- 3493 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
SERBEST İLİŞKİ NEDİR? BAŞKA İLİŞKİ ÇEŞİTLERİ DE VAR MIDIR?
SERBEST İLİŞKİ NEDİR? BAŞKA İLİŞKİ ÇEŞİTLERİ DE VAR MIDIR?
Bir arkadaşım merak etmiş ve aynen şu şekilde sormuştu face bookta:
"SERBEST İLİŞKİSİ VAR"
Son günlerde bir çok sayfada bu yazıyı görür oldum ve her gördüğümde de düşünüyorum.
"SERBEST İLİŞKİSİ VAR " ne demektir yahu?Ne yani şimdi serbest ilişkisi var demek kimse kimseden hesap soramaz yada kıskanıp merak edemez demek mi oluyor ne oluyor bilen birisi varsa bizlere açıklayabilir mi acaba.
İşin doğrusu ben de bilmiyordum sorunun cevabını. Başladım araştırmaya. Lakin araştırdıkça gördüm ki bu konuda iki kelam edenler genelde işkembeden sallamışlar ya da işi gırgıra dökmüşler. Öte taraftan Serbest ya da açık ilişkiyi ( Orijinal adıyla ’’ open relationship’’ ) anlayabilmek için başka kavramları da bilmek gerekiyormuş. Çünkü yine araştırırken gördüm ki Open Relationship mesela Fuck buddylik’ten çok farklı bir kavrammış. Fuck buddylik ise Love buddylikten farklıymış.
Love buddylik Sense Buddylikten,
Sense Buddylik, Cuddle budylekten,
Cudle Buddylik , Friends with Benefits’den,
Friends with benefits, One nıght stand’dan,
One Night Stand da Sextingden farklıymış.
’’ Ohaaaa, amma da çok çeşidi varmış bu ilişki olayının’’ dediğinizi duyar gibiyim. Öyleymiş.
Öncelikle hemen belirteyim: Bu ilişki türlerinin hepsinde temel kural: ’’Sadakat yok...’’
Yani partnerinize bağlanmayacaksınız, ’’ ya benimsin ya toprağın ’’ olayı asla olmayacak, ’’ Kiminleydin bakalım sen?’’ diye bir soru söz konusu olmayacak. ’’ Bu saatlere kadar nerelerde sürttün?’’ diye bir soru gündeme gelmeyecek. ’’ Sen başkalarıyla mı yatıyorsun?’’ Diye sormaca yok. Dediğim gibi, sadakat, hesap sorma, bağlanma, ille gel evlenelim diye tutturma olayı yok. Zaten evlilik diye bir kavram yok bu olayların hiç birinde. Ya da evli olsanız da tamamen serbestsiniz, eşiniz size, siz eşinize karışmıyorsunuz.
Fuck Buddylik sadece ve sadece sex yapmak için bir arada olma olayı. Kadın ya da erkek sadece seks yapmak için bir arada oluyorlar. Harç bittiği anda yapı paydos. Evli evine, köylü köyüne...Duygusal bir bağ olmadığı gibi kadın ya da erkek başka kadın ya da erkeklerle de birlikte olabiliyor.
Love Buddylikte olay biraz daha farklı çünkü bu ilişkide çift karşılıklı olarak birlikte geçirilen zamandan hoşlanıyorlar. Birlikte yemek, birlikte sinemaya gitmek, birlikte aynı yatağı paylaşmak vs. Ancak bunu bir başkasıyla yapmak da var işin içinde. Yani kadının ya da erkeğin tek kişiye bağlı olması söz konusu değil.
Sense Buddylikte ise birlikte gezmek-tozmak, saklamabaç, kör ebe oynamak, Galata Köprüsünde balık ekmek yemek, Üsküdar vapurundan martılara simit atmak var ama seks yok. Kardeş kardeş takılıyorsunuz. Tabii ki ’’Sadakat yok ’’ kuralını unutmadan. Bugün birisiyle, yarın başka birisiyle de tüm bunları yapmak serbest.
Cuddle Buddy olayına gelince: Valla ben de fazla anlamadım ama bu tür ilişkide sadece sarılmak varmış. Neye sarılmak? Niçin sarılmak? Bu sarılmanın amacı ne? İşte bunu anlayamadım ama öyleymiş işte. Sanırım insan sevindiği ya da üzüldüğü zaman yanında sarılacak birilerini arar ya o türden bir şey...
Friends with Benefits: Artık bizim ülkemizde de olan bir olay. Hani şu kızlı- erkekli olayı var ya, biraz onun gibi bir şey. Bazı çıkarlar yanında hoşça vakit geçirebileceğiniz bir partnerle hayatınızın veya gününüzün belirli saatlerini paylaşmak gibi. Mesela siz erkek olarak diyelim ki su damlatan musluğu tamir ediyorsunuz, kız arkadaşınız da size pasta yapıyor. Sonra birlikte yastık kavgası yapıyorsunuz. Elleşmek yok, seks yok. Medeni medeni yaşayıp gidiyorsunuz. Duygusallık yok, seks yok. ’’Neredeydin, kimlerleydin? O kıyafeti giyme ’’ olayı yok. Ev kirasını ortak ödüyorsunuz.
One night Stand: Malum, tek gecelik aşk. Daha doğrusu seks... Bir kez cinsel ilişki yaşandıktan sonra ne kadın erkeği ne de erkek kadını görüyor.
Sexting : Efendim eski 0900 lü hatların işlevi şimdi internete taşındı ya olay bu işte. Yani internet üzerinden sanal seks ilişkisi..
Peki open relationship ne? Yani serbest ya da açık ilişki?
Açık ilişki; partnerlerin birbirlerini herhangi bir konuda kısıtlamadığı, aynı anda başkalarıyla da ilişki yaşayabildikleri, ancak sadece seks amaçlı değil duygusal ve sosyal olarak da paylaşım içinde oldukları ilişki şeklidir.
Bu ilişkide de tabii ki sadakat diye bir şeyin olmadığını söylememe gerek yok.
Bu ilişkiyi yaşayanların ’’ Aşkım ! Bu dünyada tek sevdiğim sensin ’’ Diye yalan söylemelerine gerek kalmıyor. Çünkü erkek de kadın da başkalarını sevebiliyor, başkalarıyla cinsel ilişkiye girebiliyor ve bunu birbirlerine oldukça medeni (!) bir şekilde söylüyorlar. Öyle olunca da hesap sorma olayı, kıskançlık krizleri, sorumluluk duygusu gibi bir duygu taşımanıza gerek kalmıyor. Partneriniz mesela acından ölse bile onu doyurmak gibi bir mecburiyetiniz yok; onun da size ’’ Bana bakmak mecburiyetindesiniz’’ diye bir laf etme hakkı yok.
Serbest ilişkide partnerinizle sürekli birlikte olmak zorunda değilsiniz. Onun da sizin de canınız istediği zaman buluşuyorsunuz.
İlişki devam etsin diye yırtınmanıza, kendinizden taviz vermenize ’’ Aşkım ! Seni mutlu etmek için ne yapmam gerekiyor?’’ demenize gerek kalmadığı gibi partneriniz de size ’’ Senin için saçımı süpürge yaptım len herif ’’Diyemiyor. Bu ilişki türünde olay kısaca ’’ Nerede tırak orada bırak ’’
Serbest ilişkiniz sürerken bir başka ilişkinin kapıları aralandığı anda mevcut ilişkinize son verebiliyor ya da her iki ilişkiyi birden sürdürebiliyorsunuz.
Bu ilişkide tabii ki aldatma ve aldatılma diye bir kavram da yok.
Ne kadın erkeğe ne de erkek kadına ’’ Ne olacak bu ilişkinin sonu? ’’ diye bir şey soruyor.
Evet, kısaca ilişki türleri ve çok merak edilen ’’Serbest İlişki ( Veya ’’Açık İlişki ’’ ) Hakkında toparlayabildiğim bilgiler bunlar.
Herkes istediği ilişkiyi yaşamakta serbest elbette yalnız bana soracak olursanız ben ’’Allah’ın izniyle, peygamberin kavliyle ’’ Diye başlayan ve ’’Hastalıkta, sağlıkta, ölüm ayırıncaya kadar ’’ süren mutlu bir evlilik ilişkisini Türk töre ve inançlarına asla uymayan yukarıdaki ilişkilerin hepsine tercih ederim.
Ancak hemen belirteyim ki Avrupa ve Amerika’da oldukça yaygın olan bu ilişki türü hızlı bir şekilde ülkemizde de yayılıyor.
O değil de şimdi bir merak daha sardı beni: Acaba face bookta ilişki durumlarına ’’ Serbest İlişkisi var’’ Yazan altmış yaş üstü baylar ve bayanlar serbest ilişkinin ne olduğunu bilerek mi yazıyorlar bunu? Yani ne bileyim kadın için de erkek için de altmışından, yetmişinden sonra yaşanabilecek bir ilişkiye pek benzemiyor da ondan sordum.
Son olarak: Bir şeyler yazdım ama ben de söyleyenlerin, yazanların yalancısıyım. O bakımdan her ne kadar sürç-i lisan eylemişsem affola...
YORUMLAR
Merhabalar...
Sorumluluklar, insan olmanın getirdiği roller, -mış gibi yapmalar... Zaruret, hiddet doğurur, şiddete kadar evrilebilir. Karbon bazlı yaşamda her şey değişir. Evrilir. İlişkiler de... Ve bu evrimin gideceği yerde ''evlilik müesesesi'' diye bir şey olduğunu sanmıyorum. Çok değil, 200 yıl sonra ben evlilik diye bir kavramın olacağını sanmıyorum. Bu gezegen artık bu kadar insanı kaldırmıyor, herkes sevişmesinden mesih çıkaramıyor. Yapay zeka bu nüfus fazlalığını, bu dünyanın kafasına kafasına vuracak. Bunun için 200 yıla da ihtiyaç yok.
Her kadının odağı farklıdır. Her adamın hayatına sığdırdığı kadın sayısı da... Tek eşlilik insan doğasına aykırı. Aldatan, gözleriyle de aldatıyor, düşüncelerinde ve düşlerinde de aldatıyor ve bunu yapmayan tek bir insan yok. Dünya değişiyor, evren sürekli genişliyor; bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler, bırakınız sevişsinler...
İnsan düşündüğünüz kadar da ulvi bir yaratık değil. Artık orgazm olmayan eşleri, hiç de derinliği olmayan bir birey, 3 kat daha hızlı orgazm edebiliyor... Gençliğinde Tarkovsky filmi izlemek yerine birbirine kurşun sıkan zamanın gençleri ''dejenerasyon''dan bahsediyor...
Belkide zamane gençleri kendisini kandırmak istemiyor.
Konsantre Karanlık Madde tarafından 12/19/2018 3:46:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
Konsantre Karanlık Madde tarafından 12/19/2018 4:08:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
İlginç bilgiler toplumsal normlar bir garip olmak,toplumdan ,topluma değişiyor,dinlerle ,toplumlarla değişiyor,
tebessümle okudum vay anasına dedim mi tabiki demedim,aklıma başka şeyler geldi,İslamda kölelik ve cariyelik kurumu,KÖLERİN AZAD EDİLMESİ önerildiysede KUTSAL kitabımız bunu kaldırmadı,4 halife ,Emeviler,Abbasiler ,Osmanlıda( İslam devletleri) bu kölelik devam etti malesef bir kaç alın tı aktarmak isterim,(...Satın alacağı cariyenin avret yeri hariç, her yerine bakmak caizdir.) [Beyhekî]Haramdan kaçınmak nikâhsız da mümkün olur. Cariye alırsa nikâh gerekmez. (Redd-ül-muhtar)Bir kimse, dört cariyesinden birini azat etse, hangisini azat ettiğini bilemese, sonra bu cariyeyle nikâhlansa, onunla cima yapmasında bir sakınca yoktur. Çünkü eğer o, azat edilmişse yani hür ise, aralarındaki nikâh sahihtir. Eğer azat etmediği cariye ise, mülkü olması bakımından, o yine kendisine helaldir. (Mebsut, Hindiyye)............Üç imama göre, satanın, muhayyerlik müddeti içinde cariyeyle cima(seksüel birleşme) etmesi caiz olup, satın alanınki caiz değildir(belli bir müddet). Hür kadınla evlendikten sonra edinilen cariyeyle, onu nikâhlamadan cima etmek caizdir, ama hür kadın üzerine nikâhla cariye almak caiz değildir. (Redd-ül-muhtar)avud aleyhisselam 100 nikâhlı hanımı ve 300 cariyesi vardı. Oğlu Süleyman aleyhisselam ise, 300 nikâhlı hanımı ve 700 de cariyesi olmuştur. (Kurtubi, Şir’at-ül-İslam şerhi)isa suresinin, (Evli kadınlar da size haram kılındı. Sahip olduğunuz cariyeler müstesna) mealindeki 24. âyeti, Eshab-ı kiramın, kocaları bulunan, esir alınmış kadınlarla ilişki kurmaktan çekinmeleri sebebiyle nazil olmuştur. (Sağ elinin malik olduğu cariyeleri) ifadesi ile Allahü teâlâ, Resulullahın ümmetine mutlak olarak cariyeleri helal kılmıştır. (Kurtubi yani sayısız cariye alınabilir belli şartlarla başkasına atılabilir, bu ilginç ilşki biçimleri olmaktadır,selamla.
Keskinkalemzaman tarafından 12/19/2018 1:19:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Cinsel yaşamın ahlaki boyutunun yanında diğer önemli bir tarafı cinsel yollarla ve temastan bulaşan bulaşıcı hastalıklardır. Ne yazık ki özellikle gençler bunun farkında bile olmuyorlar. Bunları hatırlatmanın gereğini hissetim.
Tedbirsiz bir şekilde cinsel ilişkiye girmek bu durum büyük bir sorun yaratabilir: genellikle STD’ler olarak adlandırılan, cinsel yolla bulaşan hastalıklar.
Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, cinsel ilişki yoluyla bir kişiden diğerine bulaşan enfeksiyonlardır. Temas, oral, anal ya da vajinal olabilir.
Bu tür hastalıkların bazılarının tedavisi kolay ve kısa süreli olsa da, diğerleri gerçekten bir ömür boyu problem yaratabilir.
Bu makalede, en sık görülen semptomları tartışacağız. Onlardan haberdar olun ve olası herhangi bir işarete dikkat edin.
1. Klamidya
Klamidyaya bakteriler neden olur. Şiddetli semptomlara sahip değildir ve çeşitli enfeksiyon türleriyle karıştırılabilir.
Klamidya ile ilgili temel sorun, eğer zamanında tedavi edilmezse, kısırlığa neden olabilir ve kadın üreme organlarına zarar verebilir.
Kadınlarda klamidya belirtileri
• Ateş
• Mide bulantısı
• İdrar yaparken yanma
• Ağrılı ilişki
• Anormal salgılama
• Alt karın bölgesi ya da bel bölgesinde ağrı
• Cinsel ilişkiden sonra ya da regl dönemleri arasında vajinal kanama
Bu yazıyı da ziyaret ediniz: Sistemik Lupus Eritematozus (SLE) Tedavisi Hakkında Bilgi Edinin
Erkeklerde klamidya belirtileri
• Anormal salgılama
• İdrar yaparken ağrı
• Penisin açılma noktası etrafında yanma ya da kaşıntı
2. Genital uçuk
Genital uçuk, herpes sımplex virüsünün neden olduğu bir STD’dir. Bu virüs bir kez yerleşince, vücutta sonsuza dek kalır.
Bazen genital ve rektal bölgede kabarcık ve ülser salgınları ortaya çıkabilir.
Bir süre sonra kabarcıklar daha da az meydana gelir. Semptomlar erkekler ve kadınlar için aynıdır:
• Ateş ve şişmiş lenf düğümleri gibi grip benzeri semptomlar.
• Genital bölge ve rektumda görülen kabarcıklar ve ülserler.
3. Bel soğukluğu
Bel soğukluğu, oldukça yaygın olan başka bir bakteriyel STD’dir.
Bu bakteri nemli ve sıcak yerlerde üretilir. Bu nedenle, jinekologlar bu probleme genellikle kadınlarda serviks ve fallop tüplerinde rastlar.
Erkeklerde, genelde idrar yolunda baş gösterir.
Gelişebileceği diğer alanlar ağız, göz, boğaz ve rektumdur.
Eğer zamanında tedavi edilmezse, bel soğukluğu hem erkekler hem de kadınlar için kalıcı sorunlara neden olabilir.
Kadınlarda bel soğukluğu belirtileri
• Ağrılı ve yanmalı idrara çıkma
• Fazla vajinal salgılama
• Regl dönemleri arasında kanama
Erkeklerde belirtiler
• Ağrılı idrara çıkma
• Testislerde ağrı, şişme ve hassaslık
• Penisten beyazımsı, sarımsı veya yeşilimsi salgılama.
4. HIV ya da AIDS
HIV, insan bağışıklık sistemine saldıran bir virüstür ve AIDS’e neden olabilir.
Bağışıklık sistemine yıkım noktasına kadar saldırır. Bu yüzden, kaçınmak ve bulaşması durumunda mümkün olan en kısa sürede tedavi edilmesi kesinlikle gereklidir.
HIV ve AIDS’in, bunları ancak kontrol altına almak adına tıbbi olarak tedavi edilebilen STD’ler olduğunu bilmek önemlidir. Ancak, bu problemler için kesin bir tedavi yoktur.
HIV ve AIDS’e ait en tehlikeli özellik, temastan sonraki 10 yıl boyunca herhangi bir semptom göstermeden vücutta kalabiliyor olmasıdır.
Bu koşulların varlığını test etmek için tek yol, ilgili tıbbi testleri yapmaktır. Bunlar çok basit ve pratik olan, acısız bir kan testinden ibarettir.
HIV belirtileri şunlardır:
• Pamukçuk
• Boğaz ağrısı
• Baş ağrıs
• Cilt döküntüleri
• Ani kilo kaybı
• Ciddi yinelenen enfeksiyonlar
• Yorgunluk, baş dönmesi ve karışıklık
• İshal, ateş ve gece terlemeleri
• Derideki şişlikler ve ağızdaki ülserler
• Normal dışı morarma
Ayrıca bu makaleyi de ziyaret ediniz: Enfeksiyöz Mononükleozis Hakkında Bilmedikleriniz
5. İnsan papilloma virüsü
Sözünü etmek istediğimiz son STD, insan papilloma virüsü ya da HPV’dir.
Birçok kişi HPV’nin aralarında en ciddi olan olduğunu düşünse de, bazı HIV ailelerinin tedavi edilmesi imkansızdır. Diğerleri, tedavi zamanında uygulanmadığı zaman saldırılan bölgede kansere neden olabilir.
Neyse ki, bunun için bir aşı vardır:
• 11 ila 26 yaş arasındaki kadınlar
• 9 ila 26 yaş arasındaki erkekler
Eğer bu dönemlerde değilseniz, aşı sizin için çok anlamlı bir seçenek değildir. Bu durumda, her zaman koruyucu kontraseptif yöntemlerini kullanmak hayati derecede önemlidir. Bu ayrıca oral seksi de içerir.
İnsan papilloma virüsü belirtileri
• Genital bölgede siğiller
• Boğazda siğiller
Herhangi bir cinsel yolla bulaşan hastalığa yakalanma olasılığını azaltın
Birçok cinsel yolla bulaşan hastalık belirti göstermediği için, pek çok insan farkına varmadan hastalığı taşır haldedir.
Bu hastalıkları önlemek için en iyi seçenek yoksunluktur. Ancak, muhtemelen cinsellikten vazgeçmek istemezsiniz, bu durumda aşağıdakileri öneririz:
• Cinsel ilişki sırasında her zaman prezervatif kullanın.
Pek çok insan, sadece anal ya da vajinal ilişki sırasında korunmanın gerekli olduğu inancına sahiptir, ancak oral seks de aynı riske sahiptir.
• Yıllık muayene olun. Her sene muayene olmak için bir jinekolog ya da üroloğu ziyaret edin.
• Partnerinizle dürüst bir şekilde konuşun. Her ne kadar yeni partnerlerle birlikte olmaktan zevk alıyor olsanız dahi, herhangi bir cinsel yolla bulaşan hastalığa sahip olup olmadığını ona doğrudan sormanız çok önemlidir.
Öpüşme Yoluyla Bulaşan En Yaygın 6 önemli Enfeksiyon
Öpüşme yoluyla yayılan mikropların % 95'inin tükürük ve burun mukozasında bulunduğunu biliyor muydunuz? Neyse ki, sadece % 20'si bağışıklık sisteminizi etkiler.
Öpüşmek riskli bir iş mi? Öpüşmek dudaklarınızı başka bir kişinin dudaklarına bastırma eylemidir. Bir çiftin arasında var olan sevgiyi gösterme biçimi olduğunu söylemeye bile gerek yok.
Tükürük, öpüşme içerisinde yer alan temel unsurlardan biridir. Başka bir deyişle, mikroplar kaçınılmaz olarak değiş tokuşa uğrayacaktır.
Bu makalede, duygusal ve sosyal bağı bir kenara bırakacağız.
İnsanların öpüşmenin dezavantajlarına çok az dikkat etmeleri, onun hiçbir dezavantajı olmadığı anlamına gelmez. Bu durumda hastalıkların ve mikropların transferi tükürük aracılığıyla gerçekleşir.
Bununla birlikte, bazı önlemler almak ve “tehlikeli bir öpücükten” kaçınmak oldukça iyi bir fikirdir.
Aşağıdaki listeyi okuduğunuzdan emin olun.
1. İnfeksiyöz mononükloz
Halk dilinde, “öpücük hastalığı” olarak bilinir çünkü tükürük değişimi yoluyla yayılan bir virüs bu hastalığa neden olur.
• Epstein Barr virüsünün ağız sıvıları yoluyla bulaşmasından kaynaklanır.
• Bu virüs genellikle ergenlik çağında olan bireyler ve gençlerde görülür. Bununla birlikte, bir yaş sınırı bulunmamaktadır.
• Semptomları arasında ateş, boğaz ağrısı ve şişmiş lenf düğümleri vardır.
Bunu nasıl tespit edebilirsiniz?
Yukarıda belirtilen semptomlar sizde mevcutsa, bir tıp uzmanı virüsü test etmek için bir kan testi isteyebilir ve sonrasında ağrı kesici için bir reçete yazabilir.
2. Sitomegalovirüs
Bu virüs aslında bilinenden çok daha yaygındır. Vücut bir kere bu virüsle kaşı karşıya geldiyse, ona her zaman sahip olur.
Sitomegalovirüs, vücut sıvılarının direkt teması, kan transferi ya da cinsel temas yoluyla bulaşır.
• Şaşırtıcı olan şey, virüse sahip olan insanların birçoğunun onun varlığının farkında bile olmamasıdır, çünkü güçlü bir bağışıklık sistemi sayesinde virüsün yaratacağı pek çok sağlık riskinden uzak kalmayı başarırlar.
• Bununla birlikte, bebekler söz konusu olduğunda, virüse karşılık olarak daha fazla önlem alınmalıdır, çünkü virüs yaşamları boyunca sürekli olabilecek bir takım sorunlara yol açabilir.
Bunu nasıl tespit edebilirsiniz?
Daha önce bahsi geçen virüse benzer şekilde, teşhis süreci kan örneği gerektirir. Virüse sahip olan çoğu kişinin tedaviye ihtiyacı yoktur. Virüs karşıtı ilaçlar sadece bazı durumlarda reçeteye yazılır ve elbette, hijyen alışkanlıklarının geliştirilip korunması da tavsiye edilir.
3. Diş eti iltihabı
Diş eti iltihabı esas olarak diş etlerini etkileyen ve ağız boşluğu içerisine sürekli olarak bakteri salgılayan bir enfeksiyondur.
Dişlere ve diş etlerine yapışan plaktan kaynaklanır. Diş eti iltihabının belirtilerinden bazıları, etkilenen bölgede kanama, kızarma ve iltihap oluşumudur.
Bunu nasıl tespit edebilirsiniz?
Herhangi bir semptomla karşılaştığınız zaman, doktorunuzdan randevu almanız gerekir. Diş eti iltihabı, kötü nefes kokusunun yanı sıra dişlerin ve diş etlerinin arasında derin cepler oluşturabilir.
4. Streptokokal farenjit
Streptokokal farenjit ya da streptokokal boğaz ağrısı, acı verici bir boğaz enfeksiyonudur. Bakteri, bu durumda A ve B grubu streptokoklar, doğrudan boğaza saldırır.
Bu enfeksiyon, sağlıklı bir kişinin enfeksiyona sahip olan bir bireyle temas kurması ile yayılır. Yakınlarda bulunan birinin hapşırması ya da burnunu silmesi gibi ufak hareketlerle bile bulaşabilir.
Bunu nasıl tespit edebilirsiniz?
Belirtileri arasında şunlar vardır:
• Boğaz ağrısı ve tahriş
• Boğazın arkasında beyaz lekeler
• Şişme
• Baş ağrısı
• Ateş
Tanısını doğrulamak için, doktorun sadece boğazdan pamuklu çubuk ile alınan örneğe ihtiyacı vardır. Sonuçlar hala belirsiz ise, doktor boğaz kültürü yapabilir.
5. Uçuk
Bu virüs genellikle öpüşerek yayılır. Uçuk, dudak, ağız ya da diş etlerinde bulunabilen bir enfeksiyondur. Herpes (HSV) adı verilen oldukça bulaşıcı bir virüsten kaynaklanır.
Bunu nasıl tespit edebilirsiniz?
Semptomlar genellikle virüse maruz kaldıktan 1 ya da 2 hafta sonra ortaya çıkar. Herpes ağrılı uçuklara neden olur. Uçıkların yanı sıra, aşağıdakiler de mevcut olabilir:
• 3 günden fazla süren ateş
• Boğaz ağrısı
• Şişmiş lenf düğümleri
Normal olarak, semptomlar iki hafta içinde kaybolur. Doktor virüs karşıtı bir ilaç yazabilir, topikal krem ve ilgili hijyen talimatlarını önerebilir.
6-VEREM
solunum yolu ile insandan insana bulaşır. Kan ile temas ve başka bir yolla akciğer tüberkülozu gelişmez. Hasta kişinin öksürmesi ile ortama yayılan tüberküloz mikrobu solunum yoluyla sağlıklı kişiye bulaşır ve hastalık süreci başlar.
Verem ‘den Korunma Yolları Nelerdir?
Verem ’den korunma yolları; veremli ve tedavi almayan hastalarla temastan kaçınılmalı, dengeli beslenmeli havasız yerlerde bulunulmamalı, öksüren hastalarla temas etmemeli, açık ve temiz havada dolaşmalıyız.
*****Tek bir öpüşmede 40.000'den fazla parazit ve yaklaşık 250 tip bakteri değiş tokuşu yapılır
Akmetin tarafından 12/19/2018 4:47:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saygılar değerli hocam:
Toplum nezdinde ahlak dışı arz edilen bu tür davranışlar sanki yeniymiş gibi sunulması da doğru değil
Bu ahlaksızlıklar zaten vardı
sadece ve sadece teknoloji olmadığı için gizli saklı kalıyordu. Şimdi teknoloji sayesinde bir çok akıl dışı ahlaksızlık eylemlerini canlı canlı hatta televizyonda dahi izlemiyormuyuz. Evlendirme proğramları furyası vs.
Yurtlarda ki tecavüz olayları yeni mi yani misal
Hele birde mangalda ahlak din iman adına kül bırakmayanlar olunca..... ne demek gerekir
saygılarımla
Serhat BİNGÖL
Evet, Müslüm Bey. Ahlak, din iman adına lütfen sizde mangalda kül bırakmayın, bırakmayın ki, o eleştirdiğimiz sapkın insanlar meydanı boş bulmasınlar.
Bu işler geçmişte de oluyor muydu olmuyor muydu doğrusu bilmiyorum. Naçizane benim gençlik yıllarım siyasi konularla uğraşmakla geçmişti. Samimiyetimle söylüyorum ve inanacağınızı düşünüyorum. (Bir arkadaşımızın özel bir nedenle rehin alınma durumu ve onu oradan almak adına gitmemi saymazsak) örneğin: İmkanım olduğu halde dünya görüşüme ters düştüğü için eğlenmek adına hayatım da hiç pavyona gitmedim. Dolayısıyla o kültürü pek bilmem. Fakat gözlemlediğim kadarıyla eskiden bu hovardalık işlerinin daha bir düsturu vardı. En azından belki de bana öyle geliyordu, bilemiyorum. Fakat bildiğim bir şey var ki, o da günümüz de ülkemizin bekası adına aile kurumunu korumamız ve sağlık nesiller yetiştirebilmemiz için hepimize görev düştüğüdür. Çünkü gidişat çok tehlikeli.
Yani yaşamdaki tek mutluluğu sadece cinsellikte arayan kültürsüz ve sığ insanlara ve bu tür marjinal kesimlere fırsat vermememiz gerekir.
Ha! Bu arada böylelikle radikal kesimlere de hem haklılık hem de fırsat vermemiş oluruz. Dolaysıyla sonrada yobazlar iyice palazlandı dememizin ve şikayetçi olmamızın bir anlamı olmaz.
Saygı ve sevgilerimle.
MÜSLÜM BAYRAM
her birey kendi ambarını doldurmakla meşgulse vede ülkenin milli gelirini yüzde üçlük kesim yiyorsa sizce çözüm ne olmalıdır
balık baştan kokmayacak bu ailede de öyledir tabi ki
bir devleti aile gibi düşünerek çözüme odaklanmalı
devletin en tepesi toplumların aynasıdır neye bakarsan o size yansır
aksi halde burada edebiyat yapmak kalır bizede;) üzgünüm
saygılarımla
Kıymetli hocam. Bu rezillikleri ciddiye mi alsak gırgıra mı vursak bilemedim. Ama bir gerçek var ki, bireyden başlayarak toplum çok tehlikeli bir şekilde değer yargılarından uzaklaşıp kültürel asimilasyona uğruyor. Ya da uğraması için sanki birileri özel bir çaba harcıyor.
Son zamanlarda da yeni bir akım oluştu, partneriyle yaşadığı cinsel ilişkiyi bütün çıplaklığıyla ve orgazm anına varıncaya kadar cepten videoya çekip sosyal medyadan paylaşıyorlar. Buna da medeni cesaret diyorlar. Aklı alır gibi değil. Hani bu insanların hayatların da hiç mi haya ettiği, utandığı bir şey yok. Yani anası, babası, amcası dayısı, halası teyzesi vesaire yüzüne bakmaktan utanacağı birileri hiç mi kimse yok diye insan düşünmeden edemiyor. Sanki başka bir gezegende yaşıyorlar. Hadi diyelim ki bu iğrenç insanların sülalesi böyle! yahu toplumun tepkisinden de mi çekinmiyorlar? Pes doğrusu. Hele birde o çirkin görüntülerin altına yapılan zırva yorumlar var ki, evler şenlik. Medeni cesaretinden dolayı kutlamalar toplumun tabularını kırıyorlarmış falan filan türünde övgü dolu yorumlar.
Asla tasvip etmiyorum ama eskiden hovardalığın da çapkınlığında, bir adabı, bir rajonu vardı. Şimdi iş iyice rezilliğe döküldü. Gerçekten de gelecek nesillerin ruh ve beden sağlığını korumak çok zor. Ama mutlaka bir şeyler yapmalı ve bi şekilde korumak gerekir. Yoksa gidişat çok berbat.
Bu toplum böyle değildi. Böyle değildi de maalesef kültürel değerlerini devre dışı bırakıp sözde modern olmak adına sistemli bir şekilde milletin kimyasıyla oynadılar.
Saygı sevgilerimle
sami biberoğulları
" Allah'ın emri Peygamberin kavliyle, diye başlayan ve ’’Hastalıkta, sağlıkta, ölüm ayırıncaya kadar ’’ süren mutlu bir evlilik ilişkisini Türk töre ve inançlarına asla uymayan yukarıdaki ilişkilerin hepsine tercih ederim." Fıtratın gereği de işin dogrusu sa bu Sami Abi.
Hürmetlerimle
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
Oldukça uzun bir zamandan sonra seni sayfamda görmüş olmaktan çok çok mutlu oldum.