- 1968 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niğde Çamardı Çok Proğramlı Şehit Üsteğmen Murat Erdem Lisesi Konferansımız
İŞİTME ENGELLİ YAZAR TURAN YALÇIN NİĞDE ÇAMARDI ŞEHT ÜSTEĞMEN MURAT ERDEM ÇOK PROĞRAMLI LİSESİNDE KONUŞTU:”DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK BİTMEYEN HAZİNEDİR”
İşitme engelli Yazarımız Turan Yalçın , Genç Bir okuru olan Mahmut Peker’in daveti ile O’nun okuduğu Niğde Çamardı ilçesinde bulunan Şehit Üsteğmen Murat Erdem çok Programlı Lisesi’nde “ Doğruluk ve Dürüstlük Bitmeyen Hazinedir” konulu bir konuşma yaparak öğrencilerin merak ettiği soruları cevapladı. Konferans öncesi ve sonrasında da 2 gün boyunca öğrenciler ile özel sohbet eden Yalçın, çeşitli ziyaretlerde de bulundu.
Okul Müdürü Serkan Avşar, Milli Eğitim Şube Müdürü Sinan Savran ile beraber Kaymakam Emrah Akduman’ı makamında ziyaret eden Yalçın , “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik Sırları” kitabını hediye ederek, ”Recep Yazıcıoğlu’nu halka bu kadar sevdiren şey engelli ve yaşlıların hayır duasını almaktı” diyen Yalçın, Peker ailesinde 2 engelli olduğunu belirtmesi üzerine ,3 Aralık Engelliler Günü dolayısı ile Kaymakam Emrah Akduman, Okul Müdürü Serkan Avşar, Öğretmenler Nigar Köstepe, Ayşegül Yıldırım ile Mahmatlı Köyünde Peker ailesini ziyaret ederek ailenin dilek ve isteklerini dinlediler. Kaymakam Akduman Peker ailesine devletin imkanları ve kanunlar nispetinde her türlü yardımı yapmaya hazır olduklarını vurguladı.
Yalçın, önerisini dikkatle dinleyen ve kitabı için teşekkür eden Akduman’a “ Recep Yazıcıoğlu’nu aradan 30 yıl geçmesine rağmen unutmadık , her yöneticimizin onun hayatından dersler çıkarması ve Onun gibi olmasını n temenni ederiz. Bu kitabı yazma amacımızda o zaten “ dedi.
Ertesi gün okulun konferans salonunda “ Doğruluk ve Dürüstlük Bitmeyen Hazinedir” konulu konuşma yapan Yalçın,3 Aralık engelliler gününe de atıf yaparak gençlerin engellilerin hayatından dersler almalarını önerdi.
Okul, aile , iş ve toplumsal yaşamda doğru davranılmaması dürüst olunmaması dolayısı ile şirketlerin iflas ettiğini , insanların işsiz kaldığını, boşanmaların arttığını söyledi. Birbirine Doğru ve dürüst davranan eşlerin mutlu , şirketlerin ve okulların başarılı olduğunu vurgulayarak insanlığın mutluluğunun birbirlerine karşı doğru konuşma ve davranışlar sergilemeleri ile olacağını da belirterek örnek hikayeler ile anlattı.
“Emrolunduğun gibi dosdoğru ol” emri üzerine atıf yapan Yalçın, doğruluk ve dürüstlük üzerine bir çok özlü söz, ata sözü ile süslediği konuşmasında, ”boş konuşan dürüst davranmayan insanlarla oturmaktansa kitap okumayı tercih ettiği için bu kadar geliştiğini vurguladı Gençlere çok okumalarını tavsiye ederek, “Okul , eğlenmek için değil öğrenmek için gidilen yerdir” cümlesinden sonra öğretmenlerin, buraya konferans için gelen kendisi gibi yazarlardan azami öğrenmeye, onlara sorular sormaya ama mantıklı ve öğrenmek amaçlı sorular sormaya gayret etmelerini söyledi. Güzel soru soranlara kalemler armağan etti. Konuşmanın sonunda da Doğruluk ve Dürüstlük üzerine aşağıdaki kendi yazdığı şiiri okudu.
TÜRK GENÇLİĞİ DOĞRUDUR
Doğru ve dürüst insan, kimse seni yıkamaz.
Doğru olduğun vakit, kötü sana yan bakmaz.
İşte, evde doğruysan, hayat sana doğrudur.
Budur büyük insan bu, hayat O’na selam dur.
Dürüstlük hazinedir, bitmez ki, harcamakla.
Tertemizdir kirlenmez, O’na çamur atmakla.
Doğru öğrenciyi de, öğretmeni çok sever.
Dürüst insan daima, hayatta edinir yer.
Hep doğru olalım ki, adımız doğru olsun.
Sevgi ile bilgiler, bizi arayıp bulsun.
Türk gençliği doğrudur, dürüst olur daima.
Çalışır ve sever de, fayda sağlar yurduma.
Turan Yalçın
Tokat,21.Kasım.2018
Okulda, Doğru ve Dürüstlükleri ile öne çıkan Enes Recep Sevdi, İzel Yıldız, Elif Okçu, Hasan Sarıçiçek, Mehmet Buğra Baştoğ ‘a kendi kitaplarından ve başka kitaplar hediye etti. Kendisini davet etmek için her türlü imkanı sağlayan ve girişimde bulunan Mahmut Peker’e de bir çok kitaplar hediye eden Yalçın; öğrencilere kitapları okuduktan sonra birbiri ile takasa ederek okumalarını da tavsiye etti.
Okulun Çok kitap okuyan öğrencileri , Zeynep Çakı, Esila Dönmez, Elanur Türkan, Batuhan Akpınar, Ali Tipi’ye de kitaplar hediye etti.
Okul yönetiminin aynın öğrencileri Elif Okçu, Nevriye Okuçu, Beyza Soğay, Huriye Yazar için aldığı hediyeleri de öğrencilere Takdim eden Yalçın, öğrencileri çok içten tebrik ettiğini vurgularken , öğrenciler de bir yazarı okullarında görmekten sohbet etmekten çok mutlu olduklarını belirttiler.
Okulun tek kolu olmayan Din Dersi öğretmeni Naci Özay da engelliler günü vesilesi ile bir konuşma yaptı. Çamardı’lı olan küçük yaşta yanma sonucu iki ayağı ayak bileğinden kesilen Hatice teyze de ailesinin okula göndermediği için okuyamadığını ama sonradan okuma yazma kursunda okuma öğrendiğini söyledi.
Günün anlamına binaen plaket takdiminden sonra program sona erdi.
Yalçın, daha sonra Atatürk ilkokul ve Ortaokulunda da konuşma yaptı. ”Hiç yazar gördünüz mü?” diye soran Yalçın’a sadece 1 öğrencinin parmak kaldırması karşısında şaşıran Yalçın, orada da okuma , yazma doğru insan olma konusunda bir konuşma yaptı.
Yalçın yakın zamanda Badminton Yarışmasında Türkiye 2. Si olan Besyo mezunu okul Müdürü Serkan Avşar’ı bu başarısından, Yeşilaycı tutumu ve öğrencilere sporu sevdirmesinden dolayı da ayrıca tebrik etti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.