- 617 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Müzik Dünyası Çöktü
Hayatta bazı şeyler çöküyor. Bazen insanın üzerine karabasan çöküyor. Bazen deprem oluyor insanın üzerine çatı çöküyor. Çatı çökünce zaten büyük bir ihtimalle ölüyorsun. Bazen de işler çöküyor. Her şeyde her işte başarı elde edilemiyor.
Bunu bir örnekle anlatacağım. Eskiden herkesin teybi yani kaset çaları vardı. Şimdi ki gibi öyle sidi çalar falan yoktu. Her yer müzik marketti. Korsan falan da yoktu. Yeni birisinin kaseti mi çıktı herkes onun kasetini alır dinlerdi. Herkesin evinde kaset olurdu. Kaset değil kasetler olurdu. Bir kaset üçyüz dörtyüz bin satardı. Şimdi ise en ünlü sanatçının müzik albümünün satış rakamı onbini geçmez. Çoğu konserlerde satılmayan sidilerini hediye olarak dağıtır. Mesela benim de bir sidi var. Bedava versen kimse almaz. Bu sidinin kötü olduğundan falan değil. Kimsenin evinde bırakın kaset çaları sidi çalar bile yok. İnanmazsanız gidin evleri gezin. Bu tür aletler çok az insanın evinde var. Etrafımda ki insanların müzik hayatına bakıyorum, örneğin benim müzik albümünden oniki eserin içinden ikisi beğeniliyor. Diğerleri oyun havası türünde. İkisi de türkü. Bu iki türkü beğeniliyor. Kimse sidi almıyor. O iki türküyü internetlerden telefonuna yüklüyor. Para falan vermeden bedava dinliyor. Bu türkünün birisinin adı seni ellere vermişler diğerinin adı da vefasız olma’dır.
Velhasılkelam arkadaş müzik dünyası çöktü. Müzik albümünü yeni çıkardığımda herkes önüme geçer Yakuphan bana bir albüm ver derdi. Yanımda müzik albümüyle gezerdim. İlk zamanlar satılıyordu. İnternet müzik dünyasını bitirdi. Şimdi bazı kısım telefondan dinliyor. Bazı kısım da yirmi tane albümü bir sidiye yüklettirip arabasında dinliyor. Hal böyle olunca hiç bir sanatçı da yeni albüm yapamıyor. Adam zaten bir şarkıyı sekiz onbin tlye alıyor. Yeni albümü nasıl yapsın? Zaten piyasada müzik market kalmadı. Çok az bir müzik market kaldı.
Bazı müzikle uğraşanlar da parayla şarkı türkü almıyor. Kimisi birbirine hediye ediyor. Al gülüm ver gülüm meselesi. Kimisi de adım duyulsun diye para talep etmiyor. Bir nevi reklamım olsun diye şarkıyı türküyü bedava veriyor. Bugün benden isteyen olsa bende para talep etmeden şarkılarımı türkülerimi okumak isteyen sanatçılara veririm.
Not : Dostlar albümüm ikibinsekiz yılında çıktı sizlerle satılmayan albümün duygusunu paylaşmak istedim.
Otuz kasım ikibinonbeş
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Güzel bir çalışma olmuş. Kaç adet sattı bu kaset?