- 482 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bir miting ve düşüncelerim
BİR MİTİNG HAKKINDA DÜŞÜNCELERİM
Anayasada, herkes hür düşüncelerini söylemek ve kimseye zarar vermeden eylem yapma hakkına sahiptir. Mealen söyledim. Devlette kendini korumak için tedbir alır.
Fakat ta İncirliden Bakırköy Meydanına kadar demir bariyerlere gerek var mı? Binlerce bariyerler plastik kelepçelerle bir birine bağlanmış. İçine girdin mi dışarı çıkmanın imkanı yok. Ben dışardan incirli istikametine doğru gidiyorum, içerde bir kız ve yaşlı anne dışarı çıkıp eve gitmek istiyorlar. Amaçları mitinge gitmek değil, bilmeden bariyerlerin dışından gideceğine içinde girmişler adeta kapana sıkışmışlar. Mitinge iyi niyetli gelenler olabilir ama ağırlık bölücü Kürtçü sloganlar ve devlete hakaretler içeriyordu. Yanımda yaşlı bir amca ” Dağda çocuklarımızı şehit ediyorlar yetmedi burada da avaz avaz bağırıp bize hakaret ediyorlar” diye söyleniyordu.
Burada en önemli konu Ana dilde eğitim istekleri. Güzel ülkemizde Kürtçe gibi onlarca ana dil ve lehçe vardır. Kaldı ki doğulu vatandaşlarımızın tamamına yakını Türkçeyi gayet güzel konuşmaktadır.
Ana dilde eğitim demek yeni bir devlet demektir. Bizim bu bölgede bir kaya gibi sağlam durmamız şarttır. Kimisi biz mozaik, kimisi çiçek bahçesi gibiyiz diyor. Böyle bizi bölüp parçalayıp yutmak isteyen emperyalistler asla fırsat vermemeliyiz. Doğulu vatandaşlarımızın büyük ekseriyetinin Ana dilde eğitim diye bir talebi yoktur. Diyelim ki bütün bunlara rağmen ana dilde eğitim hakkı verildi. Nasıl doğuda her bölgede ayrı anlama gelen birlik olamayan bu dili suni olmaktan kurtarıp tabii bir dil haline getirecek, okullarda, üniversitelerde eğitim yapacaksınız? Bu mümkün değildir.
İkide bir bu konuyu kaşıyıp kaşıyıp sokaklarda, TBMM de, basında, televizyonlarda emperyalistlerin desteğinde gündeme getirip bir hak olarak ileri sürmek, bunun için düşmanlık yapıp binlerce vatan evladını hayatının baharında kara toprağa vermek, enerjimizi buna harcayacağımıza, Türk şemsiyesi altında vatanımızı yükseltmek ,yüceltmek ve yaşatmak için uğraşsak ve böylece mutlu olsak daha mantıklı değil mi? Çünkü öyle olursa Türk birliği sağlanır. İslam ülkelerini sömüremezler.
Tesadüfen, dışarıdan mitingi takip ederek bu duygularla eve geldim.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.