- 1666 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TARİKAT NEDİR
… Tarikat kelime olarak, gidilen yol anlamına gelir. Dini anlamda ise, İslam’ın züht ve takva yönünü ele alan ve tasavvuf ilmine dayanan bir yaşayış şeklidir. Yani tarikat, Müslümanların Kur’an ve sünneti en iyi şekilde yaşaması, yine bid’at ve hurafelerden uzak durmasını sağlayan bir vasıtadır. Tarikat bir eğitim, öğretim ve ahlak okuludur. Bu okulun hocaları ise Şeyh olarak adlandırılan alim ve mürşit kişilerdir.
… Peki şeyh kimdir ?
Şeyhler, İslam’ı iyi bilen ve bildikleriyle en güzel şekilde amel eden alim kişilere denir. Bu tanıma baktığımızda şeyhler, Kur’an, Sünnet ve tasavvuf ilmine vakıf olan, bir hoca ( Şeyh, Mürşit, Seyda veya Molla ) dan maddi ve manevi icazet alan, vaaz ve sohbetleriyle insanlara faydalı olan kişilerdir. Ve öyle olmalılar.
… Bilindiği kadarı ile 12 tarikat kolu vardır. Bu kollarında bir çok alt kolları vardır. Tarikatlar, İslam’ın dışında olmadığı için, tarikatlar şu tarihte kuruldu diyemiyoruz. Çünkü İslam’ın züht ve takva yönü tarikatlar aracılığıyla günümüze ulaşmıştır. Ama bir müessese olarak ortaya çıkan ilk tarîkat, genel kabûle göre Kadiriyye’dir. Yani KADİRİ tarikatıdır. Kurucusu : Şeyh Abdülkadir Geylani’dir.
Şahı Nakşibent’ler, Mevlana’lar, Yunus Emre’ler, Hacı Bayram-ı Veli’ler, Hacı Bektaş- Veli’ler, Hasan- ı Harakani’ler, Ahmed-i Rufai’ler, Şeyh Akmed-i Hani’ler, İsmail Fakirullah’lar, Erzurumlu İbrahim Hakkı gibi yüz binlerce evliya-i kiram tarikat mektebinde yetiştiler. Ve ümmetin gönlünde taht kurdular.
… Buraya kadar verdiğimiz bilgiler tarikatın hak ve Şeriat çerçevesinde olduğunu bilmemiz içindi. Bütün bu saydıklarımız, aslı bozulmamış, Kur’an’dan ve Sünnet’ten ayrılmamış, bid’at ve hurafelere bulaşmamış tarikatlar için söz konusudur.
… Gelelim tarihten günümüze tarikatlar içerisine sokulan yalan, yanlış ve uydurma bilgilerle, müritlere öğretilen yanlış söz, fiil ve davranışlara… Her şeyden önce şunu bilelim ki, tarikat bir ruhbanlık mektebi değil, bir eğitim yuvasıdır. Tarikat şeyhleri de her şeyi bilen, gören, duyan bir kişi değildir... Genel olarak müritler arasında konuşulan bilgiler tamamen kulaktan dolma bilgilerden oluşur. Şeyhimiz bizi görür, ne yaptığımızı bilir, ne yediğimizi ne içtiğimizi bilir gibi aslı esası olmayan bilgilerdir. Hz. Peygamberin bile bilmediği konuları şeyh efendileri bilebilmektedir. Bazı tarikatlar da günlük yaşayışta çoğu zaman ya aşırılığa gidilir ya da halka şirin görünmek için dini esaslar çiğnenir ve esnetilir…
… Tarikat şeyhleri öncelikle İslami ilimlere vakıf olmalı… Kur’an, hadis, fıkıh, tefsir ve özellikle tasavvuf ilmini çok iyi bilmelidir. Kendisinden ders alan öğrencilerine veya müritlerine doğru bilgi vermeli, verdiği bilgilerin dışında kimsenin onun adına söz söylememesi gerektiğini tembihlemeli, müritlerine bu konuda hakim olmalıdır. Bilerek veya bilmeyerek adına yanlış bilgiler veren kişileri uyarmalı, gerekirse tarikat veya cemaatinden uzaklaştırmalıdır. Çünkü görüldüğü kadar şeyhlerden çok müritlerin yanlış beyanları konuşulmaktadır. Şeyhimiz şöyle dedi, şeyhimiz böyle dedi diye yanlış bilgiler halka verilmektedir. Bu durum ise hem dinimize hem de şeyh efendiye zarar vermektedir. Şeyhler kerametleriyle veya hayali bazı olağan üstü şeylerle değil de, daha çok yazdığı eserler, yetiştirdiği öğrenciler ve insanlığa sunduğu faydalı şeylerle anılmalı ve tanınmalıdır. Asıl kerametin uçmak, okuyup üflemek, gelecekten veya geçmişten haber vermek olduğu değil, istikamet üzere dini yaşamada olduğu vurgulanmalıdır. Şeyhler kendisini özel ve yüksek mertebede görmemeli, müritlerine veya sohbetine gelen insanlara alçak gönüllü davranmalıdır. Varsa Allah ile arasındaki manevi mertebesini insanlara anlatmamalı ve hakkında söylenen yanlış sözleri düzeltmelidir. Ben zamanın Ğavsıyım, Kutbuyum, Kutbul azamı’yım gibi manevi mertebeleri müritlerine söylememelidir. Yine şeyhler mümkün mertebe siyasete bulaşmamalı, kapısını her türlü fikre ve oluşuma açmalıdır. Şeyhler vakıf, dernek gibi parasal yönü bulunan kuruluşlara girmek zorunda kaldığında çok dikkat etmeli, şaibeli durumların ortaya çıkmasına izin vermemelidir.
… Sonuç olarak İslam’ın tertemiz bir kuruluşu olan tarikatlar asli görevini ihya etmeli, tasavvuf ilminin züht ve takva yönünü Müslümanlara sevdirmeli ve yaşatmalıdır. Dünden bugüne İslam’a ve tarikat geleneğine hizmet etmiş bütün evliyalara, şeyhlerimize, dervişlerimize, sofularımıza Allahtan rahmet diliyorum. Makamları yüce olsun.
Yazı : Erdinç Tip …. 20.11. 2018
YORUMLAR
bu yazıya düz ve detaysız yorum yazılamaz aslında zira okumadan çok sayfa yazmıştım okudum az daha genişledi artık kusura bakmayın
içinde bulunduğumuz dönemde tarikat diyenin ağzına tuvalet terliğiyle vurmak gerekiyor, zira; tarikatlarda artık Allahçılık oynayan, ülkelerin kaderlerine, siyasetine ( bunu geçmişte gördük Osmanlının son demlerinde özellikle ) bulaşan hatta siyasi iktidarı beğenmeyip darba girişimine ülkeden iç savaş provalarına destek verecek kadar zıvanadan çıkan unsurlar olduklarını görüyoruz. Cinsel suçların (bize göre suç) onlara göre dinde mertebe atlamak için gönüllü hizmet.! Bakınız Nihat Genç bir yazısında Cemaat ve tarikatları bir erkekler haremi olarak tanımladı. “
Demişsiniz ki “Tarikat; , Müslümanların Kur’an ve sünneti en iyi şekilde yaşaması, yine bid’at ve hurafelerden uzak durmasını sağlayan bir vasıtadır” ama gel gör ki o bahse konu dönemler 16.-17. y.y kaldı . bize aktarıldığı kadarıyla uçan şeyh, devleti düşmana satan şeyh yokmuş ( Mevlana teslimiyetçidir onu saymıyorum)
Şimdi tarikatlarının savunan tarikat unsurlarına soruyorum
Allah Kur'an, Peygamber neyinize yetmiyor çok müslümanlar/ ihanetin alasıyla ünlü tarikatların en önemli odak noktası İhanet
Allah'tan önce şeyhe iman ettiğiniz yerde, sonra nasıl oluyor da dönüp "Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti" fatiha 5/ diye dua edebiliyorsunuz?
Alimlerin yolunu Allahçılık iddia eden şeyhlerinizle mi takip ediyorsunuz?
Bakalım nasıl cevherler varmış
1-Menzil Tarikatı şeyhinin torununun altın yaldızlarla donatılmış tahta otururken çekilen görüntüleri- isrqaf haram değil değil mi gösteriş filan huhuuuu
2-KONYA'da görülen istismar davasında anlatılanlar sözde şeyhin kan donduran sapıklıklarını ortaya saçtı. Duruşmada kanlatılanların ardından Faruki tarikatının Konya kolunun şeyhliğini yapan Süleyman Işık aralarında çocuklarında bulunduğu 7 erkeğe cinsel istismar suçlamasıyla tutuklandı."dini mertebeleri artacakmış"
3-erkek haremlerinin adını tarikat koydunuz da tarikatları kim kurdu ?
4. bak bu ülkenin en böyük tarikat cemaatine sahip ismailağa cemaatinin kitabına bakalım
-EFENDİ BABASI BÜTÜN MÜRİDLERİNDEN HABERDAR İMİŞ! Sayfa: 245( her şeyden ama özel anlarından gece hallerinden ki detaylı yazıyor
-NAKŞİBEND TÜM DÜNYADA OLANLARI BİLİYOR!! PEYGAMBER İSE MEDİNEDE OLUP BİTENLERİ!! Sayfa:213-214
-NAKŞİBEND MÜRİDLERİNİ CENNETE KOYACAKMIŞ!! Sayfa: 3488
Ahkaf - De ki: “Ben türedi bir peygamber değilim. Bana ve size ne yapılacağını da bilmem. Ben sadece bana vahyedilene uyarım. Ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.”
✩ "(Ey Nebi!) Aleyhine azâb hükmü gerçekleşmiş kimseyi, ateşte olan kimseyi sen mi kurtaracaksın ?" (Zümer Suresi, 19) ayetleri inkâra bak
MÜRŞİDİN ALLAHIN SIFATLARIYLA SIFATLANMASI ŞİRKİ (ACIK BİR ŞİRK)
Üçüncü yol Müşahede (Allah Hazretlerini görür gibi olma) Makamına ulaşmış ve sıfatı zatla tahakkuk.( Allahu teala Hazretlerinin öz zatına ait sıfatların mahzarı,tecelli ettiği,parladığı bir yer haline gelmiş) olan bir şeyhe rabıta etmektir.Çünkü onu görmek Allahı hatırlamaktır. . (Ruhu’l-furkan, c,II, s.67.)
MAHMUT EFENDİNİN ŞEYHİNİ İLAHLAŞTIRMASI
Benim şeyhim ismi Abdullahdır.O bu alemde gavsı azam makamındadır. Ben bu cihanda ondan başkasını bilmem varımı cismimi,canımı ( her şeyimi ) ona feda ettim.sende her şeyini feda etki Hakka girelim Cemali Ba kemale erelim. (Ruhu’l-furkan, c,II, s.86.)
ŞEYHE BAĞLANMADAN ALLAH’A ULAŞILMAYACAĞI İFTİRASI
Eğer sen , bir şeyhe bağlanmadan bin sene kendi başına Allah’a kavuşmak için inleyip dursan, böylece O Mevla Tealayı bulman mümkün değildir. Sen , o padişahlar padişahı olan Mevla Tealayı, onun aynası mesabesinde olan kamil insandan gözet. O kamil insanın gönlüne girerek, Mevlaya varan yolu bul. Hemen onlara gönül bağlayıp ( rabıta edip) Hakka gidelim. (Ruhu’l-furkan, c,II, s.81.)
VELİLERİN LEVHİ MAHFUZU GÖRMELERİ
Diğer bir tasavvufî tevile göre: Levh-i Mahfuz’a, ruhaniyeti (manevi tarafı) nefsanî kirlerden temizlenmiş olanlardan başkası vakıf (haberdar) olamaz. Ona ancak melekler ve melekânî (meleklere ait) sıfatları takınan büyük veliler muttalî olabilir. Ruh’ul-Furkan Tefsiri cilt 1 – Mahmud Ustaosmanoğlu, sayfa 18 sirac Kitabevi, İstanbul-1991
ALLAH’A ULAŞMA YOLU ANCAK ŞEYHLERE KÖLELİK YAPMAKLA MÜMKÜNDÜR.
Bir mürid mürşidi için niye emrediyor, niçin yasaklıyor ? derse mürid olamaz. Çünkü inat ediyor, inatla bu iş olmaz. Mahmud usta osmanoğlu, İrşadü’l Müridin sayfa 171 Yasin yayınları
Soruyorum
. siz nasıl Müslümanlarsınız ki, Allah’ın kesin emrine itaat etmek yerine uydurulana inanın yayıyorsunuz, uydurulana davet ediyorsunuz.
Mescitler kuşkusuz Allah'ındır. O halde Allah ile birlikte kimseye yalvarmayın.CİN SURESİ 18. AYET
hani yetiş ya muhammed ,yetiş ya ali,yetiş ya hızır
hatta yetiş ya gavs diyenler demesinler al işte ayette net açık Allah yasaklamış
BENİM KANITLARIM ALLAHIN SÖZLERİDİR, BUYURUN AYETLERİ OKUYUN
Gaybın anahtarları O’nun Katındadır, O’ndan başka hiç kimse gaybı bilmez. Karada ve denizde olanların tümünü O bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmamak üzere hepsi (ve herşey) apaçık bir kitaptadır. (En’am Suresi, 59)
*
“Sizin Allah’tan başka taptıklarınız, Allah’ın kendileri hakkında hiçbir delil indirmediği, sizin ve atalarınızın ad olarak adlandırdıklarınızdan başkası değildir. Hüküm, yalnızca Allah’ındır. O, Kendisi’nden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur, ancak insanların çoğu bilmezler.” (Yusuf Suresi, 40)
“Belki kendilerine yardımları dokunur diye Allah’ın berisinden tanrılar edindiler. Ama onların yardıma güçleri yetmez. Oysaki kendileri onlar için hazır askerdirler. “ (Yasin 74-75)
Kendilerine dayanak olsun diye, Allah’ın berisinden tanrılar edindiler. Tam tersi; onlar bunların ibadetlerini tanımayacak ve bunlara düşman olacaklardır. (Meryem /81-82)
Bütün iyi niyetimle, sizin de halis niyetle bu yazıyı yazdığınızı düşünüyorum ve o tarikatlar bu zamana yetişen tarikatlar değil, İnsanları Allah’ın kitabına davet etmeniz tavsiye ediyorum.
Haa bir de okuyup yorum yazanlar ve yazılan yorumu hazmedemeyen çok Müslümanlarımız var onlara hitaben
kimse gelip benim yorumuma zırvalamasın, delil diye ayeti kerime getirmeyecekseniz de vik vik itiraz babında yazıp döşemeyin.
Biliyoruz ki ülkede çok ciddi bir tarikat bağlantısı olan unsur var fetö de de öyleydi uyarılınca ikaz edilince o kardinali savunmak adına bize sövdüler, saydılar sonra 15 temmuzu yaşayınca vaay hepimiz kandırdılar, vay hangimiz kanmadık ki estekdi köstekdi kedi kaçtı süt taştı diye nağme düzdüler.
Siz layıksınız kandırılırsınız, (Allahı ve İslamı ve Kur’an-ı tanımıyorsunuz ezberledikleriniz ve size söylenenlerden dolayı sizi Allah ile kandırabiliyorlar)
biz laik olduğumuz için bize Allah peygamber ve Kuran-ı Kerim azimüşşan yeter.
Okuyoruz sorguluyoruz “ALLAHIN EMRİ, AKLET DİYOR,DÜŞÜN DİYOR, SORGULA DİYOR
Gidip kime istiyorsanız ona iman edin ama insanları çağırmayın
İslamiyette ruhban sınıfı yoktur , aracı yoktur. Hz. Muhammed son peygamberdir, ve sizin şeyhleriniz vahiy alamaz yani Allah'tan alamaz. O kapı peygamberimizle birlikte kapandı .
Allah İslamı böyle çok müslümanlardan korusun /
Ben sustum söz de hükümde Allah'ındır.
Filiz Şahin. tarafından 11/21/2018 2:35:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
KAFKASİ
Filiz kardeşim. Bu tarikatlarda neyin ne oluğu biliyorlar. ama bunların geçim kaynağı lüks hayatları zaten dine uygun değil..
osmanlıdan günümüze katar tüm tarikat şeyhleri askerlik yapmamışlardır..
Vermiş oldugunuz örneklerle noktayı koymuşsunuz..emeğinize sağlık..
Yazıyı paylaşan kardeşin cevabını merak ediyorum.
Filiz Şahin.
ancak müslümanlar ancak ve sadece KUR'an'dan sorumludurlar ( Allah diyor ben demiyorum ) islamda aracı ruhban sınıfı yoktur tarikatlarla cennete gidilmez Kur'an-ı anlayıp hayatımıza yansıttığımız oranda doğruyu yaşarız cennet de Allahın takdiridir
,
erdinç tip
Filiz Şahin.
Filiz Şahin.
yazamaz demişimim doğru demişim çünkü okusamamışsınız okuyan adam derne çatma demez
diplomayla müslüman olunmaz
sizlerin sayesinde deizme koşuyor gençler ve insanlar verirsiniz artık hesabınızı.
delil olarak ayet getiremeyen sussun lütfen.
Ülkemizdeki tarikatların tamamı siyonizme hizmet eden kollardır..
Fes, sarık,cübbe ve sakalın ardına gizlenmiş ağızlarında millete şükür sakızı çiğnetip, katlar,yatlar lüks hayat içinde yüzerler..
Sakalı cübbesiyle sahte Şeyhlik ederler
Dinden imandan çıkar şirkten şirke giderler
Halkın mal varlığına, el koyup şerik derler
Zevk sefayla yaşıyor zamane alimleri!
Kurmuşlar tarikatı beslerler kin-garazı
Kürsülerden kükrerler kesilmez hiç avazı
Kıbleleri paradır gösteriştir namazı
Hesapları taşıyor zamane alimleri!
KAFKASİ
Eyvallah Dilek kardeşim
Kerametin kabul edildiği, “Allah dostu” nidalarının dilden dile dolaştığı bir ülkede yaşıyoruz.
Şeyh ''Allah dostu'' oluyor da imanı sağlam kul neyi oluyor?
Kimdir bu ''Allah dostları'' Allahla haşa ne gibi bir istişarede bulunuyor ''kulun Osman'nın günahlarını affet'' demese Allah affetmeyecek mi.
Sırat-ı müstakim, istikamet yolu demektir tarikat yolu değildir..
Saygılarımla
hotamisli
Devrişin fikri neyse zikri de odur. içinizde ne kadar kin ve nefret varsa kusmuşsunuz...
KAFKASİ
Hiç bir tarikata üye değilim sadece gözlemlediklerim oldu. ''GÖRÜNEN KÖY KLAVUZ İSTEMEZ'' Klavuzluk da edeyim.. Bu toplumun bir ferdi olarak humanist olmaya gayret ederim. Kin nefret etmiyorum sadece doğru yolun tek olduğunu bildiğimden yanlışta olduklarını söylüyorum
''Allah dostlarının'' binlerce korumasıyla gezmesi el ayak öptürmesi pek insanlık alemine yakışır bir durum değil..
Tanrım insanlara akıl fikir vermiş '' mürit '' olup şeyhe bağlı olmaktansa inançlı bir kul olup Allah'a bağlı olmak yetiyor bana .
Hani Şeyh diyorya '' Ahirette ben şu tarikattanım derseniz, cennete gidersiniz''
:) bu kadar basit :)
Değerli kalem insanların akli melekeleri yeterli değilmidir dini öğrenmek için.
Veya Kuran yeterince açıklayıcı değilmidir ki insanlar şeyh,şıh veya adı her neyse o dergahlara gidip dini öğrenmeye çalışıyorlar. Tarikatlar aracı kurummudur yani..
Sizi kırmak istemem ama kesinlikle karşı olduğum,
Yalan yanlış öğretilerle insanları sığlaştıran bu tarikat denen yol neyin yoludur anlamış değilim.
O zaman imam hatipler kapatılsın,onun yerine isteyen dergahlara göndersin çocuğunu.
Olacak şey değil..
Sevgi ve selamlarımla
KAFKASİ
Dilek kardeşim
Çok büyük büyük oyunlar oynanıyor, bu oyunlar milletin inandığı dini üzerinden uygulanıyor. Din görevlisinden tutun bürokrat, toplum örgütlerine varana kadar milli ve dini şuurundan ayrılıp çıkar peşinde koşan siyasetçilere, tarikat sahiplerine şuan öyle, Rabbim korusun bu ülkenin bu milletin sonu hayra alamet değil!...
Dilek USTA
Bir çapanoğlu oldu gayet belli..
Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete..
KAFKASİ
Kirli beyinler dolu olunca kalemlerine yansıyor. KİRLİ KALEMLER