- 1618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Havza Lisesi 1979-1980 okul arkadaşlarım
Bakarken bir gün eski fotoğraflara ,içlerinden bir tanesini elime alınca birden bire dönüverdim okul yıllarıma.
Neler geçmiyordu ki içimden o anda, neler gelmiyordu ki aklıma; aradan geçen onca yıl sonra.
Dün gibiydi yaşanılan her şey kafamda.
İnsan ister istemez duygularına hakim olamıyor böyle durumlarda ,hele hele de, gençliği varsa anımsananlar arasında.
Düşünebiliyor musunuz on yedi ,on sekiz yaşınızı belgeleyen bir resim var elinizde avcunuzda,ister istemez boşalıveriyor göz pınarınız da biriken damlalar birer birer düşüveriyor elinizde tuttuğunuz siyah beyaz fotoğraf üzerine yağmur yağarcasına.
.İşte o an esir düşüyorsunuz tüm duygularınıza. Buğulanmış Gözlerle bakıyorsunuz, aynı okulda okuduğunuz,
aynı sınıfta bulunduğunuz, aynı sıralarda oturduğunuz arkadaşlarınıza.
aaahh! deyip iç çekiyorsunuz, işte, sözün bittiği yer değil, zamanın bittiği yer burası tamda burası, diyorsunuz.
Teknolojinin biz insanlara sunduğu yenilikler özellikle sosyal medya ağları sayesinde, yıllarca ayrı kaldığınız arkadaşlarınıza rastlayabiliyoruz hiç ummadığımız bir anda.
Bazı arkadaş ve dostlarıma sosyal medya sayfaları sayesinde erişebildim. Her birisi ülkenin dört bir yanına dağılmış torun torbaya karışmış olanları resimlerine bakaken öyle gördüm.
Yıllar öncesinin cıvıl cıvıl gençleri,şimdilerde hepsi yaşlanmış saçı başı ağarmış ,bazı arkadaşlar için acaba bu o mu? O mu ? Dercesine isimlerini unutmuş olanları da var aralarında.
Ve işte o zaman anlarız eriyip buharlaşan geçip giden yılların acımazsızlığını vay be deriz kendi kendimize zaman ne çabuk da gelip geçmiş .
İşte o zaman anlarız arkamızda bıraktığımız yıllar içinde sima olarak ne kadar çok değiş olduğumuzu.
O zaman anlarız zadece geçen sadece zaman;o zaman anlarız değişmeyen tek şeyin içimizdeki samimi duyguların olduğudur sadece. Derin ,derin içten nefes alırken dolu dolu iç çekerken..
1980 Havza lisesi mezunları arkadaşlarımızla otuz sekiz yıl sonra bir araya gelsek neler hissederiz!(?)
acaba!
işte o anda;
Burun ucum sızlarcasına alevlenir içimdeki yangın, daha da alevlenir duygularım ,tüm bedenimi korlar sarmışcasına buram buram terlerim.
görmek isterim, konuşmak isterim, tekrar yaşamak isterim, yad etmek isterim geçmişte kalan mutlu günleri s 6 ED/B 6ED/A sınıflarında beraber okuduğumuz arkadaşlarıma söylemek isterim kendilerini nekadar çok sevdiğimi.
Konuşmak isterim ;Sınıfın en gerisinde olan üzeri aşk sözleriyle süslenmiş sıramı,el avuca sığmayan gençliğimi,o güne veya geleceğe dönük hayallerimi,umutlarımı, ideallerimi;
hele! birde;
ah be!
on sekiz yaşımızı!
otuz sekiz yıl öncesini..
boş saatlerde diz dize!okulun bahçesinde;
oturduğumuz günleri.. Zehra Aslan,Hüsniye Uysal,Meral Başar ,Avni Uğur Mümin Baltalı ,Aydın Kalaycı ve niceleri.
Şimdi hala okulun bahçesinde bir yerler de oturmuş sohbet ediyorum sanıyorum kendimi, ne tuhaf değil mi?
Düşündükçe o geri gelmez güzel günleri , buğulanıyor gözlerim ister istemez yaşarıyor delicesine;
Düşündükçe geri gelmez o güzel günleri,geçmişe olan özlem ve hasretim damla damla düşüyor, gözlerime bir kara duman çöküyor, yaşarıyor, boşalıyor birer birer elimde ki siyah beyaz resim üstüne .
İçim burkuluyor, duygularım üzgün ve hüzünlü ama ,hislerim çok mutlu.
ah!
Okul arkadaşlarım, sınıf arkadaşlarım,bir karşılık beklemeden yüreğimin derinlerinde yer etmiş dostlarım
inanın sizleri çok özlüyorum ,resimlere bakıp bakıp şiirler ve anılarımı yazıyorum
hatıralara;eski fotoğraflara baktıkça..
ah bee !
yıllar öncesindeki o güzel kızlar ,bir birinden yakışıklı o pantolonları İspanyol paçalı gençler!
kızlar, ak saçlı nine, erkekler, saçı sakalı ağarmış dede olmuş şimdi hepsi birer birer.
Yılların yorgunluğu düşse de yüzümüze varsın olsun !
yine de;
mutlu oluyorum onları yaşıyorken görünce.
Eşinizle,çocuklarınızla,torunlarınızla hep mutlu yaşayın sağlık içinde..
sevgili gönül dostları ;yazmak istedim
zihnimden geçenleri içimden geldiği gibi kendimce..
bir günde olsa,canım okul arkadaşlarımı görmek isterim onları,geçmişin dostluğuyla gönül hoşluğuyla;
yaşıyorken diyebilmek haklarınızı helal edin diyebilmek için..
zamanı durdurmak elimizde değil yıllar gelip geçiyor,beden yaşlanıyor,ömür bitmeden beden ayaza vurup soğumadan, daha zaman vakit varken görüşmek umuduyla hoşça kalın...Sağlıklı ve mutlu kalın
ama sakın haa! unutmayın.............
16.12.2018
Abdullah Arı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.