- 933 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
NASYA
Bu sabah gene anılarla dolu uyandı yüreğim.Belki de hatırlayamadığım rüyada görmüştüm nasyayı.Evet ama Nasya kim?Aslında onu hiç kedi olarak kabul edemedim ben.Hep benim en yakın dostum,koruyucum, sevenim gibi bildim.O nedenle Nasya olarak kimlik vererek söz edeceğim ondan.
Nasya kızımın kedisinin yavrusuydu.O zamanlar kızım İstanbul’da ben Antalya’da yaşıyordum
Öğretmenliğe adım attığı gün dünyanın en güzel Siyam yavrusu olan Venüs katıldı hayatımıza.
Gerçekten Venüs gibiydi sevmemek imkansızdı bu kediyi.Veteriner siyamların en güzeli diye severdi Venüsümüzü.Çok sevgiyle büyüttük o yavruyu.Dana sonra ben İkisini baş başa bırakıp evime döndüm.
Kızım venüs o işe gidince sıkılmasın diye sokaktan kurtarılmış bir van kedisi daha aldığını söylediğinde açıkçası kızdım.İki kediyle evin tüy deposu alacak.Kumları kokacak,maaşın veterinerlere gidecek diye söylendim ama o çok mutluydu. NORA da katıldı böylece ailemize.Bembeyaz yeşil gözlü bir güzellik daha.
Tabiki kısa zamanda kısırlaştırılmaları gerekti doğalarına aykırı olarak.Çiftleşme zamanı geldiğinde çığlıkları mahalleyi ayağa kaldırırdı yoksa.Venüs kısırlaştırıldı .Çok ağladık üzüldük ama mecburen diye kendimizi kandırıp teselli ettik.
Nora daha küçük derken aniden o da canhıraş bağırmalara başlamaz mı?.Kısırlaştırmayalım bir kere anne olsun dedik ve kendisi gibi bembeyaz aleks damat oldu bize ve çığlıklarından kurtulduk noranın.Bu arada benim evde baktığım ve ailemizden biri haline gelmiş olan l5 yıllık dostum köpeğim prenses ölmüştü ve günlerce etkilenmiştim bu olaydan.Bir kişisel gelişim kitabında ölen hayvanınızın ruhunu çağırın size başka bir hayvan olarak gelecektir yazdığını okudum.Hemen uygulamalıydım bunu.Heyecan ve büyük bir istekle o gece dua ettim.Allahım bana prensesi noranın karnındaki yavrulardan birisi olarak geri gönder diye.Ve sonra öyle çok inandım ki olacağına kesin gözüyle bakıyordum.
Doğum zamanı geldiğinde heyecandan bitmiştim.Kızımın telefon etmesini bekleyerek elimde telefon dolanıyordum evin içinde.Sonra telefon çaldı ve ilk yavrunun doğduğu haberini aldım.Beyaz bir yavru ve kafasında iki küçük siyah leke varmış.Bu arada da Allahım benim prensesim olduğunu nasıl anlayacağım diye soruyordum.Sonraki telefon da beyaz bir yavruyu müjdeledi.Gerisi gelecek miydi.Nasıl bilecektim benimkini....Bu heyecan içindeyken telefon çaldığında duyduğum sadece kızımın hıçkırarak ağladığıydı.Anne annee
deyip duruyordu.Ben korku içinde ne oldu diyemiyordum.Bir mucize bu diye bağırdı sonunda.Anne bir mucize simsiyah bir yavru doğdu dediğinde dondum adeta.İşte sorularımın cevabı gelmişti.Nasıl tanıyıp bileceğim benimkini diyordum ya.İşte siyah köpeğini sana kedi olarak geri veriyorum demişti Allahım bana.Üstelik de bembeyaz iki van kedisinden olan simsiyah bir van kedisi..Adını mucize koyalım dedim.Olmaz dedi kızım kedi ismine benzemiyor.Sonra Nasya olsun anne ibranice mucize demekmiş deyince bayıldım bu isme.Daha sonra 20 günlük yavruyken tanıştık ilk kez onunla.Mucizem annesini bırakıp geldi ve köpeğimin yaptığı gibi kalbimin üzerine yatıp uyudu ve benden sadece emmek için ayrıldı.
Veteriner kimlik çıkartırken inanamadı.Çok nadir olabilecek bir şey bu diyerek ilk siyah van kedisi kimliğini imzaladı.
Şimdilik Nasya burada kalsın ve devamını bir sonraki yazımda anlatayım.Hoşçakalın.
28.Aralık.2018
ŞULAN KAYA
YORUMLAR
hayvan sevenleri seviyorum, kedi ayrı güzel köpek ayrı güzel.Ne çok şey öğrendim onlardan. Önce Venüs geldi sonra Patitle tanıştım patitimin başını insan görünümlü bedasıllar yedi, sonra pamuk ve bir sürü sokak köpeğiyle tanıştım ve gördümki sokakta dahi yaşamalarına izin verilmeyen canlar gerçek mucize ve asıl toplanıp barınağa tıkılması gereken insanlarmış.O sevgi bambaşka sizi kutluyorum.Kısırlaştırma için üzülmeyin bütün insanlar sizin gibi değilki haycanlarda nasipleri yok. bizler yani insanoğlu bu kibirle neyi yokettiğimizi hesap etmeden saldırıyoruz.Onları koruyamıyoruz kötü insanların şerrinden, bu durumda çoğalıp daha kolay ulaşılan hedefler olmalarına engel omak adın kısırlaştırılmalılar.Merhamet karaborsa.Bakın yada çıkmasın diye pıtrak gibi sokak köpekleri saldırdı diye sipariş haber yapıyorlar hem de kışın ortasında.Sokak köpeği kolay kolay saldıtmaz ama...
Merhametsizce, oysaki müslüman ülkeyiz ya merhamet etmeyene merhamet edilmez deriz...
Şulan yüreğinizi saygıyla selamlıyorum, güzel merhametli bir çocuk yetiştirmişsiniz kucak dolusu sevgilerimi ve selamlarımı söyleyin , esen kalın.
Filiz Şahin. tarafından 1/11/2019 10:07:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
BEYAZ CADI
Kedi dendi mi akan sular duruyor bende.
Sizin gibi bende Ankara kedimi kaybetmiş günlerce ağlamıştım. Sonrasında bir kanaldan kurtardığımız simsiyah bir kediyi sahiplendik ve adını Zuzu koyduk. Lakin aklım ölen kedim Mışıktaydı. Sık sık rüyalarıma giriyordu. Bir gün bir eczanede bir kedi resmi gördüm Mışığın tıpatıp aynısıydı ve cama asılı broşürün üzerinde "sahibimi arıyorum" yazıyordu. Hemen eczaneye daldım ve eczacı beye sahiplenmek istediğimi sordum. O'da seve seve verebileceğini ,bulduklarında boynunda boncuğu olduğunu ve sahibinin çıkıp gelmesini beklediklerini fakat bir haftadır kimsenin gelmediğini söyledi. Ertesi gün bembeyaz kedi evimizdeydi adını Hektor koyduk. Önceleri Zuzuyla anlaşamasalarda şimdi iki kanka gibi geziyorlar evin içinde.
Şulan hanımcım bende mucizelere inanıyorum yeter ki kalben isteyebilelim.
Çok çok anlamlı ve sevgi dolu bir yazıydı. Kutlarım hayvan sever yüreğinizi.
Sonsuz sevgilerimle