- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASANSÖR - yeni yıl özel
ASANSÖR
Eğer günümüzün şiddetli teknolojik gelişim rüzgârları o zamanlarda da böyle esiyor olsaydı “ağır-ağır çıkacaksın bu merdivenlerden” diye başlar mıydı o güzel ve anlamlı şiirine Ahmet Haşim… Hiç sanmıyorum…
Hemen ilk adımımızın önünde kapılarını sevgilinin kolları gibi açmış kişiye özel bir asansör bizi beklerken kim ucu-sonu belli olmayan merdivenlerden ağır-ağır da olsa çıkmayı dener ki…
Tabi biz de bırakın denemeyi aklımıza bile getirmeden içini ‘pişmanlık parfümümüzden sıkarak ‘ah-vah-keşke-tüh’ kokulu hava ile doldurduğumuz asansöre biniyor ve ışık ve ses hızına nal toplatan bir zaman hızıyla yükselmeye başlıyoruz… Ta ki bizim için yaşadığımız bu ‘dünyadan çıkış kapısı’nın olduğu son kata ulaşıncaya kadar…
Ama bu gece yarısına bir kala hepimiz aynı anda ‘stop’ düğmesine basıp asansör yolculuğumuzu bir kenara bırakalım… Ve aynı anda aralanan asansör kapısından dışarı çıkıp ve ellerimize tutuşturulmuş sihirli değneklerle kendimizi ağır-ağır çıkılan o merdivenlerin kat arası sahanlığında bulalım…
O değnekler ki bir dokunuşumuzla bu sahanlığı en şık dans salonlarına ., en renkli köy meydanlarına., çocuk bahçelerine ., özgür şehirlerin cadde ve sokaklarına ., dünyanın bütün dağlarına., ormanlarına ., denizlerine çeviriversin…
Ve biz o salonlarda ., meydanlarda ., çocuk bahçelerinde ve dünyanın her noktasında dans edelim-halaylar çekelim ., çocuk olup onlarla beraber oyunlar oynayalım…
. . . . .
İNSANLIĞI BARIŞA ., ÜLKEMİZİ AYDINLIĞA KAVUŞTURACAĞI UMUDUM
VE HER BİRİMİZİN ASANSÖRÜNÜN ÇOK DAHA YÜKSEK KATLARA SAĞLIKLA VE GÜLÜMSEYEREK ULAŞMASI İÇİN İZİN VERMESİ DİLEĞİMLE. . . ,
HOŞ GELDİN 2019
.
Cevat Çeştepe
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.