- 934 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dipsiz Kuyu
Bazen ne yazacağınızı bilemezsiniz, tek düşündüğünüz hayatın dipsiz bir kuyu olduğu ve sizin onda yol aldığınızdır.Sonunu bilemeseniz de karşınıza çıkan sorunlar, sıkıntılar, engeller kuyunun dibini daha çok düşünmenize neden olur.
Hasta yataklarında evde ve yoğun bakımdaki hastaların verdiği yaşam mücadelesi kuyunun derinliği hakkında ipucu veriyor.
Evet, içinde bulunduğun zaman diliminin hayatın tamamı olmadığını anlıyorsun.Gençlik geride kalmış, sağlığın elden gitmiş, doğduğun güne geri dönmüşsün, konuşamıyor , göremiyor, düşünemiyor, ya da aklın başında gözlerin tavana dikili yatağa çakılı! O gözler geçmişi seyrederken, içinde kopan fırtınalardan sığınacak bir liman bile bulamıyorsun.Şakaklarına doğru süzüleni insanlar gözyaşı diye betimler sadece.Oysa onda neler saklıdır! Beyhude geçmiş bir hayat, yasanamayanlar, gıptalar, özlemler, pişmanlıklar, korkular, yıkılan duvarlar, dipsiz kuyuların soğuk yüzü, karanlığın kabus gibi üstüne çullanması! Aman Yarabbi, aman Yarabbi! Düşüncenin bini bir para. Ne var yanında, ne tutar seni ayakta?
Hasta yakınlarının telaşı, bir yanda şifa bulmaya çalışırken diğer yanda parasızlığın verdiği boynu büküklük.
Allah’ım, yalan ve gerçeğin ortasında bulunan ince çizgide gerçeğin tokat gibi insanın suratına indiği zamanda sen kullarını yalnız bırakma ne olur...
Olmaya devlet cihanda
Bir nefes sıhhat gibi
K S SÜLEYMAN
YORUMLAR
Dipsiz kuyu denince ilkokul öğretmenimin sorduğu bilmece aklıma geldi.
Kapalı kutu, imansız molla,dipsiz kuyu nedir diye sormuştu. Sadece imansız molla yı ben
bilmiştim şeytan demiştim. Kapalı kutu, tabut ,dipsiz kuyu, Kuran-ı kerim miş dedi.
Bukadar sıkıntılar içinde en felah yol yinede imanlı hayat.
35 yıldır firesiz çalışarak karın tokluğu yla idare ettim, kimi gün aç kaldım hayatı yine idame ettim
Hepsi boşmuş yaş geçtikçe, ebedi hayatı daha değerli kılıyor vesselam saygılar