- 390 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ben insanim
Dünyanın her ülkesinde haksızlık Adaletsizlikler kimisinde az kiminde çok yaşanır. Zenginin güçlülüğü ile fakirin güçsüzlüğü karşı karşıya geldiğinde ADALET ve HUKUK ortaya çıkar. Kimi zaman işler kimi zaman işlemez güç ve güçlü hep kazanır. Zaten bu nedenle insana insanca yaşama hakkını içinde özümseyen toplumlar bu tür kaygıların yaşanmaması için mücadele etmistir.Adalet herkese her zaman lazım mantığında...
Güçlü ve bağımsız yargı siyasi ve baskıcı kararların alınmaması zengin ve yoksul kavramanın ülke yönetimi yozlaştırmaması için toplumun uzlaştığı yasalar ile hem kanun hemde eğitim ile kültürel yaşamla pekiştırmişlerdir.
Yargıçlar özgür iradesi ile korkmaksızın, kanun ve yasaların verdigi yetkiyi kullanarak insanların etnik kimliklerine, sosyal statüsünü görmeksizin, mevki ve rütbelerini gözetmeksizin HUKUK kuralları içersinde kararını insan vicdanını rahatsız etmeyecek haklıyı haksız haksızı haklı göstermeksizin alacak güvenilir yaşanir sosyal devlet inşa edimeye çalışmışlardır.
Bunlara ragmen haksızlık oluyor mu oluyor
Siyaset etkiliyor mu etkiliyor. Haksızlığa ugruyor mu uğruyor. Gözden kaçan kamuoyuna yansımayan göz ardı edilen yaşanmışlıklar var mı var.
Ama ne kadar ve nereye kadar günün birinde gün yüzüne çıktığı zaman bir adalet savaşçısı çıkıp cesurca mücadele edinceye ve kamuoyunun vicdanina ulaşıncaya kadar. Sonrası ise yine Adalet işlemeye hukuk çarkını döndürmeye vicdan yasaların olduğunu, Dogru ve dürüst insanlar birilerininde yanlış kararlarını sorgular haksızlıklar ortaya çıkartılır. Geçte olsa adaletin tecelli ettiğini fark edersiniz. Bir çok demokratik ve insan haklarının geliştiğini bildigimiz hatta yaşadığımız yabancı ülkelerde Kamuoyunun önünde birçok davaya gazete ve televizyonlarda tanık olmuşuzdur. Hatta bir çok buna benzer adalet arayışları yaşanmış hikâyeler örnek teskil etmesi için sinemaya uyarlanmıştır.
Dünyanın neresine giderseniz gidin yaşarsanız yaşayın
Ihtiyacimiz olan nedir diye sorsalar vereceginiz cevap yada alacaginiz cevap
Hak
Hukuk
Adalet ve insana yakışır özgürce huzurlu yaşam olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.