- 997 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ahmet Erdoğan
Şubat 2013 sabah saat 08 00 okulun yarıyıl tatili dönüşü. kapıda küçük bir kalabalık. Gülsüm öğretmen arabasından iniuor. İki dünya güzeli çocuğunu da indiriyor. Selamlaşıyoruz. Soruyor: bu polis araçları, ambülanslar ne? Hayret! o sorana dek dikkat etmemişim. Cevaplıyorum,vaka i adlyeden. Bizim buralarda sık oluyor böyle vakalar Türk polisi yakalar diyorum.
Ben de merak etmekteyim fakat işi abartmıyorum. Kapıda bekçilik yapan SGK’dan maaş alan dostum, kolegam (sevgi korosundan medsektaş) Osman Yılmaz’a soruyorum." Kuşçu bir Ahmet varmış kendini asmış diyorlar" dedi.(hayret Gülsüm hanım ilk bakışta doğru tahmin etmiş.Eşi Bülent Bey’in meslek bilgisinden olsa gerek) Kurucu site başkanı olduğum-doğrusu olmaya çalışıp olamadığım-Örnek site 12 sokak 49 apt numaralı Seyran apt.önünde resmi araçlar ve meraklı insanlar var.Okulda tören yapılıyor. Mutad tören konuşmaları ve İstiklâl Marşı ve de ant okuma ardından okula giriş. Matematikçi Cemal Öztürk kapıdaki olayı bana soruyor. Ben de Cemal le birlikte olayın olduğu yere gidiyorum. İlk tanıdığım 5 kişilik guruptan öğrencim Alara Özay ın annesi Ayşe hanıma ne olduğunu soruyorum.Olayın intiyar olduğunu ve kendini katledenin de 17 yıllık komşumuz olan Ahmet Erdoğan olduğunu öğreniyorum.
"anlamadı şu insanlar / anamadı bir türlü beni / anlamadı içimden kaybolan yaşama sevgimi / ben de dışa vuramayan bir mordoğan / kalanlara selam olsun diyerek giden Ahmet ERDOĞAN"a Ahmet Emin Atasoy ağabeyimin, Sebahattin Bayramöz’ün ardından yazdığı gurbet ağıdını okudum için için. Annesi Hatice ablamın boynuma sarılıp ", Ahmet neden böyle yaptın Ahmet er olaydın, mert olaydın, sert olaydın da böyle yapmayaydın" diyerek ağlayışını unutamayacağım çok acı bir ana ağıdı olarak kazıdım beynimin gri hücrelerine.
Ahmet Erdoğan Şu an Adli Tıp Morgunda, birazdan okunacak sabah namazının ardından selâsı ( Hanefilere ve bazı fâkîhlere göre ölüm haberini hısım ve akrabaya, eşe dosta bildirmek caizdir. Günümüzde bu duyuru, müezzinlerin "salâh" okuyuşları ile yapılmaktadır.)Öğle vakti kılınacak cenaze namazı. Onu da uğurlayacağız bu dünyadan ötekine...12 Şubat 2013 Bursa
*Gurbet Ağıdı yerine Üstadımdan "Cenazeden Dönen Yaşlılar"
emanetçiye
teslim edilmiş bir eşya gibi
bırakmışlar da
sevdiklerinden birini
servilerin altında,
dönüyorlar
bilinen en tenha halleriyle
bakışmadan,
konuşmadan,
tartışmadan
bir sürü yaşlı adam.dönüyorlar
dayanarak yalnızlık değneğine
sürüklenircesine peşinden
ürküten bir duygunun
güz yelleri kadar yorgun
akmaz sular gibi durgun.
kulaklarında
ne kürdili hicazkâr, ne uşşak,
ne suzinak, ne hüzzam
kulaklarında
sala denen
ve hiç gitmeyen o makam
dönüyorlar mezarlıktan
bir sürü yaşlı adam.başları ki
tevekküle durmuş
eğik buğday başağı,
görünmeyen bir orağın
soğuk ürpertisi gezer
boyunlarında.
ve tek bir soru
hem de soruların en zoru
yazılmış yüzlerindeki
ecel renkli kitaba:
şimdi sıra
hangimizde acaba?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.