Hayvan Hakları
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünden beri tarifi imkansız bir öfke içerisindeyim. Bu öfkemi içime atıyorum bu yüzden zararı bana. Yemekteyiz programından psikolojik sorunları ve tutarsız davranışları yüzünden diskalifiye olan , hemen ardından Master Chef Türkiye programına yarışmacı olarak alınan Murat Özdemir’ in masum bir hayvana yaptığı işkence videosu herkesi olduğu kadar beni de derinden yaraladı. Üç saat uyku uyuyabildim. Masum hayvancağızın ayağının kırık olduğunu öğrenmek daha da arttırdı öfkemi.
Tv’ de yayınlanan bu programlar iyice insanların yaşamlarına etki etmeye başladı. Psikolojiler iyice bozuldu. Olumsuz etkilemeye başladı. Saygı ve sevgi yok olmakta yavaş yavaş. Bu programları izlemeyi bırakmaya karar verdim. Daha yararlı programlar izliyorum zaten.
Sosyal medya ortamları çoğalmaya başladığından beri popüler olma tutkusu bu canavarları yaratıyor.Öfke patlamaları fazlaca arttı. Asla hayatımızda olmayacak kötü ruhlu insanlar iyice göz önünde olmaya başladı. Mala ve cana zarar verme olayları artı. Daha geçen gün Yemekteyiz programına katılan bir yarışmacı, salata kasesini diğer yarışmacının kafasına fırlatmak istediğini açıkça söyledi. Gerçekten artık öfke kontrolü için bir şeyler yapmamız lazım.
Hayvanlar bizim masum, dilsiz dostlarımız. Derdini anlatamaz, kendini tehlikelere karşı fazla koruyamaz. Pek çoğu hayata ve insanlara karşı savunmasız. Ama onları koruyan insan sayısı çok fazla. Yetiyor mu ? hayır elbette. Bu işi hukuk yönünden de çözüme kavuşturmak gerekiyor.
Hayvan hakları yasası artık tamamen kabul edilmeli. Caydırıcı cezalar getirilmeli. Hayvana zarar veren para cezasını ödeyip kurtuluyor ki bu çok yanlış. Hapis cezası da verilsin ki kişi bir daha hiç bir masuma zarar veremesin. Yetkili mercilerden ricamız bu konuyu artık yasa haline getirsinler. Tasarı olarak kalmasın .
Hayvanların da en az insanlar kadar dünyanın sahibi olduğunu ve onların haklarına karşı saygılı olmamız gerektiğini iyice idrak edelim.
Bu kadarı artık yeter :(
YORUMLAR
Güzel ve anlamlı yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Hayvan hakları ile ilgili söylenecek çok şey var elbette . O anda içimden geçenleri paylaşmak istedim. Bu arada zavallı papağanın öldüğünü öğrendim gerçekten çok üzüldüm. Bu dünyanın sadece insanlara ait olmadığını anlatmamız gerekir.
Saygılarımla
hukuk mu dedin, hayvan hakları mı dedin. geçelim bunları. alınan uygulamaların hepsi çöplük. bana sorarsanız bu canavarca işkenceyi bir hayvana yapanı sokak ortasında bir güzel kafasına sıkacaksın. net. öyle olmaz böyle olur yasası..
bluesea
Artık yasalar bu konuda acımasız olmalı
Konsantre Karanlık Madde
İlk etapta, hassasiyetinizi ve yazınızı kutluyorum, değerli dost.
Dün gece öyle bir olaya şahit oldum ki...
Bir köpek sürüsünün eline düşen aciz bir kedi ve sonu kötü bir bitti ve ben hala gözyaşlarımı tutamıyorum.
Zaten doğanın kanunu iken güçlünün zayıfa üstünlüğü bir de bizler insanlığımızı unutup zarar verirken ne yazık ki sahip çıkamadığımız insanlığımızın ve değerlerimizin farkında bile değiliz.
Dokunmaya kıyamaz oysa insan değil ki zarar vermek...nasıl da akla zarar.
Günbegün kayboluyoruz sonunda silik bir gölgeye kadar varacak bu yok oluş.
Söyleyecek çok şey ama ben sessizce ve tüm içtenliğimle tebriklerimi bırakıp çekiliyorum.
Teşekkürler duyarlı yüreğinize.
Selam ve saygılarımla...
Teşekkürler değerli Seçki Kuruluna ki çok insana ulaştı bu vesile ile.
bluesea
Konsantre Karanlık Madde
Saygılarımla.
şimdiiii madem güne geldi bir kaç kelam da biz edelim de dini bütün mislimanlar( barışı şiar edinmiş ama merhametsizlikte şeytanla dahi yarışacak kadar mahir insalar) nasiplensin.
uzunca bir süredir hayvan hakları aktivistleri bir yaza çıkarttırmak adına gerçekten çaba sarfediyorlar geceli gündüzlü durmadan meclisin kapısını aşındırıyorlar. En son adalarda "faytona binme atlar ölüyor" eyleminde bir sonuç alındı ve orada cumhurbaşkanı " neyi bekliyorsunuz çıkarın yasayı " demesine rağmen yasa olgörüp de meclise gelemedi o çok büyük kapl sahibi vekiller görüşmeyi dahi reddettiler!
hanımlar beyler
lafa gelince ülkede şu kadar yüzdeyle müslüman halk çoğunlukta diyorsunuz, ve müslümanlığınızla övünüyorsunuz! binlerce kilometre ötelerde ki müslümanlar için ağlamayı marifet sayıyorsunuz ya
Allah için bana izah edin
nasıl çocuklar yetiştiriyorsunuz ki
mahalledeki kediye köpeğe ve yavrularına işkenceden zevk alıyor
tutkalla hayvanın ağzını gözlerini yapıştırmak
yanan varilin içine hayvanı atmak
hayvanı taşlamak, odunla vurmak,
kuyruğunu kesmek ,
sırtını yakmak kafasına bidon geçirmek ,
patilerini kesmek kulaklarını kesmek oyun niyetine yapılan işkencelerin bazıları
gelelim ben hep 50tl'lik benzin alıyom gaz alıyom diyen vatandaşın yediği herzelere
bu ergenler cinsel hayatlarına eşekle başlıyorlar
akabinde vücudunu keşfeden birey ya da moruk
"karı yok şeytana uydum deyip tenhada BMW aracının ardına geçip hayvana tecavüz eder
bir miktar salamla kandırdığı zavallı köpeği taraya bağlayıp tecavüz eder
hatta camii yakınında kıstırdığı köpeği belindeki kemeriyle bağlayıp tecavüze girişir bazen sidik zoruyla tecavüz de eder hatta başaramayanlar zavallı hayvanın cinsel organına havuç tıkarlar ve hayvana acılar içinde ölür
ve bunların sonucunda yakalanırlarsa ve hayvan sahipsizse yakalananın küfürlerine mazhar olur çeker gider yada polise intikal ederse de az bir para cezasıyla yırtar ama hayvan sahipliyse yasalar "sahipli mala zarar verdikleri için" ceza keser.
Olması gereken cana zarar verdiği için gerçek anlamda caydırıcı cezalardır.
5199 Hayvanları Koruma Kanunu aktivistlerin hazırladığı şekliyle çıkması ŞARTTIR.
Unutmayın bugün hayvana yapılır, ses etmezsiniz, yarın aynısı çocuklara yapılır.
hayvan sevmeye mecbur değilsiniz. Korkabilirsiniz de bunlar çok normal ama sevmediğiniz için korktuğunuz için hiç bir canlıya zarar vermek gibi bir hakkınız yok.Onlar konuşamıyor diye sizin şımarıklığa hakkınız yok. Hayvanlara yaşayacak alan bırakmayan insanoğlu onlara içecek bir damla suyu da yok ediyor ve inşallah çok kısa zamanda insanoğlu kendi başını yiyecek ve kendi sonunu getirecek.
gelelim yazarın bahsettiği olaya
olay şu
Bu ülkede master şef diye rezil bir program yapacaksınız, bu tutacak ve programınıza ilgi azalınca sözleşmeli ve sıkıntılı yarışmacı rolündeki elemanını devreye sokacaksın, ağzı var dili yok hayvana eziyet ettireceksin akabinde programının reytingi tavan yapacak, cak cak cak cak
ülkenin hatırı sayılır gazetesinde köşesi olan Bayan gedik çıktı dedi ki Acunun hayatı tehlikede
bak bak hele lafa bak KURGUNUN ALNINDAN ÖPÜYOR İTİRAFA BAK
zavallı papağanın suçu neydi ki ayağını kırdırdınız kendi kafanızı kıraydınız
yahu bu ülkede yavru köpeğin dört patisi kesildi ormana atıldı üç gün sonra bulundu
içişleri bakanı " iş makinesi yaptı" diye açıklama yaptı, sıkıyorsa, inanma!
iki insan evladı Eylül ve diğer bebekten bahsediyorum kaç kişi hatırlıyor
Acunun reytingleri tavan yaptı ülkede ki ahlaki erozyona katkısından dolayı dünya erki ona plaket vermiştir! Halk bu kanalı izlemezse acun medya hak ettiği plaketi alsın. Toplumda çok hızlı bir çürüme var ve bunda acun medyanında payı yadsınamaz!
5199 Hayvanları Koruma Kanunu çıkartılması için ilgili bakanlıklara bimere cimere telefon etmeyi deneyin daha çok işe yarar
bir de malum kış lütfen artan yemeklerinizi çöpe atmayın uygun yerlere ağzı açık bir kap içinde koyun ki açlıktan donup ölmesinler.
Allah rızası için çocuklarınızı kediyle köpekle korkutmayın ki hayatlarında geri dönülmez travmalar olmasın, çocuklar ve hayvanlar çok rahat anlaşırlar, köpekler çocuklara karşı çok nahiftirler, onların çocuk olduğunu biliyorlar ve önemli bir detay; lütfen, kolluk kuvvetleriyle de korkutmayın ki başlarına bir şey gelecek olursa, kolluk kuvvetlerinden yardım isteyebilsinler
merhametli çocuklar yetiştirmeye bakın o merhamet yarın yaşlandığınızda size de lazım olacak
Sayın sayfa sahibi, değerli kalem biraz ahkâm kesmiş gibi oldum ancak kendimi ancak bu kadar frenleyebildim, canlılara mal olarak bakılıp, uygar olunamaz.Hoşgörünüz için teşekkür ederim
Sağlıkla kalın
Yazının güne gelme sebebi teması fikrimce. Yazarak olur da daha çok yaparak yardım edebiliriz onlara... Haklı tepkileri severim. Ancak dolu bir içeriği hak ediyordu hayvan dostlarımız.
Sevgilerimle...
Den(iz) tarafından 12/19/2018 3:53:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
bluesea
Ancak bazen bir kaç küçük söz bile çok şeyi anlatabilir.
Yorum için teşekkür ederim
Hayvanları koruyup gözetmeye çalışanların dahi eleştiri yağmuruna tutulduğu ve müdahale edildiği bir ülkede yaşıyoruz maalesef. Hayvanları sevmeyenlerin insanda sevmediklerine inancım tam. İçinde merhamet ve sevgi taşımayanların etrafına nasıl sevgiyle yaklaşabileceğini düşünürüz ki. Saksıda bahçede yetiştirdiğimiz bitkilere dahi bakım yapmadığımızda kuruyorlar. Demem o ki önce her canlıya saygı.Kötü yetiştirilen sevgiden ve eğitimden yoksun kalmış bireylerin içlerinde birikmiş olan öfkeyi ve nefreti bu masum canlardan çıkarttığı görüşündeyim ben ve bu kişiler insana da her türlü kötülüğü yapabilecek kapasitedeler çünkü dünyaya kara bir çerçeveden bakıyorlar. Ayrıca hayvan seven insanların sanki toplum karşıtıymış gibi zor durumlarda yaşayan ihtiyaç sahibi mağdur insanlara karşı kayıtsız davranıyorlarmış gibi tuhaf bir karşı görüş sahibi olanlar var ancak bu karşı çıkışın mantığa uyan hiç bir tarafı yok. Çünkü sevgi ve şefkat evrenseldir insan hayvan ayırımı yapmaksızın doğadaki tüm canlıları kapsar.
Duyarlı paylaşımınız için teşekkür ederim.
HAYVANLARI SEVELİM DOSTLAR
İncitme karıncayı yaşasın
Yuvasına aş erzak taşısın
Canlıların en çalışkanısın
Hayvanları sevelim dostlar
Hayvansız yaşam olur mu?
Koyun köpeksiz durur mu?
Kuşlar kümese konur mu?
Hayvanları sevelim dostlar
İnsanlar yaratılmış tek, tek
Hayvanlar gelmiş bereket
İnsanlığa emanet kısmet
Hayvanları sevelim dostlar
Hastalıkta dertte çaresi
Deneylerin kobayıdır faresi
Koruyun tükenmesin nesli
Hayvanları sevelim dostlar
Keçi sütü, koyun, inek, peyniri
İnsanlığın sağlığı, temel besini
Çekerler dünyanın yükünü
Hayvanları sevelim dostlar
Hayvansız yaşam çekilmez
Sokakta özgürdür dışlanmaz
Onlardan sağlam dost olmaz
Hayvanları sevelim dostlar
Ozan Müslüm insanlığa seslenir
Köpekler, kediler sevgiyle beslenir
Hayatımızın vazgeçilmez rengidir
Hayvanları sevelim dostlar.
Aynı hissiyatı bende yaşıyorum. Şizofreni belirtisi veren tabiri caizse "buldumcuk" olan ve şan, şöhret uğruna yitip giden insanlar...
Hiç bir zaman bu ve bunun gibi insan müsvettesi olan insanların vebalini hiç bir canlı ödememeli!
Umarım o papağan ve evde ki diğer canlılar (ailesi dahil) bu tramvayı atlatabilirler...
Yazınızı içtenlikle kutluyorum...
Sevgiyle...
bluesea
Kurtaramamışlar çok üzüldüm :(