YİTİK YAŞANMIŞLIĞA MEKTUP
YİTİK YAŞANMIŞLIĞA MEKTUP
Yıllar sonra da olsa duyacağına inanarak yazıyorum ey Göçmen kızı ..duy sesimi içimdeki sızı.
.......mayıs bitmiş, haziran gelmiş,tatil bitse de eylül bir gelseydi gibi bir beklenti de yok artık ..zaman mazinin dehlizlerinde saklı şimdi..hatta günler,saatler bile umudu yaşama sevincine taşıyan neden olmadığı gibi..nefes almayı bile yaşamanın nimeti olarak görüyor ,öyle algılıyoruz artık..ve her ne kadar patika yolun ara sokağındaki eve kafamız gayri-ihtiyari çevrilse de..silinmesinde güçlük çekilen alışkanlıklardan biri olduğunu kabullendi yorgun yüreğimiz..ve tüm bunların Sarıkaya da ki tekdüze vizyonsuz, yaşamı sürdürme savaşının zorunluluğundan kaynaklandığını ,yaşanılan yokluğundaki gerçeklerin çıplaklığı öğretirken seni şimdi daha iyi anlıyor ve hak veriyorum..hani bir yazında “..Mektubunu dikkatle okudum, kendimi daha iyi hissettirdi,uzun zamandan sonra beni tanıyan birini hissetmiş oldum..Hatırlaman büyük incelik, çok naziksin ,çok teşekkür ederim.. ..tamam,olur,görüşürüz,öptüm,..sadece şiir manasında değil , duygu ve düşüncelerini paylaşmaya her zaman hazırım. …” . diyordun ya hani.. bu cümleler , bu sözler hiç bu günkü kadar anlamlı olmamıştı biliyor musun.sana ve bu tesellilere ne kadar ihtiyacım var oysa şimdi...
Sensiz doğan ve doğacak günün dünden hiç farkı yok artık .Ve biliyor musun ki,gün aynı, zaman aynı, mekan aynı,değişen hasretin hüzne,sensizliğin çaresizliğe dönüşmesi sadece , seni ve yaşananları hatırlatacak hiçbir şey yok demek o kadar zor ve imkansız ki , sanki mutat gidişlerinden biri gibi… her yerde her şeyde sen varsın…dolayısıyla da unutulması zor alışkanlıklar arasındasın ..yani baki kalan ,hoş sedan ve yaşananların düş tadındaki mutluluk estantanelerin var…üstelik ağır-çekimi ve geriye sarması da mümkün değil .kekremsi bir hayat içinde ,nefes almayı mutluluk ve yaşamanın bir nimeti sanmaktan ne kadar haz alır ki insan...
İşte tüm bunlara rağmen ve bu duygu anaforunda eylül gecesinin bu saatlerinde bile , “Yaşananları Yaşayarak Seni Sevmek “ bile hayatı umuda bağlamanın ve,mutluluğun diğer adı.. bugünün dününden hiç mi hiç farkı yok gibi görünen zaman dilimini yaşanır hale getiren ve güne çeşni katan kimilerinde bir parçada olsa seni görmem ve senin olmanmış meğer ....tüm bunlara rağmen ,değişen yokluğun ve özlemin...birde bendeki kurtulmak istemediğim alışkanlıklarımdaki değişmezlik be Göçmen kızı ....hayali cihan değer düşüncelerle,düşlere dalmalar bile zamanın tutsaklığına mağlup olabiliyormuş bazen ..hasret , özlem, vuslat gibi, sevginin de son kullanma tarihi varmış da bilememişiz.. ..aynı ,cüce beyinler aynı kısır-döngü bağnazlığındalar hala ...uyum sağlayamayanlar,ufku geniş olanlar bir bahaneyle bu kör-kuyudan kurtuluyor ve ait oldukları yere dönüyorlar ..tıpkı senin gibi..tıpkı göçmen bir kuş misali...hem de yaşanmışlıkları ,unutulmuşluk gardiyanına teslim ederek...üstelik beni bu kör kuyularda yılan ve çıyanlara bırakarak.. oysa bir zamanlar : “ne zaman yanından ayrılsam geride bıraktığım bir tek sen oluyorsun..ve özlüyorum seni ..yanında zamanın kıymetini bilmediğim geliyor aklıma..” diye yazdığın doğruluğuna sevgin ve sadakatin kadar inandığım bu satırları her okuyuşumda içim burkulurken,uğruna ölümü bile göze aldıklarımızın da önce can sonra canan deyişlerine şahit olmuş olduk böylece…sevda zulmüne göğüs germeyi sevgiliye gösterilen vefa ve sadakat ölçüsü olmayışını öğrenip,unutulmanın da zamana tutsak verilişini yaşamış olduk yani..laf kalabalığına ,fazla söze ne hacet...hadi geç kalmayalım oyalamayalım birbirimizi..ve kanatmayalım tekrar yaralarımızı..evli evine yolcu yoluna gerek..hadi selametle..güle güle..hoşça kal..hep mutlu kal..
derken sana bir şiirimle de seslenmek istiyorum
GELİRSEM AKLINA ARA SEVDİĞİM
Bu yılda yalnız yetim gibiyim
Canlı cenaze yaşayan ölüyüm
Dokunma ne olur zaten doluyum
Gidişin gözümde yara sevdiğim
Gelirsem aklına ara sevdiğim
Bazen düşünür hayaller kurarım
Aklıma gelinde ağlar yanarım
Yılların hesabını kimden sorarım
Gidişin gözümde yara sevdiğim
Gelirsem aklına ara sevdiğim
Kırgınım doluyum bilesin sana
Ne düşüme girdin nede rüyama
Ortak olacaktın hani dünyama
Gidişin gözümde yara sevdiğim
Gelirsem aklına ara sevdiğim
Seviyorum desen artık ne çıkar
Yüzüm güler amma içim kan ağlar
Sen yoksan eğer dünya neye yarar
Gidişin gözümde yara sevdiğim
Gelirsem aklına ara sevdiğim
Sanma unuttum yaşanan yılları
Sendin gözüm nuru gönlümün varı
Resmine yükleyip gamı efkarı
Gidişin gözümde yara sevdiğim
Gelirsem aklına ara sevdiğim
KAŞİF KANİ ERTÜRK Eğitimci şair yazar
Sarıkaya şair ve yazarlar derneği başkan yardımcısı
YORUMLAR
Yine unutamadığınız göçmen kızına gönlünüzden inci taneleri niteliğinde harika sözler dökülmüş.
Ne kadar duyarlı ve naif bir gönlünüz var.İnşallah bütün buları göçmen kızı hak ediyordur.
Siz yazın.Bizler de gönül sesinizi okuyalım.
Selam saygılar