- 1077 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KOMÜNİZM NEDİR
KOMÜNİZM NEDİR
… Öncelikle komünizm’in tanımını yaparak yazımıza giriş yapalım. Komünizm ; Özel mülkiyetin olmadığı, bütün malların, üretim araçlarının topluma ait bulunduğu, bunları herkesin ortaklaşa kullandığı toplum düzenidir.
… Tanımına baktığımız zaman zaten komünizm’in ne olduğu ortaya çıkmaktadır. Yani hiç kimsenin özel mülkiyeti olmayacak, özel eşyası olmayacak, kendisine ait fabrikası, iş yeri, çalışma ortamı olmayacak, üretim araç gereçleri olmayacak ve herkes sadece devlete çalışacak ve devletten maaş alacak anlamına geliyor. 20. yüzyılın başlarında kurulmuş parti ve örgüt arası bir yapılanmadır.
… Komünizm’in kurucuları Karl Marx ve Friedrich Engels’tir. Ama daha çok Karl Marx’ın adıyla bilinmiştir. Komünizm’in tanınmasına vesile olan önemli şahıslardan biri de Vladimir Lenin’dir. Komünizm, kurulduğu günden bu yana yoğun propagandalar yapmasına rağmen nerdeyse hiçbir toplumda kabul görmemiş, hiçbir insanın rol model olarak görmediği bir yapı olmuştur. Fikirleri dönemin devlet ve hükümetleri tarafından kabul edilmeyen komünist fikir babaları işi şiddete vardırarak Anarşist Komünizm’i telkin ettiler. Nitekim Lenin şiddet ve terörü şu sözleriyle dile getirir: Terörü prensip olarak hiç reddetmedik ve hiçbir zamanda reddetmeyiz ( collected, Works, s. 19 ) Komünist ideoloji nedeniyle Rusya’da, Çin’de, Kore’de , Burma’da Küba’da oluk oluk kan akmış ve milyonlarca insan katledilmiş, bir o kadarı da sakat kalmıştır. Resmi rakamlara göre komünist rejime geçme uğruna öldürülen insan sayısı 120 milyon kadardır.
… Yani insanlara bir ekonomik model olarak lanse ettirilen Komünizm aslında bir terör örgütünden farklı değildir. Kaldı ki komünist sistem sadece insanları katletmemiş tarihi, kültürel ve dini bütün değerleri de katletmiştir. Girmek istediği devletlerin ve halkların maddi ve manevi tüm değerlerini yok saymıştır. Mesela komünizm de hiçbir dini değere saygı duyulmaz. Sadece Müslümanları değil, diğer dinlere mensup kişileri de düşman olarak görürler. Lenin 1918 yılında gençlere şöyle sesleniyordu : “ Gençler din bir uyuşturucudur. Asla bir dinle bağınız olmasın. Ateist olmak her komünist için bir kuraldır. Komünizm’in kurucuları olan Marks ve Engels ‘in sürekli tekrarladıkları gibi, komünizm bir diyalektik materyalist düşüncedir. Tamamen ateist ve tüm dinlere karşı olan bir sistemdir.”
… Sonuç olarak şunları yazmak isterim : Hala Komünizmi sadece bir ekonomik devlet anlayışı olarak gören veya göstermeye çalışanlar kendilerini kandırıyorlar. Komünizm bir anarşi ve isyan hareketidir. Bugün dünyanın bir çok yerinde yapılan eylem, isyan, sokak olayları ve ayaklanmaların arka planında komünist ve sosyalist düşünce vardır. Yüz yılı aşkın bir süredir yapılan tüm katliam, çatışma, ve propagandalara rağmen bir iki ülkeden başka komünist düşünce kendisine yer bulamıştır. Nitekim Rusya’da 70 yıllık bir zorba ve katil komünist yöneticilerin baskılarına rağmen komünizm çökmüş ve Rusya 16 parçaya bölünmüştür . Bu duruma rağmen ülkemizde sözde akademik çevreler, yazarlar, çizerler komünizm’i masum göstererek gençlerin zihinlerini bulandırıyorlar. Son zamanlar özellikle Doğu ve Güneydoğu bölgelerimizde ve metropollerde yaşayan Kürt kardeşlerimize Sosyalizm’i ve Komünizm’i telkin eden art niyetli çevreler bilsinler ki, Kürt kardeşlerimiz asla bu sinsi oyunlarınıza ve kirli fikirlerinize gönül vermeyecekler. Çünkü Kürtler aklını, fikrini ve ruhunu 1400 yıldan beridir İslam’a ve Hz. Muhammed’in öğretilerine vermiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.