- 821 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
YARATICI AKLIN EYLEM ADAMI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünyanın barındırdığı kaynak zenginliği ile insan aklının dönüştürme eylemi uygulama bulduğunda, olabilecek bütün olumlu yada olumsuz gelişmelerin, ders alınması gereken ve herkes tarafından anlaşılır örnekleri gezegenimizde mevcuttur.
Dünyadaki yaşam olanaklarını kendisi de dahil, bütün canlılar için daha yaşanılır hale getirme konusunda, tarihsel deneyim zenginliği ile yaratıcı akıl dinamiklerine sahip insanın o örneklerden ders almak yerine, bunun tam karşıtı bir eylem içine girerek dünyayı yaşanmaz hale getirmesi, emperyalizmin insanlığa bir toplu intihar denemesi dayatması mıdır?
Hayata ve insana bakarken algıladığımız, daha insanca yaşanılası bir dünya talebinin ürkek fısıltısı olduğunda hissettiğimiz vicdani rahatsızlıktır; bizlere yoğun korku duygusunun hemen yanı başında, ürkek bir umut pırıltısını yaşatmamızı dayatan.
İnsanlığın barış ve kardeşlik duygusunu, her türlü çıkar ilişkisinden arınmış bir şekilde yaşayacağı olanak zenginliğine sahip dünyanın, deneyim ve bilgi zenginliğine kavuşmuş olan insanın varlığında, milyarlarca insan için yoksulluk, açlık ve insanlık dışı koşullarda yaşama imkanı sunmasının nedenleri ile ilgili sorunun; yüz yıllar önce yanıtını bir çok açıdan bulmuş olmasına karşın, her şeyin daha bir beter durumda sürüyor olması bulunan yanıtın insan yığınlarına ulaşmasının sürekli engellendiğini gösteriyor.
Günümüzde yaklaşık altı buçuk milyar insanın yaşadığı, bu sayının 2025 yılında on milyarı bulacağı öngörülen dünyamızda, onca kaynak zenginliği mevcutken, milyarlarca insanın açlık gerçeğini yaşıyor ve önümüzdeki yıllarda daha büyük boyutlarda yaşayacak olması, bir yandan yıllardır farklı gezegenlerde insanlık için yaşam olanakları bulma çabasını sürdüren insan aklının, diğer yandan bencilliğin egemenliğinde kendisine hükmeden yıkıcı ve kıyıcı yanının bir sonucudur diyebiliriz.
Yanıtlarını bulamadığı sorular dünyasında, kendisine yaşam olanakları sağlayabilmek için, ölesiye duyduğu korkuya rağmen aklını kullanmayı öğrenen insanın günümüzde vardığı nokta, bütün olumsuzlukların varlığında, elbette büyük bir başarıdır.
Çağlarca duyduğu ölesiye korku duygusunu, tarihsel süreçte yaratıcı aklın ardına sürmeyi başararak, gezegende 21. yüzyıla ulaşan insan elbet bir gün, yaratıcı aklın eylem adamı kimliğinin farkına varacaktır.
YORUMLAR
lacivertiğnedenlik
Tekrar ediyorum. Hiç sorgulamadan ay çiçekleri gibi biat edenler suçludur.