- 733 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güneş
Güneş, galaksimizdeki yıldızlar içinde bize en yakın olan yıldızdır. Güneş, diğer yıldızlar gibi çevresine ısı ve ışık yayar. Dünyamıza uzakta olan Güneş olmasaydı yeryüzünde yaşam olmazdı.
Dünyamız yaşam için gerekli olan bütün enerjiyi Güneş’ten almaktadır. Güneş, Dünya’daki canlıların yaşam kaynağıdır.
Güneş enerjisi, atmosferde ve yeryüzünde ısıya dönüşmesi olur, canlıların yaşaması için gerekli olan sıcaklık kaynağıdır. Güneş’ten Dünyamıza gelen enerji, bitkiler tarafından diğer canlıların ihtiyacı olan besinin üretilebilmesini sağlar. Ayrıca canlıların ihtiyacı olan ısı ve ışığı sağlar.
Gün ışığı şeklinde Güneş’ten yayılan enerji, fotosentez yoluyla Dünya üzerindeki hayatın hemen hemen tamamının var olmasını sağlar ve Dünya’nın iklimi ile hava durumunun üzerinde önemli etkilerde bulunur.
Dünya’dan gökyüzüne bakıldığında Güneş çok küçük görünür. Bunun sebebi Güneşin Dünya’dan çok uzakta olmasıdır.
Güneş, gezegenler sisteminin merkezi kabul edilip; çevresinde gezegenler dönmektedir. Kendi çekim kuvveti sayesinde etrafında gezegenler dönmektedir.
Güneş ve Güneş Sistemi Evren’in bir parçasıdır. Merkezinde Güneş’in ve onun etrafında belirli yörüngelerde hareket eden gezegenlerin, uyduların, kuyruklu yıldızların bulunduğu gök cisimleri topluluğu vardır.
Murat Barış Çetin
Araştırmacı ve Bilim İnsanı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.