İSLAM , KUR'AN VE YA CEMAAT HAKKINDA FİKİR BEYAN ETMEK
Zaman zaman bu sayfalarda okuyorum.Bazı yazarlar İslam, Kur’an ve ya cemaat hakkında fikir beyan ediyorlar.
Yanlışları da var.Doğruları da var.Bazende yanlışlardan hareket ederek bütüne ithamda bulunuyorlar.
Bazıları da çıkıp yazıların yanlışlarını tenkit etme yerine müesseselere saldırıyorlar.Her müessesenin içinde yanlış yolda yürüyenlerde vardır,doğru yolda yürüyenlerde vardır.Ülkemizde bu kadar ahlaksız,cani,zani,üç kağıtçı, riyakar,satılmış var diye Ülkemizden vazmı geçelim.Böyle bir şey olmayacağına göre,eğrileri doğrultmaya,ya da budamaya çalışacağız.Bu işte hakim kurumların işi.Adalet gibi..
Bilhassa konu hakkında detaylı bilgisi olmayan,kavgayı şiar edinmişlerin de ahkam kesmekte öne atıldıklarını görüyorum. Fikirler kanun değildir.Fikir beyan edenler o fikirleri Kanun haline getirecekler de değildir.
Yazan yazar.Okuyan okur.İşine gelirse istifade eder.işine gelmez ise okur geçer.Beğenmediği yerleri usulü ve üslubunca yorumlar.
İslamı bildiklerini iddia edip menfi veya müspet İslam kuralları hakkında tefsiri-kelam edenleri de tuhaf karşılıyorum. Bence her kes işini yapmalı. Son zamanda önüne gelen müçdehid kesildi.
Türkçesinden Kuran-ı Kerim’i okuyup bu bana yeter diyenleri de üzülerek müşahade ediyorum.
Anayasayı okuyup ta Avukat veya Hakim olduğunu iddia edenlerin hali nasılsa bu halin öyle olduğu kanısındayım.
Piyasada Mühendislik adına, tıp adına kitaplar var.Otuz yıl tahsile ne gerek. Al eline Mühendislik veya Tıp kitabı başla projeye veya ameliyata.Durum bu kadar vahim.
Kimileri hadislere saldırıyor.Kimileri Kur’an müesseselerine.Yanlışları düzeltmenin peşinde olmak yerine bütünü yakmanın peşindeler.
Ondan sonra da "Allah çocuklarımızı Deist ve ya Ataist olmaktan korusun" diye dua ediyoruz.
Aileler akşama kadar çalışıyor.Akşam yemeğinden sonra biraz televizyon seyredebiliyorsa seyrediyor. Sonra yatıyor.Ertesi günü erkenden iş başı.Bu durumda siz ne okuyorsunuz veya ne biliyorsunuz ki çocuklarınıza veresiniz?
Çocukların elinde tablet veya cep telefonu.Karşılarında sesli veya yazılı basın.Öğretmen onlar.
Çocuklarınız istemediğiniz yola girdimi ahlanmaktan, vahlanmaktan başka elinizden bir şey gelmiyor.
Ondan sonrada "Yarabbi ben nerede hata yaptım da bunlar başımıza geldi" isyanları.
Bu Ülke Müslüman Ülke ise,İslamı öğretenler bulunacaktır.Milli Eğitim Bakanlığı gerekli ise,Manevi Eğitim Bakanlığı da gereklidir. Yalnız devlet işi yapan değil,işi denetleyen olmalıdır.
Çünkü hükumet ile devlet kavramı biz de iç içe girmektedir.
Hükumetler siyasi olduğundan hükumetlerin müdahil olduğu müesseseler siyasetten etkilenir.
Bu nedenle Devlet kontrol müessesesi vasfını muhafaza edip,gereği gibi denetlemelidir.
Avrupalı bu işi nasıl yapıyorsa bizde de öyle yapılır.
Yanlışları söylemekten imtina etmeyelim diyorum. Lakin yanlışları söylerken tüm gemileri yakmayalım da diyorum.
kalınız sağlıcakla...