- 1637 Okunma
- 17 Yorum
- 11 Beğeni
ENGEL/siz ENGELLİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
____ Bugün 3 Aralık Dünya engelliler günü
Hayatin içinde bir tek engelsiz insan yoktur ..! Engel önce insanin beyninde başlar.
İnsan Engelleri önce beyininde koyar
Ve beyninde engelledikleriyle farkına varmadan kendini de engeller
Aramizda engelsiz engelli onca insan varken günümüzde
Ayristirabilirmiyiz ?
Hangimiz daha çok engelliyiz ?
Konuşmak yazmak çizmek işe yarar mı bilmiyorum ama
Bildiğim bir şey var ki
Engelli olanı da daha çok engelli hale bizler getiriyoruz.
Nasıl mı ?
Çalışma hayatına girebilseler
okula gidebilseler
ve tüm bunlar için gerekli imkanlar sağlanabilse
ne kadar engelli olurlardı acaba ?
Engelinin geçeceği yerleri gasp edenler ,
kaldırımları , yolları, merdivenleri onları düşünmeden , bu hayatın tek hakimiymiş gibi
yapanlar daha çok engelli değil mi sizce de ..!
Vicdanı olmayanlar da birer engelli değil mi ?
Acımak acıyarak bakmak hayıflanmak yerine birlikte yanyana olsak
pay etsek hayatı
Yaşam hakkını unutmadan uyansak her yeni güne
Ne vardı ..!
Tek bir gün hatırlamak değil beylik laflar etmek değil
Asıl olan
Engelleri beyinde bitirmek ...!
Canan EREN
03Aralik3018 / Van
YORUMLAR
Bir engelli şiirimin sadece adı ''Bizler sizleriz, ya sizler?''
Öyle ya her şey her an başımıza gelebilir.
Serseri_Ruhlu_Şair
Herkes ya engellidir ya adaydır.
Duyarlı olan, ses olan, göz olan, kulak olan, ayak olan, el olan herkes, engelsiz bir gönle sahip ne mutlu onlara.
Ortaokul yıllarımda geçirdiğim bir kaza yüzünden neredeyse bir yıla yakın yürüyemedim...
Oysa o dönemde, beden eğitimi öğretmenimin verdiği dönem ödevi sayesinde, buz patenine merak sarmış ve yeni yeni yapmaya başlamıştım üstelik...
Şükürler olsun ki, çabuk atlattım...
O zaman kullandığım koltuk değneklerim hala durur...
Ve yıllar sonra tam üniverisite sınavına gireceğimiz günün arifesinde hem akrabam, hem dostum, arkadaşım, canım bildiğim yaşadı aynı talihsizliği...
Ve o şimdi...
Yetsin bu kadarı...
Çünkü, bazen şanslı olmak bile çok acıtıyor insanı...
Zor bir durum... Hele anlatması...
Özel ve güzelsin...
Var ola duyarlı yüreğin... Nicelerine...
Gül Laypanoğlu tarafından 12/4/2018 3:15:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Canan EREN
Ne güzel demişsin bazen şanslı olmak bile acıtıyor insanı ..
Duyan hisseden gönlüne teşekkürlerimle
İyi ki varsın canım
Bu yazı aslında bazen kendi derdimize düşüpte aslında daha zor hayatların olduğunu hatırlattı bana.. Evet biz engelli değiliz ama birer engelli adayıyız çünkü hayatın ne getireceği belli olmuyor malesef ve evet biz onlar için bir engel teşkil ediyoruz. Çünkü onlar için yapılan yolları, asansörleri, tuvaletleri ve birçok haklarını ihlal ediyoruz. Bırakın onlara yardımcı olmak öncelik haklarını dahi ellerinden alıyoruz... Aslında yazılacak çok şey var ama yazmanın faydası yok onlara...
Yazınızı kutluyorum yüreğiniz dert görmesin...
Canan EREN
İsteyerek istemeyerek de olsa ..
Duyarlı yorumunuz için de teşekkür ederim
Uygar bir toplum olmanın yolu, engelli engelsiz ayrımına düşmeden toplumun refah kanallarını olabildiğince düzenlemek ve işletmek olmalı. İnsanoğlu bir bütündür, ayrılmamalı. Yaşam kolaylığı, kimsenin üstünlüğü değildir. Herkes, uygarlık yolunun yolcularıdır.
Bu duyarlı yazınızı candan tebrik eder, selam, saygı ve sevgilerimi iletirim.
Canan EREN
Sevgi Saygı ve Selamlar benden de güzel yüreğinize
Evet bu gün 3 Aralık Dünya Engelliler Günü... Biliyorum ki bu gün bir çok üst düzey yöneticiden, ileri gelen insanlardan konu ile ilgili açıklamalar yapılacak günün anlam ve önemine istinaden... Ama bu yeterli mi, değil mi, bir de bunu düşünelim... Sadece bir iki konuşma bu mudur konuya ve engelli insanlara verilen değer? Türkiye'de yaklaşık sekiz milyon civarında engelli vatandaşımız olduğu söyleniyor. Bizler Türk Toplumu olarak bu engelli vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak için devlet olarak ve tek tek bireyler olarak ne yaptık, daha neler yapacağız? Sık sık bunu sormamız lazım kendimize... Unutmayalım ki ''En büyük engel sevgisizliktir.'' Engelli vatandaşlarımız da saygıyı sevgiyi ve ilgiyi hak ediyorlar her zaman... Onların hayatını kolaylaştırdığımız zaman, bizlerde toplum olarak yararlı bir iş yapmanın hazzına varacağız. ''Engelli olmak sorun değil engelliye engel olmak sorundur.'' demişler.. Yeter ki beynimizde engellerimiz olmasın...
Canan EREN
Her an mensup olabileceğimiz bir dünya; "ENGELLİLER"
Hatta yazarın ilettiği hususlar düşünülürse engelli değil miyiz acaba?
Kendi hesabıma türlü engellerle donanmış biriyim de
Öyle basit hususları kafaya taktım ve dahi takıyorum ki
Gerçekten tek engel psikolojik olupta beyinde başlayanı olmalı
Bedensel engelli gruplarında o kadar başarılı insanlar var
Dünya çapında olanları saymakla bitmez
Güne gelen yüreği, emeği, kalemi, kelamı tebrik ederim
03 Aralık "Dünya Engelliler Günü" nü kutlarken
Engelsiz bir dünya için gönül gönüle, el ele, haydi hep birlikte
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 12/4/2018 12:32:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Canan EREN
Teşekkür ve Saygılarımla hocam
Yazı çok gerekli bir konuya değinmiş. 'Engel önce insanın beyninde başlar.'
Doğuştan ya da sonradan engelli olanların şartlarını kolaylaştıracak hiçbir şey yapılmadığı gibi, son zamanların şartları gereğince bir de 'düşünce engelleri' kondu insanların önüne.
Dünya, en ağır engeli olanların bile yaşamlarını kolaylaştırmak için arayışlarını sürdürürken,bizim bu konudaki duyarsızlığımıza bir de insanları pasifleştirme adına konulan yasakları gördükçe iyice inanıyoruz ki 'Engel önce insanın beyninde başlar.'...
O zaman il iş, 'engelleri beyne koymamak olmamalı!...' işlevsel beyin her sorunu çözecektir çünkü.
Yerini hak eden ve günün temasını çok güzel işleyen bir yazıydı. İçtenlikle kutlarım Canan Hanım...
Daha nicelerine.
Canan EREN
öğretmenim ..
Evet katılmamak mümkün değil '' Engel önce beyinde başlar ''
Günümüz Türkiye sinde hepimiz birer engelliyiz farklı bakış açılarımızla birbirimize
Varlığınız ve katkınız için teşekkürler
Saygı ve Sevgimle
Bu hafta engelliler haftası.
Bu bağlamda bulunduğum kentte bir çok etkinlik yapıldı..Kesmes,müzik şöleni vs..Anı olarak bir aloe vera çiçeği aldım bende orada görevli yıllardır tanıdığım bir dostumdan..
Klişe laflar etmek istemiyorum Canan hanımcım ama etkinlik bittiğinde karşıdan karşıya geçerken arabaların arasında kalmaktan saniye farkıyla kurtuldum . Yani ne zaman ne olacağımızı bilmiyoruz. Hepimiz birer engelli adayıyız oysa...Sitemleriniz de haklısınız.. önemli olan düşüncelerimizde engel olmasın..
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum.
Sevgilerimle
Canan EREN
Evet hepimiz engelli adayıyız ve engellileri engellemekten öte kayda değer hayatlarını kolaylaştırıcı bir şeyler olsun istiyoruz.
Özel günler geçtikten sonra balık hafızalı olmamak,
taşın altına hep birlikte el koymak gerek diyoruz ..Susuyoruz ..
Umarım değiştirmek nasip olur şartları
Sevgimle
Çok haklı bir söz:
"Önce beynimizden kaldırmalıyız engelleri..."
Sonra diğerlerine sıra gelir ve kesin kalkar birer birer...
Çünkü insanın kendisini gereksiz biçimde bir kenara koyması, yaşama uzak bir noktadan bakması, yerli, yersiz vehimlere kapılıp bir de gerçek sanması en büyük, en "farkında olmadığımız engellerdir..."
Ülkemizin "duyu ve organ eksikliği" içinde olan engellilerine gerçekten destek olmak, onlarla yaşamı paylaşmak dileğimle kutlarım yazınızı ve sizi Canan hanım.
Canan EREN
güzel yüreğine selam olsun canım arkadaşımın.
yeter ki duygularda engel tanımamalı.
ne yani: özümsemek ve anlam yüklemek çok mu zor?
içimiz dışımız bir ve engeli kaldırdık mı yüreğimizden herkes zaten eşit değil mi?
sevgilerimle canım.
Canan EREN
iyi ki varsın
Ülkemizde on milyonun üzerinde engelli vatandaş olup engellilerin yaşamına en büyük engeli sağlıklı diye bilinen engellilerden kaynaklanmaktadır.
Engelli ile ilgili bilinçlenme tek bir güne kaldığı için engeller yok olmuyor.
Okullara ders konulmalı işyerlerinde engellliler ile ilgili tüm engeller yasal olarak güvence altına alınarak sosyal yaşama dahil edilmeliler.
Duyarlı yazınız için çok teşekkürler saygılarımla
Ne kadar anlamlı ve ne kadar güzel bir yazı olmuş çok ama çok beğendim özellikle de ismini engelsiz engelliler acaba asıl engelli olduğunun onlar farkındalar mı merak ediyorum, yok farkında olmayan çok var merak etmeyim kendilerini o kadar çok belli ediyorlar ki
İnsan vücudundaki engel belki birşeyleri yapamamaya yada azda olsa yapmaya engel olabilir ama dediğiniz gibi beyninde ve vicdanında olan engel hiç bir şey yaptırmaz insana. Keşke fark edebilseler di o zaman işte acıyarak, hayıflanarak bakmaktan ziyade ne yapabilirim gözüyle bakabilirdi insanlar
Tebrik ediyorum ve gönülden kutluyorum sizi. Her yazınız her şiiriniz ayrı bir anlam ve güzellikte
Sevgilerimle...
_______Gönül kalemin susmasının...
Harika yazınızı kutlarım, engin yüreğiniz , elzem konuya değinmiş...
____her insan engelli adayıdır!...
Yüreğine sağlık...