- 759 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Madde Mana
Kendini iyi yetiştirmiş; ama babadan kalma parası olmadığı için az parayla işyeri açmış bir esnafa, paralı bir dostunun gıyabında söylediği sözü duymuşuzdur hep:
"-Cebinde harcayacak parası yok; ama ticarete atılmış haddini bilmeden."
Duyar, üzülürüz...
...
Kendini iyi yetiştirmiş; ama babadan kalma parası olmadığı için ancak kendine yeten bir siyasetçiye, paralı bir siyasetçi dostunun gıyabında söylediği sözü de duymuşuzdur...
"-Zavallı... Cebinde harcayacak parası yok; siyasete atılmış haddini bilmeden."
Duyar, yutkunur, asıl zavallıyı teraziye koyup ölçer, susar ve üzülürüz.
...
Kendini ahlak olarak iyi yetiştirmiş; ama babadan kalma parası olmadığı için âşık olmaya bile korkan biri, gün olur da âşık olursa duyacağımız sözler de bellidir.
"-Parası varmış gibi bir de falancanın güzel kızına âşık olmuş hadsiz!"
Duyarız, üzülürüz; âşık olmayı bile cebindeki paranın karşılığı görenlere "Allah yardım etsin" der; susarız...
...
Örnekleri uzatmak o kadar mümkün ki... Her yanımız, her eylemimiz bu tür sözlere gebedir yaşadığımız çağda; hatta belki eski çağlarda; hatta belki gelecek çağlarda da...
İnsanlık maddi zenginliğin peşinden koşup manevi zenginliğin farkına varamadığı zamana kadar da duymaya devam edeceğiz sanırım.
Duyabilecek miyiz parasız ve kendini yetiştiren insana övgüler?
Aklıma bir atasözü ya da deyiş geldi:
"-Umut fakirin ekmeği, ye Memmet ye!"
Bence en güzeli; bulup paranın tohumunu, verimli ve sulu bir tarlaya ekmek.
Sanırım o zaman da gelip tarlayı talan ederler…
YORUMLAR
Ticaretle uğraştığım ilk günlerde benden kıdemli bir dostum aynen şöyle söylemişti.(hala dostumdur kendileri) :))
" Senin bu işi başarabileceğini,iş yeri açabileceğini hiç tahmin edemezdim,sonuçta bir öğretmen maaşıyla geçiniyorsunuz.." Bu benim çok zoruma gitsede,yine kırmadan"ben gülümsememe güveniyorum " demiştim ve yanılmamıştım da..
El elin aynası değerli dost...anacığım hep derdi ki" asıl azmaz,bal kokmaz" asalet ve görgü aileden gelmiyorsa ,parayla alınacak bir duygu değildir maalesef..
Karacaoğlanla bağlayayım yorumumu
"El âriftir, yokla kendi kendini
Dağıdırlar duzağını, fendini
Alçaklarda otur, gözet kendini
Katı yükseklerden uçucu olma"
Sevgi ,selam ve esenlik dileklerimle
Dilek USTA tarafından 11/19/2018 11:33:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Turgay COŞKUN
Yazımın özüne öylesine güzel girmişsiniz ki, bir yazıya ancak böyle destek olunabilirdi.
Yürekten teşekkür ederim.
Selam, saygı ve sevgilerimle...