- 787 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Oynamak usteyenlere çalmak düşer
Değerli dostlar yıllar önce izmir Kadifekale de bir düğünde ki kısa bir anımı anlatmak isterim hatırladıkça tebessüm edip hey gidi günler deyip maziyi anımsarım.
Benim çok degerli Mardinli arkadaşımın düğünü için davet edilmiştim ve düğün günü bende diğer davetliler gibi Basmane de kiraladıkları düğün salonu’nun yolunu tutup salonda ki yerimi aldım.
Davetliler akın akın düğüne gelip masalarda yerini aldıktan sonra zaten akşamdan orkestra hazırlanmıştı saluna vardigimda ve çaliyordu. Misafirlerle birlikte yavaş yavaş salun da hareketlenerek düğunde herkes halay çekip oynuyordu eğleniyordu. Halay epeyce uzundu ve kalabalıktı
Tam hatırlamıyorum ama bende iki tur oynadıktan sonra geri gelip masamda uturup dügünü seyrediyordum. Ve artık takıların takması ve dügünün sona gelmişti ama bir türlü gençler oyundan çıkmıyordu artık dügünü sonlandıramıyorlardı herkes yeter artık damat gelin gidecek davetliler de takıları takip gitmislerdi ama damadın akrabaları olan gecler bir türlü doymuyorlardı dügünden çıkmıyordı ve düğün için ta Mardin’den keman bizim tabirimizle kemaçik gelmişti ve hepimizin begenerek düğünlere getirip önünde oynadigi güzel bir çalgı bizim siirt mardin bolgelerimize has bir enstürman çalğı aleti ve oradan baktım ki bir ağabeyimiz büyüğumüz yeter dedi dügün bitsin herkes evine gitsin bakın kimse kalmamış dediyse de kemaçikçi hemşerimiz bırak amca dedi gençler kemaçigi özlemiş oynamak istiyor onlar oynadıkça bizde çalacağız ta Mardin’den geldik istedikleri oyunu çalacagız kırma gençleri ve artık düğün salundaki süremiz de çoktan bitmiş ama dügün salunu da damadın Mardinli hemşerisi olduğu için bırak oynasınlar salun sizlere kurban olsun deyip kapatmamıştı.
Şimdi o izmir kadifekaledeki dügünü hatırladım ve kemecikci hemşerimizin bırak amca gencler oynamak istiyor
Onlar oynadıkça biz de çalacağız kelimesini hatirladikça duygulanıyorum.
Oynamak istiyenlere çalmak düşer bırakın oynasınlar. veselam
.
17.11.2018 : Cumartesi
Servet BARDAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.