- 1141 Okunma
- 10 Yorum
- 5 Beğeni
bir adım ileriye gitmek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Birçok insanda umursamazlık, bencillik ve düşüncesizlik var bunlar toplumsal bir yaşamda nasıl etkiler yaratıyor? Yarattığı kötü etkileri nasıl düzeltebiliriz?
Sokağa çkıp zaman geçirmeye başladığımda birçok şey bana hayal kırıklığı yaşatıyor özellikle insanların hal ve hareketleri. Bahsettiğim insanlar yaşadıkları hayatın farkında olmayan ve öylesine yaşıyor diye özetleyeceğimiz insanlar. Hayatta bir amaçları yok varsa da bu basit zevklerin ötesine geçemiyor tamamen bencil yaşıyor, sadece kendisi ve çevresinde ona olan çok yakın kişileri önemsiyor aslında bunu yüzdeliğe dökersek %70 kendisini %30 yakın çevresini önemsiyor kalanı umurunda değil. Şimdi çok biliyormuş gibi size oturup birşeyler anlatamam fakat bildiğimiz temel konuların üzerinden bunları anlatabilirim bildiğimiz üzere insan sosyal bir varlıktır, ne kadar diğer kimseyi düşünmeden bir hareket yapıyor olsak da bu yaptığımız şeyin insanlığa bir etkisi vardır. Örneğin sigarayı içerken sadece kendimizi düşünürüz fakat içtiğimiz sigaranın dumanı başka insanları etkiler.
Benim hep sorguladığım şeylerden bazıları da az önce anlattığım şeylerin genel sorunları, insanlar neden kendilerinin ya da toplumun farkında olmadan yaşıyor? Neden hayatı hiçbir amaç gütmeden yaşıyorlar? Neden kaliteli bir hayat sürmek yerine bilinçsiz ve hiç olarak yaşıyorlar?
İnsan olarak düşünmemiz gereken şeyler olduğunu savunuyorum örneğin; gelecek nesillerimizi, dünyamızı, ülkemizi gibi öncelikli olarak düşünmemiz gereken şeyler var. Fakat belirli bir yaşa erişmiş ve hala bunların farkında olmadan sadece zevklerine ve isteklerine odaklı yaşayan insanlar var. Eğer bizi ileriye taşıyan bilim insanları, düşünürler, felsefeciler, edebiyatçılar ve birçok dalda kafa yormuş insanlar sadece kendi isteklerini ve arzularını düşünmüş olsaydı sizce ilerlermiydik? Elbette bir ilerleme olurdu fakat ne kadar yararlı ve ya ne kadar yeterli olurdu tartışılır. Ya da birçoğu insanlığı düşünmüş olsa bile düşünmeyen ve bazı şeyleri kendine saklayan insanların var olduğuna inanıyorum, peki o insanlar buldukları, düşündükleri ve en azından üstünde bir adım attıkları şeyleri insanlığa duyursaydı daha ileride olmazmıydık?
Ben böyle atıp tutuyorum diyeceksiniz ki sen çok üstün çok bilinçli bir hayat mı yaşıyorsun? Cevabım hayır tabii ki. Herkes gibi ben de bazen kaptırıyorum boş yaşamak daha tatlı geliyor, düşünmemek sadece yapmak ve kendimizi yormamak çok tatlı geliyor ama bencil düşünmemeliyiz bazı şeylerin farkında yaşamalı ve çözümler üretmeliyiz ki bir adım daha ileriye gidebilelim.
alıntı
SAYGILARIMLA...
YORUMLAR
..güzeldi düşünceleri cümlelerin- düşünceyi özgürce korkmadan ifade edebilmeli yazar- beğenen alır belleğine düşünce haznesine yorumlar kendince doğruları..yalındı özgündü fikirleri tek değişmeyen şeyin değişim olduğunu bilmek yarın için hep umutlandırır beni -bir adım ileri götürür-geleceğe ait düşüncelerimi kutluyorum Nazlım Can'ı ..çokça tebriklerim..selamlarımla...
Aslında duyarlı insanların ortak kaygılariydi manzum şekilde anlattıklarınız, simdilerde, insanlar genellikle günü kurtarma çabasındalar, gündelik oynaşlarda gerçek sevgilerin yerini aldılar. Çağdaşlık adı altında yozlaşan bir toplum, din adı altında yığınla hurafe, kısacası ortak paydada bulusamıyor insanlar
Ben bir eğitimci olarak, nasıl düzeleceğimizi hep düşündüm lakin bir sonuca varamadım yinede ailede eğitim, okulda eğitim, ortak değerleri hep beraber kabullenip yeni nesillere aktarmak
Sevgiler, saygılar, selamlar
Ahmet Moran tarafından 12/30/2018 4:11:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
NAZLIM CAN
bu yüzden aile de 7 yaşına kadar ne verirse işte ilerleyen süreçlerdede onu ekiyoruz aslında,
gerçekten doğru eğitim şart hocam saygılarımla