- 1388 Okunma
- 18 Yorum
- 5 Beğeni
ÖLEN BİR SENENİN ACISI DEĞİL...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Metaneti dillendiren bir soykırım yoksa ötenazi yapılası acıların kıran kırana mücadelesi mi yufka yüreğin sağlam duruşundaki eklemlerimin de sızladığı bir ön koşul belki de, mihenk taşı olmuşluğun hacminde bir yangın ki akla zarar; hitabesi acıların yine vakur sezilerimde yandan çarklı bir özdeyişin kısa mesafe özlemleri.
Sonların baş yaptığı belki başını unuttuğum hikayenin isimsiz kahramanı iken yazdığım her şiir, evet, ben de kendi halinde bir mevtayım buz tutmuş yüreklere yağarken mevsimin ilk karı, beyhude bir özdeyişim hanım hanımcık hayallerimde nefrete yok yerim ömürlük hikayemde.
Sevgiden medet bulduğun ikramı boca ettiğim şekerlik yine ihbar ettiğim tuz bastığım yaralarım ve sitemkâr şarkılardan ben de alırken ağzımın payını.
Günlük güneşlikti gün geçen Pazar ve devirdik koca yılı, dayandık kapısına son haftanın da izi silinmeyecek belli ki ömür boyu.
Hegemonyası asude gölgemin, laf-ı güzaf, her cümlemin perde arkası.
İbretle seyretmekteyim âlemi; âlem ki ne âlem hani.
Senlik benlik deyişler almış başını gidiyor yine güzergâhımda bir arpa boyu ilerlemediğim kadar izahı yok bunca yorgun güftenin, adımla müsemma bir şiir daha mı yazmalıyım çağırmadan ismimi kaderin yorgun elleri?
Gözlerimde ne nem ne yas.
Gönlümde orta yaşlı bir mizaç belki gençliğin izahı ancak çocuklukta saklı ya da görücüye çıkan cahil cümlelerim: ne minnet ederim aleme ne de şikayet dilimde.
Zamanla yerdik yerildik aşkla da epridik. Hicazı mı ömürlük kaygıların yine kol kanat gerdiği rahmetin bir delici imge aslına biat ya da yan gelmiş yatmışlığı sersem hecelerin bir başına da ne para ederler ne pul arka arkaya dizilmedikçe ve serpmedikçe yüreğimin küllerini, bam teline bassalar ne olacak ki ya da biteviye örselensem kim hesap soracak zalimden olmasa da olur hani sevgisi âlemin ben ki cüret edip sevmeye bunca insanı üstelik yansız seyrüseferinde yüreğimin kimliğimi ihbar ettiğim kadar yalnızlık abidesiyim şehrin.
İlahı Gücün seyrinde, kozlarını oynasın bakalım zalim ile iblis ve saf tutsun elinden geldiğince, masumiyet yaftalanırken de şerh tutsun zulüm elbet basireti bağlanacak bir gün gelip geçen acıların da tozunu dumana katacak iyiliğin ve umudun iyimser gücü.
Sonlanan bir mersiye daha.
Zaman aşımına uğramayan acılarım da el vermişken hayal gücümde yenik düştüğüm ihbarıdır geceyi sonlandırıp güne asıldığım beylik bir söylemle ışığa tutunduğum ve aşka tutulduğum.
Nifak sokan bir gölgeyi buyur etmeden gönül bahçeme elbet uydurukçu imgeler satır başı yapacak koynuna girmeden yıldızlar ay’ın masumiyetinde ışıyan bir zümre adeta iç içe geçen kuytuların hoyrat kimliğinde, afaki bir iz düşümü kıyasıya solan gülün de güncesi gün ışığına hasret, kavrulurken Aralık’ın soğuğunda bir bir inci taneleri masum ve narin güncenin şerh düştüğü her kelimede.
Şimdi satır başı yapmak adına terk ediyorum zemini ve şehri.
Çok da umurundaydı hani şehrin ve sakinlerinin?
Biteviye palazlanmış gönlün arka bahçesine ekmişken yarına dair bir hutbeyi de dillendirirken gönül gözünde, açık işte penceresi ruhumun hele ki o kesif sessizliğine aldırmadan elimde donan umutlara kötüyü ve acıyı kondurmadan, yok yakınken uğurlamalı acıyı, uğursuzu ve eski yılı.
Donmadan kanı umutların.
Asılı kaldığımız kadar askıntıyız işte yarınlara.
Şehir ve şiir ölmeden, ölen bir senenin acısı değil mutluluğu düştü yüreğime ve tüm insanlığa umut ve güzellik sunsun diye, Rabbimin izniyle gelsin yeni yıl.
Adı yeni.
İçi engin.
Gözlerinin feri ışıl ışıl.
İnsanlık için ve umudun ve çocukların ve masumiyetin yeni neferi, 2019’a merhaba…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
herkes için İnşallah.
mutlu seneler.
Gülüm Çamlısoy
mutlu yıllar diliyorum yeniden ve yürekten.
hep hep sevgimlesin.
Güne yakışan bir yazı okudum canım tebrik ederim. Nice güzel huzurlu mutlu yıllara diyelim
Nurefşan. tarafından 12/30/2018 10:07:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
yüreğine selam olsun.
hep sevgimlesin kadim dostum.
mutlu seneler.
Merhaba diyelim Yıldız Hanım.
Yeni yıl hepimize güzellikler hoşluklar getirsin inşallah.
Yazınızı tebrik ediyor sevgilerimi sunuyorum.
Gülüm Çamlısoy
mutlu yıllar diliyorum.
hep sevgimlesiniz asil dostum.
Gülüm Çamlısoy
eksik olmayın Serkan Bey.
saygılarımla.
Merhaba Gülüm hanım, hümanist duyguların coşkun seller gibi coştuğu, felsefi yaklaşımların nisanlarda ekinlerin yeşile kestiği güzellikler gibi harmanlandığı özgün yazınız çok hoştu.
Tüm güzel dileklerin gerçekleşeceği günler görmek dileğiyle selam, saygı ve sevgiler iletiyorum soylu gönlünüze.
Emeğe ve sanata saygımla esen kalınız.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum değerli hocam.
Selam ve saygılarımla, efendim.
Gülüm Çamlısoy
Engin yüreğiniz dert görmesin.
Çok teşekkür ediyorum tüm yüreğimle.
Selam ve saygılarımla muhterem hocam.
tüm iyi temennilerin seninlede olsun dostum
yeni yıl tüm dünyaya huzur ve barış getirsin
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum engin yüreğine.
Selam ve dua ile.
Mutlu seneler dostum.
Gülüm Çamlısoy
Var olun sevgili gönül dostum.
Tüm güzellikler sizinle olsun.
Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
Temennileri hep hoş bulurum, hep aydınlık...
Sizin temenniniz ise yeni yılı coşturan cinsten...
Tebrik ve sevgiyle...
Gülüm Çamlısoy
çok teşekkür ediyorum içten yorumunuza.
insan ne ister ki haricinde?
hele ki mevzu bahis dostları ve sevdiği insanlar ise hele ki insan sevgiye pek bir düşkünse...
yüreğiniz dert görmesin.
mutlu seneler.
güzellikler düşmesin yakanızdan.
sevgilerimle tüm içtenliğimin nezdinde.
Ayakta alkışladım bu güzel nadide yazıyı.
Tebriklerim size ve güne gelişinize
Kaleminiz var olsun.
2019 yılının hayırlara vesile olması temennilerimle
başta siz değerli hanımefendi Gülüm Çamlısoy ve edebiyat defterinde bulunan herkese mutlu seneler diliyorum
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum enginliğinize.
İnşallah benim de kalbimle tüm dilediğim bu.
Tüm güzellikler sizinle olsun İnşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla...
Ailemi seviyorum.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum.
Var ol.
Sonsuz selamlarımla...
yeni yılınızı şimdiden kutluyorum.
aslında bu yazımı yine yılın son gününe saklıyordum ama bu gün paylaşmak geldi içimden.
hani, siz benim sessizliğime bakmayın aslında yüreğim ve gönlüm o kadar dolu ki.
tıkacını kaybettim ben yine tüp geçitteki duygularımın.
seviyorum bu duyguyu, çok seviyorum.
izahı yok çoğu şeyin.
bazen o kadar çok sevgisiz ve kin dolu insana rastlıyorum ki çevremde ve derken bir mucize oluyor: Tanrı tüm yükümü alıyor ve buna vesile olan sizlersiniz.
MUTLU YILLAR, DOSTLARIM, YOL ARKADAŞLARIM.
ZOR BİR SENEYDİ VE İNŞALLAH 2019 HERKES İÇİN GÜZEL VE MUTLU BİR GELECEK SUNAR.
sevgim sizinle sevgili gönül dostlarım.
Önce sağlık ve huzur...
Sonra bolluk ve bereket...
Ülkemize birlik,bütünlük, dirlik, düzen...
Yeni, yıl bunlarla gelir inşallah..
Kutlarım şimdiden Gülüm Hanım.
Gülüm Çamlısoy
Herkes için güzel olsun İnşallah bu yeni başlangıç.
Çok çok teşekkür ediyorum.
Selam ve saygılarımla...
Mutlu seneler.
ZEYBEK HOCA
Huzurlu bir yıl dilerim size..
Saygıyla, daima..
Gülüm Çamlısoy
selam ve saygılarımla...
Dillendirebildiğim kadar da diliyorum çok çok derinden ve evrenden talep ediyorum.
Yalnızlığın yosun tuttuğu o pencerede güneş doğmayı reddettiğinden beri sadece dokuyorum sadece dokunuyorum ama bana çok dokunuyor çoğu şey dile gelmeyen.
Hain bir kış dönümü çok şeyin unutulduğu ama hala yeni yıl gelse de her şey geride kalsa, dediğimiz...
Annemin ellerindeki sıcaklık ve mahrum kaldığım mutluluk sonra sessizce içime akıttığım gözyaşım ve ben sadece bir dostun dokunuşunu hissedebilmek adına satırları doldurduğum.
Yüreğim çok dolu.
Gözlerim de.
Doğan güneşe küskünüm bana uğramadığı için.
Hastane koridorlarında nöbet tutuyorum sırf annemden iyi bir haber alayım diye.
Aslında ben gün dönümünde tuttuğum nöbet ile şafağı devralıyorum gece beni iteklerken.
Sevmek neden zor gelir ki insanlara?
Sevebildiğim kadar en çok da kendimden yana derdim.
Kuş bakışı seyrindeyim içimdeki matemin.
Güneş en az bir kere de benim için doğsa keşke.
Hayal kurmaktan kim ölmüş?