- 729 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
sağlıklı olmaya kontrat mı yaptınız
Sıcak, ağustos sıcağı. Antalyada şehir dışı semtlere giden bir yol üstü dolmuş durağındayım. Biraz ileride iki kişinin konuşmaları duyuluyor.
’ aaabee yiimii beşş,eli yediii onaa binnecemm.paa vaar.Bee paa varr’
’Ben yabancıyım diyor, uzaklaşıyor öteki’ hızla uzaklaşıyor, spastik engelli gencin yanından..Elleri istem dışı hareketlere mahkum gencin dur işareti yapabilmesi yetmemiş dolmuşların onu yolcu olarak almaları için.. Sıcakta
terden sırılsıklam buruşuk gömleği pantolonunun içinde düzgün duramıyor. Her el kaldırışta tekrar çıkıyor dışarı..Kapatamadığı parmakları utanmayı biliyor. O sıcakta, açılan göbeğini örtmeye çalışıyor...
İşte yine başladı ciğer yangınım, yaklaştım.. Ona doğru gelişim yüzüne umut ışığı yaktı sanki.’Nereye gideceksin ben seni bindireyim ’ dedim.
Gözlerinde o masumiyetin, o çaresizliğin minnetin ifadesi, ancak görülmeli idi anlatmaya
yetmez kelimelerim..’Almıyoola abaa neeniköyyy yiimiibeşşş eliyediii binnecee paa vaa meeenii...’ Anladım.. Ben anladım seni götürürüm merak etme’ dedim. alıntı
Kalbimde yine aynı sızı..Cebinden çıkartıp elinde tutmaya çalıştığı bozuk paralar, kapatamadığı parmak aralarından kayıp yere düşüyor, o almaya çalışırken diğer paralar aynı akibete uğruyordu.
Topladım gömlek cebine koydum hepsini..Ellerimi öpmek istediğini farkettim başını ellerime doğru eğmesinden.. O sırada dolmuş yanaştı durağa, önce onu bindirdim sonra ben.
Bakışlardaki anlam açıktı..Ne işi vardı benim gibi şık bir bayanın, üstü başı hırpani üstelik parmakları gergin sürekli açık duran bu gençle..Onu boş yere oturttum.Ayakta devam edeceğim yolculuğuma..
Gözleri yine bende, sen otur dercesine..’Yok yavrum otur sen ben yakında ineceğim ’dedim. O hemen, elindeki paraları düşürmeden şöföre uzattı..Ben iki sıra arkada ona yetişemeden..’Paa vaa dedi’. Verdi. Şöför, parayı alırken bana döndü yüzünde garip hayret ifadesi’ abla bu seninle mi? nerede inecek?!! ’ O cevap verdi; kelimelerin bir araya gelişindeki tüm zorlanmasına ramen ’ neenikööy ’dedi..Bana döndü.. Yine o bakış... O dudaklarımı ısırmama, gözyaşlarıma şimdi akma ne olur diye yalvarmama sebep olan bakışı ile ’ aabaa neen paa veeme benn veedimm.....’ sseen oollmaazzaan allmasdıı beeni aabalaar ..
Artık tutamam..Bıraktım...Çığlık çığlığa aksınlar..Evet aksın hem de insanlar duya duya!!!..utana utana aksın!!!...Gözlerimden çağlayan yaşlara şaşkın bakıyor dolmuş ahalisi.. ’Şaşırmayın dedim !!!. O bir insan!! utanmayı, teşekkürü, yardımlaşmanın değerini, minnetini ifade etmeyi bilen bir insan..Sizlerden tek farkı görünüşünde, belki ellerinde, ayaklarında, konuşmasında.. Ama eminim bir çok insanda olmayan bir yüreği var..Kim engelli iyi bakın! o mu, yoksa onu , bu halde diye dolmuşa almayan, sıcakta durmasını umursamayan ya da görüntüsünden ürken sizler mi..
Peki sizin ne garantiniz var?..Sağlıklı olmaya kontrat mı yaptınız....’
YORUMLAR
Oturup
Ağlardın
Senle benimle
Narkozu fazla yeyip
Doksan kilodan
Kırk beşe düşseydin eğer
Patlayan narkoz izlerinin yerine
Sürseydin elmaları
Şifa niyetine
Unuturdun insanların vefasızlığını
Çaresizliğini
En büyük kitap diye okurdun
Olsaydı umutların
Benim gibi doğuda kar altında
Azrailin söz geçiremediği bir adamım ben vesselam,,
Herkesin bir hikayesi var bu da benim geçmişim,,
Selamlar değeli şair,yazar,,,
NAZLIM CAN
..ÇOK YILLAR ÖNCE AKŞAM İŞTEN 700 METRE UZAKLIKTA DOLMUŞ DURAKLARIMIZ VARDI. HEP YÜRÜYÜP ÖYLE DOLMUŞA BİNERDİM. HER HAFTA 2-3 KERE GÖRDÜĞÜM, YÜRÜMEKTE ZORLUK ÇEKEN VE ELLERİ YİNE ANLATTIĞINIZ GİBİ... BEDENEN ENGELLİ BİR ABİ... BU SEFER BİNDİĞİM DOLMUŞ TIKLIM TIKLIM DOLUYDU. ÖN KOLTUKTA BENDEN BAŞKA BİR KİŞİLİK DAHA YER VARDI, YOLDA İNECEKTİM. Bİ BAKTIM O, ENGELLİ ABİ GELİP YANIMDA OTURACAKTI. İNDİM VE YARDIM EDİP DOLMUŞA, KOLTUĞA ÇIKMASI İÇİN ARKASINDAN NAZİKÇE TUTUP TAM YARDIM EDECEKTİM Kİ, HOMURDANDI, BIRAK LAN BENİ, DİYE EMİREN CEVAP YAPIŞTIRDI. BU BENİ ÇOK ÜZMÜŞTÜ, ÜZGÜNLÜĞÜMDEN ÇENEM BURUŞTU, KIRILMIŞTIM. AMA YİNE ABİDEN ÖZÜR DİLEDİM. BENDE BÖYLE BİR ŞEY YAŞAMIŞTIM NAZLIMCAN.
GÜZEL VE ÖRNEK BİR ESERDİ KALEMİN. TEBRİK EDERİM
SAYGILARIMLA