- 2154 Okunma
- 11 Yorum
- 1 Beğeni
Yeni nesil deistler..
Bismillahirrahmanirrahim
Allah için Acil yazma ihtiyacı duydum!..6 asırı aşmış ecdad! Altı kıtada at koşturmuş! Bu zatı şahaneler!.. Deist miydi? Güçlerini nerden alır? Kılıçlarını kim keskinleştirirdi? Bu insanlar in torunları şimdi ki ; deistler mi! Aman Allah’ım , tövbe estağfurullah! Ne oldu! size? apaçık olan islamı bırakıp, yeni icatlar mı arıyor sunuz? Yazıklar olsun... O şühedaların torunları bunlar olamaz!.. Dua ile
Ne diyoruz; Elhamdülillah...
Dip not: Bugün evine girerken Selâmün aleyküm de! Bereketi gör!
YORUMLAR
merhaba, yukarıdaki notunuz ile not başlığı tamamen alakasız geldi bana. altı asırdan fazla dediğiniz ecdat dediğiniz kimler? kasdettiğiniz osmanlı ise tam kuruluş tarihi 1299. bu da demektir ki 720 yıllık bir geçmişi var. kasdettiğiniz cumhuriyet ilanına kadar olan 624 yıllık süre sanırım.
osmanlı dediğiniz 1000 kişilik bir hanedan, geri kalanlar köylüler. hanedandan olmak ile osmanlı topraklarında yaşamak farklı şeyler olsa gerek.
notunuzdaki resime gelirsek eğer allah birdir lafını saidi nursi dememiştir. başka bir kaynakda geçmiştir. bizlere kaynak olan kur'an ve ilgili bölümleri aşağıya not ediyorum. sevgiyle kalın.
ali imran 18
nahl 51
ihlas 1
kasas 70
bakara 163
Yusufmansiz
Yusufmansiz
Kayzer Şose
Yusufmansiz
Kayzer Şose
Söyledijleriniz güzel ve doğrudur. Sadece bir farkindalik ve dusunme eklemek istedim okuyunca.
Onlarin boyle olma sindaki sorumluluk kimde.En zor olan sorumluluk almaktir her daim.
Topluma bakip ibadeti ve inanci sorgulamadan once...
Onlardan oncekiler dini toplum yasamina yaşamın z ne kadar aldik ve ne kadar sorumluyuz sorusunu sormak?
Unutmayin onlar inançsiz degil sadece karmaşadalar... Yaraticiya inaniyorlar ama gördukleri yasam ve insan ornekleriyle okunan ve inen dinler farkli.
Ben bu yaziyi okuyunca sunu dedim kendime
Rabbim sorumluluğum ne ise kabulümdür ve ne yapabilirim daha iyi bir insan ve örnek olabilmek için...
Çünku ben başkasinin inancini sorgulayamam ne kalbindeyim ne ruhunda ne deneyimini biliyorum ne alacagi dersi ben kendimden mesulum dogruyu goster ve guzel bir ornek kil beni iyi insan olma ve sana hizmet yolunda.
Acizane hissettiklerimi paylaştim.
Ellerinize ve yureginize saglik
yelda kiray tarafından 12/2/2018 3:47:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yusufmansiz
Selam ve dua ile...
yelda kiray
Eyvallah diyorum...
Sözlerden cok eyleme dökülenlerdir en güzel anlatma biçimi.
Ben deist olanlarin yaratanı yok saydiklarini sanmiyorum ,belji de Allah adıni agzindan dusurmeyenlerden daha fazla inaniyor bile olabilirler. Sadece farkindalik ben yarattim dusuncemle demek .... Evet dini gozle bakarsak yanlistir. Burada bir söylem yanlisligi var sadece ve bunu izah etmek lazim kizmak dislamak ya da eleştiemektense.
Yaratanın çok guzel bir duzeni var bizm bir sey yaratma ya da yaartamaya sebep duyacak bir nedenimiz yok.
Biz sadece O nun yarattiklarindan secimlerde bulunuyoruz.
O genclere verilen bilgiler soylenler yanlis. Yaratilanlardan dusuncenle secersin.
Niyet dua hepsi bu yuzden dir.
Eger ruhsal boyutta zaman yoksa zaten hersey anda vardir.
O zaman biz yaratamayiz sadece seceriz.
Yaratanin kurduğu duzen muhtesem bir sekilde isler ki bu da onun muhtesem buyuklugunu ,erisilmezligini ve onu hic bir seyle anlatamamamizi izah eder.
Bence bu yazi yerine ,inanc nedir ile ilgili bir yazi yazsaydiniz onlara farkli bakis acisi verirdiniz.
En buyuk hatamiz insan olarak ,kizmak,elestirmek,dislamak,zor olan ise ornek olmak ve guzeli anlatmak....
Deminki yorumumda da yszdigim gibi ne kalerini ne de ruhlarinda degiliz onu bilen Allahtir.
O vakit biz guzeli yazalim paylasalim onlara guzeli anlamayi verelim bu benim kendi at gozlugumden gorduklerim .....
Bismillahirrahmanirrahim
Allah ın Selam ve rahmeti inananların üzerine olsun
Bismillahirrahmanirrahim,
Allah yazan kalemlerden,Allah ananlardan inanan kullarından Allah razı olsun.
İnsanlar gerçekten gaflette ve acizler.Acizliklerini kabul etmeden inatla en mükemmel şekilde kendilerini yaratanı inkar ediyorlar.
Akıl verilmiş düşünmeden acizler.Düşünüyorlar ama hince ..Resmen müslüman ülkesinde ateit ve sözde inanan görünüp bizi yaratan düşüncemizde kendimiz ürettik diyorlar edep ya hu elleriyle yaptıklarına tanrı denir mi.Mülkiyetin tek sahibi Allah.Tektir her zaman diridir doğmadı doğurulmadı.Allah u Tealaya yeterince saygı var mı görünmüyor çoklarında.Her şey fani iki kuruş elde etme için fanilere yalakalık ederler.Aynı saygı neden yaratana yokda..Laf ebeliği ederler.Ömrümce tek Rabbimize baş eğdim başkasına eğmem dünyayıda bağışlasa baş eğilmez.
Allah sonumuzu hayır eylesin saçmaca yazılar söylemlerle çokça vebal kul hakkına maruz kalacaklar..İnsanlar ancak öldüklerinde uyanırlar.
Allah a şükür etmek hamd etmek için öyle çok neden var ki..
Düşünün uzuvlarımız mükemmel az kaos olsa doktor hastahane köşelerinde inlerler.
Hepsi insanlara sunulmuş.İnsan bir gözün nurunu görmeye dünyayı verse kör olsa alabilir mi alamaz her haline yaratana şükür gerek..
Her varlık hal diliyle ALLAH ı anarlar.Kalpler Allah derken diller fikirler zıttında acınacak haldeler..
Allah razı olsun Allah ben demeden kurtarsın.Nasuh tövbesiyle hak yola döndersin.Kalplere iman gönle huzur dolsun.Allah nurunu tamamlar.En güzel kitap Kuran çokca okumalı.Okumadan inatla öğrenmekten acizler.
Allah razı olsun.Allah diyen hak yolda olanlar zaman gelecek kor ateşi tutanlar gibi olacaklar sözünü hatırlatıyor..İnsanların koşmaları stresleri ruhun temiz olan tek olana koşması.O arada saplantılar oluyor.Depresyon stres inançsızlıktan doğan durum.İnanan insan huzurludur.ALLAH BİRDİR TEKTİR MÜLKİYETİN TEK SAHİBİ ALLAHTIR.ALLAH YARATANDIR.
Selam ve dua ile.