- 608 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Salavat'ı şerifenin önemi
Elhamdülillah Müslümanız, Rabbimize sonsuz şükürler olsun. Mühim bir mevzu aklıma düştü! Nasıl olurda! zikir bu kadar kalbe huzur verir ve imanı kuvvetlendirir?
Velhasıl, insan beşer olduğundan birçok hata yapar ve bu hatalardan zamanla dersler çıkarır. Nasıl ki her daim küfür eden kişi küfürle anılır, yerde hem gökte buna şahittir!.. Aksinde devamlı zikirler meşgul olan kişi hem yerde hem gökte zikirler ve meleklerle anılır ve haşir neşir olur. Netice insan kar veya zarar eder! Düşünüyorum; İslam medeniyeti 632 yılından beri İslama yoğrulmuş, hamur olmuş! Yllar yılı bu hamura iman damlamış buraya kadar gelmiş ve devam edecek. Bu ahval ile zikirler olgunlaşmış dillerde her an tekrarlanmış. Kuran-ı Kerimde;
"Allah ve melekleri Peygambere salât ederler. Ey iman edenler, siz de ona salât edin ve tam bir teslimiyetle selâm verin." (Ahzab, 33/56)
Ayetinin emri gereği olarak, ömürde bir defa salavat getirmek farz, sonraları her ilk duyuşta vacip, aynı yerde tekrarlanmalarda da ise sünnet olduğu ifade edilmiştir.
Peygamberimiz s.a.v adını her duyduğumuzda salavat getirmek mecburiyetindeyiz. Şefaatlerine nail olmak asıl gaye dir. Kasıtlı buna karşı olmak da, burnu yere sürünsün bedduasına düçar olur. Hem devamlı salavatın ne kadar faydalı olduğu 13 maddede açıklayalım:
1.ALLAH’IN VE MELEKLERİN SALAVATINA EŞLİK EDİLİR.
2.GÜNAHLARIN AFFEDİLMESİNE VESİLEDİR.
3.KIYAMETTE, RESÛLULLAH YANINDA OLUR.
4.PEYGAMBER EFENDİMİZ, SALAVAT GETİRENE KARŞILIK VERİR.
5.PEYGAMBER EFENDİMİZ’E SALAVAT ULAŞTIRILIR.
6.RESÛLULLAH’IN AHLAKIYLA AHLAKLANIR.
7.EFENDİMİZ’E OLAN MUHABBETİ ARTAR.
8.PEYGAMBER EFENDİMİZ’İN ÜZERİMİZDEKİ HAKKINI BİR NEBZE DE OLSA ÖDEMEYE ÇALIŞMAKTIR.
9.ALLAH’IN RAHMETİ ÜZERİMİZE İNER
“Kim bana bir defa salât ü selâm getirirse, bu sebeple Allah Teâlâ da ona on misli merhamet eder.” (Müslim, Salât, 70)
10. UNUTULAN SÖZÜN HATIRLANMASINA VESİLE OLUR.
11. DU LARIN KABÛLÜNE VESİLE OLUR.
12. AZ BA UĞRAMAKTAN KURTULUR.
13. DÜNYA VE AHİRET SIKINTILARINI GİDERİR.
“Allâh’ım! Efendimiz Muhammed’e O’nun ehl-i beytine ve ashâbına salât ü selâm eyle ve üzerlerine dâimâ bereket ve lutfunu indir.”
Yüce Rabbimiz; “Kim Peygamber’e itaat ederse, Allâh’a itaat etmiş olur…” (en-Nisâ, 80)
Übey bin Kâ’b -radıyallâhu anh- diyor ki:
“Hazret-i Peygamber’e:
«–Yâ Rasûlâllah! Ben Sana çok salevât-ı şerîfe getiriyorum. Acaba bunu ne kadar yapmam gerekir?» diye sordum.
«–Dilediğin kadar yap.» buyurdu.
«–Duâlarımın dörtte birini salevât-ı şerîfeye ayırsam uygun olur mu?» diye sordum.
«–Dilediğin kadarını ayır. Ama daha fazla yaparsan senin için hayırlı olur.» buyurdu.
«–Öyleyse duâmın yarısını salevât-ı şerîfeye ayırayım.» dedim.
«–Dilediğin kadar yap. Ama daha fazla yaparsan senin için hayırlı olur.» buyurdu. Ben yine:
«–Şu hâlde üçte ikisi yeter mi?» diye sordum.
«–İstediğin kadar. Ama artırırsan senin için iyi olur.» buyurdu.
«–Öyleyse duâya ayırdığım zamanın hepsinde Sana salevât-ı şerîfe getirsem nasıl olur?» deyince:
«–O takdirde Allah bütün sıkıntılarını giderir ve günahlarını bağışlar.» buyurdu.” (Tirmizî, Kıyâmet, 23)
Allah-u Teâlâ bizleri Peygamberimizin s.a.v şefaatine nail eylesin, bol bol selavat getirmeyi nasip etsin.
YORUMLAR
Cezallahu anna seyyidina Muhammeden ma Huve ehlüh salavatı (Meleklerin sevabını yazmaktan yorulduğu salavat)En çok söylediğim salavatlardan birisi.
Diğeride korunma amacıyla hemde efendimize ashabına getirdiğim salavatlardan bir diğeri..
EMİR BUHARİNİN SALAVATINI GÜNDE2 KEZOKU 1SABAH 1 AKŞAM
ALLAHÜMME SALLİ ALA MUHAMMEDİN VE ALİHİ VE SAHBİHİ VE SELLİM YA İDDETİ İNDE ŞİDDETİ VE YA ĞAVSİ
İNDE KÜRBETİ VE YA HARİSİ İNDE KÜLLİ MUSİBETİ VE YA HAFIZI İNDE KÜLLİ BELİYYETİ VESALLİ ALA MUHAMMEDİN VE ALİHİ VE ALA CEMİYİL
MÜRSELİN VELHAMDÜLİLLAHİ RABBİL ALEMİN ..
Dua edilmeden önce tövbe edilir abdest alınır sonunda Allah U Teala esmasıyla anılır Ya Allah ya Rahman en güzel isimleriyle anın..
Sonra salavat getirilir 1veya 3 defa veya 7 sonra dua edilir duanız bitince salavatı tekrarlayın.Sonra Yine Rabbimizi anın duanızı tamamlayın...Peygamber efendimize s.a.v. salavat Allah ın esması arasında yapılan dualar kabule şayandır denmektedir.
Ve salavat getirmeyen hiç anmayan nasıl tanınır fanide bile insanlar muhabbet ettiklerini çokca anmazlar mı anarlar överler..Her zaman hatırını sorar selam verirler..Allah ın Habibi s.a.v ede salavat selam göndermek gerekir..
Hak yol ve hak yolda olanları yazanlardan okuyanlardan Allah razı olsun.Selam ve dua ile..