- 577 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Alan, Alan Etkisi Ve Alan Yönü 12
Kolektifi oluş, yetenekler bağlamında uç uca bağlanım olmaktan çok birinin göremediğini diğerleri ile görmek, birinin görüp te çare üretemediğine de diğerinin çare üretmesiyle bir tamamlayıcılıktır. Bu zorunlu ilke kolektif oluşun en temel özelliklerinden sadece birisidir.
İşte avcılık toplaycılık yapan grubun ileri uç aktif kolu ile yerleşke, barınma alanında kalan geri aktif uç ve yine korunma, güvenlik gibi standart aktifliklerden olan parça tamamlanıcılık böylesi bir dağılımla totem alan üzerindeki kişi ve kişilere düşen bir inşaca yüklenişti.
Totem alan içinde kişilerden birinin, üçünün, on üçünün göremediği veya hassası olmayanı kollektif içinde diğer bir kaç kişinin zorunlu görmesiyle, o şey diğer kişilerin hassası olmasıyla vs. kolektiflik bu tür eksikliklerii tamamlayıcılar olamkla çok yönlü, çok boyutlu gelişmeyle fonksiyonel oluşturlar.
Birinin El illüzyonu gibi illüzyon içinde olduğu yerde diğer birilerinin aklı başında olmasıdır. Kolektiflik kişi yüklenmesinin olanaksız olduğu iş oluş, beliriş gibi durumlarla; kişi yüklenmesi olan durumlarda da zamanı oldukça kısaltan kazanım olmakla gerçekleşen zorunluluktur.
Böylece kolektiflik ancak ve ancak kolektifle ortaya konacak inşaca tümseli olan eylem ve aktlarda kolektif üzerinde çevrimle parçalı iş, oluş, eylem ve aktları sentezlenmesini bağıntılı kılıp birleştiren bağ enerjisidir. Kolektif yaşama ve kolektif konulara denk düşen tümseli sorunların ortaya konmasıyla, sorunların hepimizin sorunu olması, sorunu görüp ortaya koyması anlamına gelir.
Birinin soruna el uzatan ve soruna getireceği çözücü tavrı hepimizin sorun çözen tavrı gibi yansır. Neden? Sistemin kolektif oluşundan. Sistemin kolektif alan etkisinden. Kolektifin meşruiyet ve kolektif sahiplik iradesi olmasından ötürü bütün oluştan payımıza düşendir.
Kolektifi sorun oluştan payımıza düşendir. Yani kişi kendi ihtiyacıyla kendisi kadar sorunu yansıtma iken; kolektiflik tümseli olanla ihtiyacı olup, tümseli sorunu ortaya koyup çözendir. Engelli olmayan bir kişi kendi okuma yazması olan alfabeyle ilgili ve yeterli durum içinde olurken. Kolektif tümseli görmeyenler için kabartma alfabeyi sorun olarak (eleştiri olarak)görür ve çareyi de (çözümü) bulur. Bu inşacı tümseli oluşla, kişisi inşaca olmayan durumların farkıdır.
Kolektiflik, kişilerdeki ihtiyaçla oluşa (bencilliğie, zorunlu korunan yasaya ve enerji sağlamalı süreçlerle oluşa) hitapla; kişilerdeki depo enerjili yetenek ortaya koyan yetenek ve yönelimle olan durumlarda kolektif bağ enerjisi kontaklarını ortaya koyar.
YORUMLAR
Kolektif üretim ve yaratım insanlığın evriminin son halkasını oluşturacak ve kolektif bilinç ve üretim ilişkileri kapitalizme ve bencilliğine son darbeyi vuracak ve insanı özgürleştirecek yazınızda belirttiğiniz üzere bencil ve tek taraflı(sade kendi refahı düşünen) el ve yaratığı ilizyonu kolektif bilinç kıracak ve israfı ve üretim faktörlerindeki marjinal verimliliği arttırak
insanlığı eski ve gerici yapıdan kurtararak ve hür vatandaşlara dönüştürecek değerli yazınızı ve düşünceleriniz kutlarım,selamla.
Bayram KAYA 1
Silinen kayıtlı yazılımları bulma çalışmaı içindeyim. Onbinlece silinmiş yarı yazılmış ilave edilmiş yazıların onlarca kopyası içinde çalışmalarımı bulmak hayli zor. Günlerdir uğraşıyorum daha da uğracacağım.
Bu nedenle Yorumladığınız yazı üzerindeki çalışmalarım henüz bitmedi. Bu bir sorumluluk açıklamasıdır. Umarım yakında tamamlarım.
Saygı selam ve iyi gün dileklerimle...
Bayram KAYA 1
Silinen kayıtlı yazılımları bulma çalışmaı içindeyim. Onbinlece silinmiş yarı yazılmış ilave edilmiş yazıların onlarca kopyası içinde çalışmalarımı bulmak hayli zor. Günlerdir uğraşıyorum daha da uğracacağım.
Bu nedenle Yorumladığınız yazı üzerindeki çalışmalarım henüz bitmedi. Bu bir sorumluluk açıklamasıdır. Umarım yakında tamamlarım.
Saygı selam ve iyi gün dileklerimle...