- 540 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN TİPLERİ
Dış görünüşleriyle davranışlarıyla ve uygulamalarıyla huyu suyu değişik insan tipleri vardır.
Bunlar çocukluktan başlar ölünceye kadar davranışlar karakterleri devam eder.
Bayan erkek hiç fark etmez. Her insanın kendi yapısına göre değişiktir.
Konuşmalarındada farklılıklar vardır mimik ve hareketleri de değişiktir.
Gülmeleri asabiyetleri bunların çoğu yaradılışından kaynaklanan içgüdüsel hareketlerdir.
Genelde insanların yetişme tarzına göre yani aileden başlayarak eğitimine kadar insanlar değişebilir. Oturması, kalkması, duruşu, konuşması, bilgi birikimi bunlar hep eğitimle alakalıdır.
Yani nezaket kurallarının uygulamaya getirilmesi toplumları bile birbirinden farklı. Kılar
Çünkü örf adetleri kültürleri değişiktir. Mesela Türk insanları sıcak kanlı misafirperver, cömert ve güler yüzlüdür. Ama bazı toplumlar soğuktur.
İnsanlardan uzak durur mesafe koyar. Karşısındakini önemsemez. Kıtaların bile insan üzerinde etkisi vardır. soğuk iklimde yaşayan insanlar hayata daha acımasız bakar.
Yaşam onlar için zordur. Soğuk havayla mücadelede, eder gıda temin etmede zorluk, çeker
ısınma zorluğuda bu insanları daha karamsar daha mücadeleci yapmıştır.
Mesela Amerikan toplumu karışık bir toplumdur. Her ülkeden kıtadan insanlar vardır.
Hepsinin yaşantıları örf adetleri zevkleri farklıdır.
Yeme içme kültürlerinden tutunda müzik kültürlerine kadar farklıdır.
Mahallelerini bile ayırmışlardır. Çin mahallesi, İtalyan Mahallesi gibi.
Toplumların ortak noktaları insan olmalarıdır. Herkes aynı dili konuşmasa bile hareketlerle bile rahatça anlaşabilirler. Dilsiz insanların anlaştığı gibi devletler insanlarını başka ülkelerdeki insanlarda bizim kardeşimizdir diye eğitmiyorlar.
Her ülke kendi halkını üstün görüyor. Zengin fakiri niye eziyorsa, zengin ülkelerdeki insanlarda diğer ülkelere tepeden bakıyorsa. Önemsemiyorsa
Kısacası ülkeler vatandaşına eğitim verirken her milletin kendi özelliklerini ön plana çıkarmaya çalışıyor. Ailede başlayarak insanlarını farklı olarak yetiştirmeye çalışıyorlar.
Aslında hepsi insan. Ademden olma Havva dan doğma . Fakat dünya düzeni bunu bozmuş.
Allah’a inanlar inanmayanlar ırkçılık sömürgecilik yeni dünya düzeni bu. İnsanların kaderi kıyamete kadar. Böyle gidecek yoksa dünya insanları barışı kardeşliği bulup mutlu bir dünyada mı kuracak.
Diye hep beklenti içinde olacağız
YORUMLAR
Son cümlelerinizle aynı paralelde düşündüğümü belirtmek isterim dost kalem.
Ben bunları yazmış olsam birileri çıkıp bu kadın sosyalist,birileri çıkıp ateist,birileride çıkıp hehh işte tam benim gibi düşünüyor diyecektir. Yani sizinde söylediğiniz gibi değişik karakter ve farklı kültürlerden gelmiş insan topluluğuyuz neticede. Ama İNSANIZ herkes gibi..
Demem o'ki dünyadaki güç savaşları,siyasi çekişmeler veya kemikleşmiş sığ düşünceler toplumları kamplaştırıyor. Bunlara gerek var mı.
Herkese yeter bu yaşlı dünya..Kimsenin kimseye üstünlüğü söz konusu asla olamaz. Tanrı bile kullarım demişken yarattığı tüm insanlara,renginden,dilinden veya ırkından dolayı ötekileştirmek hangi inanca sığar. Sığıyorsa eğer bu Tanrıya hakarettir.Örnek;Tanrıya ben senin yarattığın siyahı sevmiyorum,beyazlar her zaman üstün ırktır vs gibi saçmalık olabilir mi..
Dünya bir çatı ise,insanlarda o çatının altında yaşayan kardeşlerdir. Böyle bakmak,böyle algılamak lazım ki barış ve huzur içinde yaşayalım.
Kutlarım güzel yazınızı..
Selam ve sevgiler üstadım