- 737 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kişisel Gelişim Lideri Recep Yazıcoğlu
BİR KİŞİSEL GELİŞİM LİDERİ : RECEP YAZICIOĞLU
Recep Yazıcıoğlu Tokat’a vali olduğu 1984 yılında ben lise öğrencisi 17 yaşında bir genç ve Tokat’ın tek yerel gazetesi Sesimiz ’in günlük yazı yazan iki köşe yazarından birisiydim.Recep Yazıcıoğlu ise 36 yaşında Türkiye’nin en genç valisi . Tokat’ta kaldığı 5 yıl içerisinde Recep Yazıcıoğlu’nu tam bir kişisel gelişim lideri olarak gördüm ve onu neden kişisel gelişim lideri olarak gördüğümü ise aşağıda maddeler halinde yazdığım yazılarda okuyacak ve O’na sizlerde hayran olacaksınız.
EĞİTİMCİ VALİ-
Recep Yazıcıoğlu tam bir eğitim neferi idi.Tokat’ta devlet halk işbirliği ile 1000 derslik parasına 3000 derslik yaparak zamanında ikili öğretimi tamamen kaldırmış, yüzlerce öğrenciye öğrenim bursları vermişti.Bu burslardan faydalanan bir öğrenci de Üniversiteyi kazandığım zaman ben olmuştum. Recep Yazıcıoğlu halka moral vermek için bu dersliklerin açılışına bizzat katılmakta ve bu katılımlar tam şölen havasında geçmekte idi..1992 yılında kurulan Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinin temelleri de onun zamanında atılmıştı.
SAĞLIKÇI VALİ-Vali Recep Yazıcıoğlu 47 sağlık ocağı parasına da 147 sağlık ocağı yaptırmış ve ebesiz köy kalmamasına dikkat etmişti.Bunu da devlet halk işbirliği ile yaparak sık sık okulları hastaneleri sağlık ocaklarını ziyaret ederek başarmıştı..Eğitim ve Sağlığı önemsemek de Kişisel Gelişimi önemseyen insanın temel özelliğidir.
SPORCU VALİ-Vali Karedeniz insanı olmasından dolayı sporun her türlüsünü yapardı.Onu bazen Almus Baraj gölünde kayak yaparken , zaman zaman arabaların bile çıkmadığı dağ köylerine tırmanırken görmek her zaman mümkün olmaktaydı.Stadyum ve spor tesislerine ve okulların duvarlarına şu yazıyı yazdırmıştı “içki öldürür, sigara süründürür, spor güldürür” spor tesisleri yapmak, spor müsabakaları izlemek ve ve sporcularla sohbet etmek onun en büyük zevklerindendi. Tokat’ın kaplıcalarında yüzerken, baraj göllerinde su kayağı yaparken, yamaç paraşütü yaparken görmek mümkündü Recep Bey i ve “ Sağlam kafalar sağlam vücutlarda olur” derdi.
BASIN DOSTU VALİ- Basını çok sever, yerel gazetecilerle dostluk kurar, ünlü yazarları Tokat’a davet ederek Tokat’ ı tanıtırdı. Basını sık sık ziyaret ederek yazarlarla yazdıkları konusunda sohbet etmek onlarla fikir alış verişinde bulunmak en büyük zevklerdendi . Eleştirilere kızmaz yanlış yazılan yazılar konusunda ise doğrusunu anlatırdı.Tokatlı gazeteciler onun zamanında haber bulmakta zorlanmazlardı.
YAZAR VALİ- Bürokrasinin yavaş işlemesine ve hantal yapısına kızar hukukçu olarak alternatif öneriler içeren makaleler kaleme alarak bunları yerel basında ve dergilerde yayınlatırdı.Daha Sonra bunları geliştirerek “ Bu sistem değişmeli” ve “ Sil baştan” adlı kitaplar yazarak bunları yayınlatmıştı. Bu kitaplar bugün bile hala kamu yönetimi okuyan gençlere kaynak olmakta .
KÜLTÜR ve TURİZMCİ VALİ- Tokat’ın tanınması için her zaman gayret sarf etmişti Tokat’ın 5000 yıllık medeniyet tarihini anlatan Ersal Yavi’ nin çizdiği 50 yağlıboya resim yaptırmış bunları Ankara, İstanbul, SAMSUN, Bursa da sergiletmişti.Bunların katologlarını kartpostallarını hazırlatmış ve Tokat’ı tanıtan kitaplara imza atmıştı.Bu kitaplar hala benim kitaplığımda yer almaktadır.. Tokat’ın kaybolmaya yüz tutmuş el sanatlarını canlandırmaya çalışmış, engellilere özel okullar açmıştı. Tokat Recep bey zamanında kültür sanata doymuştu. 4 yıldızlı bir otelin yapılması ve Kültür Sarayı inşa edilmesi için büyük çaba harcamıştı .
Mehmet Akif’in annesi Şerife hanım Tokat doğumludur ve Mehmet Akif’in bu yönü bilinmez Mehmet Akif in bu yönünü anlatan sempozyumlar düzenlemişti.O’nu sempozyumlarda konuşurken veya dinlerken görmek güzeldi.Valiliğin düzenlediği sempozyumlar mutlaka kitap olurdu sonradan
YEŞİLAYCI VALİ- içki ve sigara asla kullanmaz ve gençlerin bunlardan uzak kalması için çaba harcardı.Kitaplığı olmayan , gazete almayan ve okuma köşesi olmayan kahvehanelere ruhsat vermez ve kahvehanelerin de eğitim yuvası olmasına özen gösterirdi.Bu tutumu ile defalarca “yılın bürokratı “ olmuştu.
GENÇLERİ ETKİLEYEN VALİ- RECEP Yazıcıoğlu’nu halk o kadar sevmişti ki, halk çocuklarına onun yaptıklarını adeta bir efsane gibi anlatarak büyütmüşlerdir.Bugün Hukuk veya Siyasal Bilgiler Fakültelerinde okuyan pek çok genç Recep Yazıcıoğlunu örnek almakta O’nun hayatını anlatan kitapları baş ucu kitabı yapmaktalar. O adeta bugünkü nesillere Kişisel Gelişim liderliği yapmıştı.
VÜCUD DİLİNİ EN İYİ KULLANAN VALİ- Recep Yazıcıoğlu vücut dilini çok iyi kullanan bir insandı.Konuşurken adeta vücudu konuşurdu. Öyle ki konuşmalarını duyamayan birisi konuşurken yaptığı el kol hareketlerinden ve vücut dilinden O2nun konuştuklarını anlayabilir ve sevgisini yüz ifadesinden anlayabilirdi. Vücudunu konuşturarak karşısındaki insanları etkiler sevgisini gösterirdi.Gereken yerde sesini yükseltir, gereken yerde susar , gereken yerde ise karşısındakini azarlamaktan terslemekten çekinmezdi.Çünkü karşısındaki insan bazen sert davranmadan iş yapmayabilirdi. Kapısı herkese açık olur herkes istediği zaman onu rahatça ziyaret edebilirdi.
LİDER VALİ- Recep Yazıcıoğlu lider ruhlu insandı.Karşısındaki insanı etkiler ve onları istediği gibi yönlendirirdi. Sert değildi ama gerektiği zaman sert olmasını bilirdi. Karşısındaki insana konuşma yaptığı gibi karşısındaki insanı da dinlerdi.Bir insanla konuşacağı zaman o insanın yanına gelmesini beklemez ve o bizzat yanına giderdi.Onu cenazelerde , hasta ziyaretlerinde, okul ve hastanelerde en sık gördüğümüz mekanlardı.Bir insanın bu kadar işe nasıl yetiştiğini her zaman merak ve hayretle izlerdim .Lider özelliği ile 17 20 yaşlarında beni derin etkilemişti .Hala da onun kişiliğinden etkilenirim .
HAKKINDA KİTAPLAR YAZILAN VALİ- Vali Yazıcıoğlu hakkında en çok kitap yazılan Validir.Elvan Feyizoğlu’nun yazdığı “VALİ” Ayşe Kulin ‘in KÖPRÜ sü ve Uz.DR.Köksal Pabuççu’ adam gibi vali adlı kitapları O’na hayran olanların başucu kaynağı olmaya devam etmekte .
KARDEŞLİĞE ÖNEM VEREN VALİ- Recep Yazıcıoğlu kardeşliğe çok önem verirdi.Tokat Valisi iken Denizli ile Tokat^’ı 1987 yılında kardeş şehir yapmış ve Denizli’yi ziyaret etmişti kalabalık Tokatlı kafilesi ile.Aradan yıllar geçip 2003 te Denizli Valisi olunca bu sefer Denizli Valisi olarak Tokat’a kardeş şehir ziyareti yapmıştı. Ben 18.07.2003’te Tokat’ta Dimes i ziyaret eden Valiyi Vali ve Köprü kitaplarını yanıma alarak ziyaret etmiştim ve kitapları da “ Sevgili Kardeşlim Turan Yalçın’a güzel günler dileklerimle…” diye imzalamıştı.Bu onu son görmem olmuştu.
ŞİİR SEVEN VALİ- Tokat Valiliği döneminden Denizli-Tokat Kardeşliğine kadar pek çok şiir yazmıştım ona .Her seferinde okumuş ve teşekkür etmiş.Bizdeki gelişimi görerek arkadaşlarıma “Eskiye nazaran baya iyi gelişiyor “ diye yorumlarda bulunmuştu.
Ne yazık ki O’nu 2 Eylül.2003 te geçirdiği trafik kazası sonucunda girdiği komadan kurtaramayarak 8.Eylül.2003 te kaybetmiştik ve öleli 3 yıl olmasına rağmen unutmak asla mümkün değil. O’nu aşağıdaki şiirle uğurlamanın hüznünü her zaman yaşarım.Türk Gençleri bu büyük Kişisel Gelişim liderinin hayatını iyi okuyarak anlamalı bence.
UNUTAMADIK SENİ HİÇ…
Unutamadık seni, unutturamadılar…
Sevdik seni senin bizi sevdiğin kadar…
Bize bir değil, birkaç değil, binler değil..
VERDİN VALİM DÜNYALAR DÜNYALAR…
Senin arkandan bir il, bir ülke değil, bir millet ağlar…
Bir evren ağlar, bir evren ağlar…
Uçan kuşlar gülümserdi sana…
Şimdi onlar bile ağlar..
Bir kuş gibi uçtuğun dağlar.
Rüzgar gibi üstünden geçtiğin sular…
Ve sevgi denizinde yüzdürdüğün insanlar…
Hep bir olmuşlar. Hepsi hüzün dolmuşlar..
Senin peşinden hüngür hüngür ağlar..
Öksüz kaldı dağlar, sular, iyi insanlar..
Peşinden gülen var mı bilemem ama,
Gülen yüzün, umut dolu gözün,ders veren sözün.
SENDEN KALAN ŞEN KAHKAHALAR KAHKAHALAR..
Bize kalanlar, bize senden kalanlar..
Yazarken bunlar gözlerime dolar yaşlar…
Ama bir türlü akmazlar akamazlar…
Bilirki sevgili valimiz onlarda,
Sen ağlayanı sevmezdin, ağlamazdın, ağlatmazdın.
Güleni sever, güler, güldürürdün , hep güldürürdün…
Bu tutumunla kötüleri hep öldürürdün
Ruhen öldürürdün…
TURAN YALÇIN 20.09.2003
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.