- 614 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Zihin yani nefs, Zeka.. Ruh yani vicdan. Akıl.
❤️Merhabalar❤️
Sevgi değer dostlar; Bugün yine zihinden ve vicdan sesinden devam edelim!. Azıcık tekrarlar olsada faydalı konu!..
Bizim için esas olan, içimizde ki ruh yani vicdan yani o GERÇEK.. O bizden ayrılamaz, ama onun sesini duymak, zihin, yani nefs ile olsada, o gerçeği, Vicdan sesini, zihinde yani nefse yendirmemektir önemli olan. Vicdan sesi, bir kere yapma der. Zihin, yani nefs boşver der. İşte bu durumda vicdana uymak insanı, kafa karışıklığından kurtarır!..
Dostlar; Bizim aslımız, gerçek olanımız ÖLÜMSÜZ olan RUH vicdan bilincimiz dir... Onu unutmadan kaybetmeden yaşayalım..
Eğer onu unutursak, zihin karışıklığı içinde yaşarız!. Ama unutmuş olsan bile, her zaman bir şansın var. Evet bu kafa karışıklığı AN’ı, bu yeni bir şan’a(değişim ve oluşuma) kapı açabilir.. Yeni düşünceler yaratabilir.. Nefs tutsaklığından kurtulmak ve Özgür olmak gibi mesela!.. Aslında bu gerçeklik içimizde ve dahi bizim aslımız. O kapıdan içeri adım atmak bize kalmış!..
Dostlar; Ben ve benim gibiler, size, bize bu konularda farkındalık ta önde olan dostlar, şunu şöyle yap VS sadece ipucu verebiliriz!. Yol haritasının ipuçları bunlar. Püf noklarıdır, dikkate alarak yürüyelim derim!.
Dostlar; Benim aşk, yani Sevdam, gerçek olan bütün ve ardındaki bilince!. Şiirlerim ona, Sevdam ona hizmet. En azından karınca misali yürümek ve dahi gerçek aşk şiirine ulaşmak!..
Bu nasıl olur?. El cevap; Teslimiyet ile. Zihnin kopardığı o parçayı, bütün ile birleştirerek, O na teslim ederek kavuşulur desem abartmamış olurum.. İşte o teslimiyete, nefsi yani zihni yenerek ulaşılır..
Muhterem insanlar, güzel dostlar; İnsan kendini seviyor ise, ve kendine güveniyor ise, er yada geç, o zihni yenmeye ve dahi gerçek saf sevgiyi bulmayı başaracaktır!.. Çünkü, kendini seven ve kendine güvenenler, Vicdan sesini duyanlar, kendilerini seven ve güveneni aldatmayı bırakır ve gerçek sevgi yoluna bir adım atmış olurlar!.. Ve dahi bu durum devam ederek SEVGİ sevdaya dönüşerek ilerlesin!..
Doslar; Zihin dediğim şeyi yine hatırlatayım!.Zihin yani nefs, menfi bilinç tir. Zekadır!. Zihin, çocukluğumuz dan beri öğrendiğimiz, ve zihnimizde birikmiş işe yarayan ve yaramayan değer yargılarımız dan oluşan öğrendiklerimizdir!..Vicdan ise hakkın seslenişidir!.Ruh tur!. Ve dahi gerçek olanın üfürüğüdür!. Ve akıldır!. Kuran hep bir çok ayetinde, hala akıl etmiyormusunuz der!..
Kısaca zihni yenmek isteyenler, tasarlayarak yaşamamalıdır!. Hazırlıksız yaşamalı ve önüne çıkan her durumu, vicdana, akla uygun karar vererek yaşamalıdır ki, GERÇEK SEVGİ ve dua ortaya çıksın!..Bu vesileyle..
🙏Herkese selam, sevgi ve dua üfledim🙏
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.