- 1339 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
BEBEK TORUN EĞİTİMİNİN ÜFFFF NOKTALARI.
Bir dede, aynı zamanda eğitimci olarak aldım torunum Lina’yı karşıma ona ciddi ciddi hayat dersi veriyorum:
-Sevgili Torunum !
Bir yaşına girdin. Yani koskocaman bir kız oldun. Artık bazı şeyleri öğrenmenin zamanı geldi değil mi? İşte bu sebeple şimdi maddeler halinde sıralayacağım hususlara dikkatle eğilmeni istiyorum.
-Hooopp n’aapıyorsun? Eğilmesi gereken sensin ben değil.
-Hay Allah’ım ya. Saçlarımdan yapıştı kafamı aşağı eğiyor. Eğmekle de kalsa iyi kafamın tam odak noktasına elleriyle şap şap yapıştırıyor.
-Bak kızım: Her ne kadar rahmetli annem bana ’Davul Kafalı ’ demiş olsa da o günler çok geride kaldı. Dede kafası davul ya da trampet değildir.
-Yok arkadaş. İnadına Mehter kösüne vurur gibi vuruyor. Bir yaşında üstelik bir kız çocuğunda bu kadar güç olur mu?
-Off offf offff. Gitti kulağım. Resmen gitti kulağım.
-O minicik fare dişleriyle öyle bir ısırdı ki kulağın yarısı gitmiştir garanti.
-Bak Lina. Dede kulağı yenecek bir şey değildir. Hem doktor amca babana ne demişti unuttun mu? Hani geçen hafta aşıya götürmüşlerdi seni işte o gün. ’ Çocuğa - salçasız ve tuzsuz olmak kaydıyla- sizin yediğiniz her şeyi yedirebilirsiniz ’ demişti di mi? Peki sen hiç babanın ya da annenin benim kulağımı yediğini gördün mü? Görmedin. O halde niçin kulağımı yiyorsun a benim güzel kızım?
-Tamam benim kulağım da salçasız ve tuzsuz ama en kart sığır etinden daha da serttir. Yani sindirmen zor olur. Yazık değil mi sana?
- Gülmeeee. Gülmeeee.
-Kız kime diyorum ben? Hem bak ne diycem: Bir insan acı çekerken bir başkası gülmez. Çok ayıp.
-Haaa anladımmm. Karnın acıktı senin. Tamam gel mama yedireyim sana.
- Of Lina yaaa. Anladım dedeni çok seviyorsun. Kırışıkları düzelsin diye ona sebzeli maske hazırlıyorsun ama sen aç kalacaksın kızım. Yani çorba dedenin suratına püskütülmez evladım.
-Hımmm evet. Yağsız, tuzsuz üstelik içinde brokoli, havuç, kereviz olan bir çorbayı ben de olsam yemez püskürtürdüm. Aslında şimdi sana şöyle bol sarımsaklı, sirkeli nefis bir terbiyeli işkembe çorbası yapmak vardı ama ahh şu annen baban yok mu? Neymiş efendim, sarımsak evi kokutuyormuş, neymiş efendim işkembe dediğin moksuz olmazmış, neymiş efendim doktorlar ’Sakatattan uzak durun ’ diyorlarmış. Neyse az daha büyü birlikte dışarı çıkmaya başladığımızda bu günlerin acısını çıkartacağız inşallah. Aramızda kalsın kokoreç diye bir şey var. Bir ye bayılacaksın. Üç yaşına geldiğinde birlikte parka diye evden çıkar bol bol yeriz. Yanına da şalgam suyunu diktik mi kafalara ooooh misss. Haydi şimdi çorbanı yemeye bak.
-Linaaaa, lütfen ama.
-’Senin gibi dedenin suratına tükürürüm’ demek mi istiyorsun? Niye ki? Ne kötülüğümü gördün zilli.
- Bak bir daha tükürürsen külahları değişiriz seninle...
-Ya şimdi değil. Hem kafamda külah yok. Saçlarımı çekmen gerekmiyor yani.
- Hımmm anladım müziksiz olmaz diyorsun. Tamam o zaman. ’Küçük kurbağa küçük kurbağa kulağın nerede.’
-Zırlama lütfen. Bebek dediğin bu şarkılarla büyür.
-Tamam ya sus. Tarkan’ın ’ Yolla ’ şarkısını açıyorum. Hay Allah’ım ya. Çocuklar da değişti. Bizim zamanımızda bir ’ mini mini bir kuş donmuştu ’ ile bebeklik döneminden çocukluğa, çocukluktan buluğ çağına atlardık. Bunlara şarkı beğendiremiyoruz iyi mi?
-Üf Linaaa. O koku ne be kızım. İnsan biraz usturuplu salar. Hem dedenin yanında biraz ayıp olmuyor mu?
-Gülmeee. Gülmeeee. Ne gülüyorsun? Gel altını alalım senin.
-Uffff. o ne ya. Kızım sen alt tarafı bir yaşında bir bebeksin. Bu kadar kaka yapılır mı?
-Bak yine gülüyor. Ne var? B.kunda boncuk mu buldun?
- Yok sen değil ben buldum. Kaç gündür benim tespihin kaybolan boncuklarından biri nihayet senin kakandan çıktı.
-Neyse...Karnını doyurdum, altını da aldım. Şimdi uslu uslu oyuncaklarınla oynayabilirsin.
-Hoooop. Heeeeyyyy. Benim bilgisayarımla değil. Kendi oyuncaklarınla.
- Yaaaa ama olmuyor ki. O benim bilgisayarım. Yani benim oyuncağım.
- Eyvah eyvah. Bilgisayar da elimden gitti.
Fareyi bir kaptı ki sormayın dostlar. Geçen sene beslediğim kedim Duman bile böyle fare kapamıyordu.
Bundan sonra artık Lina müsaade ederse sizler için bir şeyler yazmaya çalışacağım.
Şimdilik ancak bu kadar yazabildim.
Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
Çok güzel bir tablo hocam
ALLAH mutluluğunuzu artırsın
Torunlarınızın bahtı şansı açık olsun
saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve saygılar benden.
maşallah hocam..inşallah darısıda benim başıma olsun hocam.bende bakayım.büyüteyim.gezdireyim.hayalini kurmak bile güzel ne tatlıda olur torun sevgisi deyilmi...güller diyarından selam olsun.güzel torunun tatlı dedesine
sami biberoğulları
Rabbim sana da nasip eder inşallah. O zaman anlarsın nasıl bir şey olduğunu. Şimdi ne kadar anlatsam da yaşanmadan anlanmaz. İstanbul'dan çokça selamlar.
Allah bağışlasın sağlıklı uzun ömür versin çok şirin torunuz rahmetli babam torun sevgisi evlattan daha çok yaşlandıkça merhamet şefkat artıyor sanırım derdim..
Tüm yeğenlerim elimde büyüdü anneleri bırakırdı neşe içinde cıvıl cıvıllardı.
Onlar almaya geldiklerini görünce saklanırlardı kimisi uyku moduna geçerdi.
Bir tanesi hiç unutmam annesi ben arıyoruz abla götürmeye geldim nerede bu oğlan diyor..
Çamaşır dolabının en üst katına saklanmış bana sus yaptı eliyle annesi gülümsememden bulduğumu anlamıştı...
Oğlum gel eve gideceğiz yok gitmem Annesi istediğinde getir oynasın dediğimde annesine sözünü tutmazsan kaçar gelirim halama demişti yumurcak..
Çocuklar melek gibiler en saf en yalansız bakış gülüş onlarda hoş bir yazıydı Allah dede torun muhabbettinizi artırsın.
.Selam ve dua ile.
Yeganem tarafından 12/5/2018 11:00:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
Bu hafta dört yaşımdaki kızımla aramda geçen bir diyalog:
- Niye kapının arkasına girdin?
- Saklanıyorum
- Kimden?
- Senden
- İyi de ben buradayken olmaz ki. Senin nerede olduğunu biliyorum.
- Çık o zaman odadan.
Homurdanarak çalışma odamdan çıktım. Saklanması için yeterli süreyi tanıdıktan sonra geri girdim ve o zaman her şeyin bir kumpas olduğunu anladım: Saklanmak bir kenara, masama oturmuş, bilgisayarımda oyun oynuyordu. Beni görünce:
- Aa, erken geldin, dedi.
Herkesin işi zor bu afacanlarla. Saygılarımla.
sami biberoğulları
Benim sonum da farklı olmayacak sanırım.
Allah sizlere bağışlasın. Sağlık ve huzur dolu bir ömür versin ona.
Selam ve sevgiler.
Evlat sermaye torun da kâr derler Hocam. Maşallah'ınız var torunla iyi haşır neşir olmuşsunuz, bir de sevimli oluyorlar ki bakalım kısmet bize de bir gün nasip eder Allah... Zamane bebeleri bunlar dandini dandini dastanayı da bilmiyorlar mini mini bir kuş konmuştuyu da ... Kutlarım yürekten...
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.