- 556 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yüreklilik göstermenin son durağındasınız
Bizim memlekette sanat yapanların özellikle siyaset yapma lüksleri yoktur…
Sanatın herhangi bir ya da birkaç dalında sanat yapma çabanız varsa, özellikle siyasetin sol taraflarında gezinerek siyaset yapmanız, öncelikle kendi camianızdan yoğun tepkilerin hedefi olmanıza yol açabilir…
Bizim memlekette siyaseti siyasetçiler yapar, diğer meslek erbapları yapılanı beyin ve yürek algısı yeterliliklerine göre sindirerek işlerine bakarlar…
Beyninin düşünce üretme ve bunu korkusuzca ifade etme yeteneğini midesel kaygılarla güç çevrelerinin kullanımına vermiş kesimlerin, babadan oğula miras tavrı olan bu mide bulandırıcı durumun, kimi aydın geçinenlerce tepki sözü ve tavrı olarak sergilenmesinde ki örnek çokluğu bize özgülükte geldiğimiz noktayı anlatır…
Sanattan uzak durmayı sülale boyu geleneksel tavır haline getirmiş irili ufaklı yönetici bolluğuna sahip memleketimizin hal ve gidişi her açıdan içler acısı tespitleri dosta düşmana dayatırken, sergilenen yandaş bayağılığını öncelikle o sayın bayların ortaya koydukları ürünler netleştirmektedir…
Böylesi kokuşmuş anlayış fukaralıklarını teknolojik devrim ürünlerinden yararlanarak seslendirme zavallılıklarını sergileyenlere diyorum ki…
Sanatçının siyasetle ilişkisi, insana ve hayata dair olanı estetiksel değerlerle beyin ve yürek teknesinde yoğurarak, anlama ve açıklama dili oluşturma çabası sonucu oluşur…
Dünyada sanat adına üretilmiş ve üretilen ne varsa eksiği ve fazlasıyla…
Sizler gibi insanlığı akıl yoksunluğu ile vicdan rahatsızlıkları arasında gidip gelenlere…
Siyasetin ve sanatın, insanı ve hayatı dönüştürme dinamiklerini estetik değerlerle işleyerek dünyayı insan için daha yaşanır yapma birlikteliği olduğunu anlatır…
Ben anladıklarımla sanatın birkaç dalında kırk yıldır, düş görmelere yatıp gerçekleştirmelere uyanıyorum…
Eğer küçük bir kırıntısı varsa üyesi olduğunuz insanlığa, paylaştığınız hayata dair iyi ve güzel olanın yaşatılması ve çoğaltılmasıyla ilgili…
Durumunuzu gözden geçirme yürekliliği göstermenin son durağındasınız.
Nazmi Metin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.