- 989 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ALEVİLİK NEDİR
Neden bu yazıyı yazma gereğini duydu diye merak edebilirsiniz. Sebebini hemen yazayım. Sabah bilgisayarda bir yazı yazarken beraberinde türkü dinliyordum. Tabi ki türküler özümüzdür. Büyük üstatların dillerinden dökülmüştür. Ama ne yazık ki bizler türkülere de ihanet ettik. Türkülerimizi kör ideolojilerimize , art niyetli fikirlerimize kurban ettik. Ardı ardına çalan türkülerden sonra İlyas Salman’ın “ İnadına türkülerimiz” albümü açılmıştı. Bir iki kulak verdim. Ne diyor diye. Söylediği türkü şöyle devam ediyor:
Bütün evren semah döner
Aşkından güneşler yanar
Aslına ermektir hüner
BEŞ VAKİTLE avunmayız
Canan bizim canımızdır
Teni bizim tenimizdir
SEVGİ BİZİM DİNİMİZDİR
BAŞKA DİNE İNANMAYIZ
Tabi ki İlyas Salman bu türküyü yazacak kadar kabiliyetli biri değildir. Zaten son dönemde Alevilerin inanç dünyasını harap edenlerden birisi de İlyas Salman’dır. Aşık Hüdai’nin şiirini kör ve sahte fikirlerine malzeme ediyor. Aşık Hüdai’yi bilirsiniz ünlü bir Alevi ozanıdır. İlyas Salman’da hakeza Alevidir. Sadece bu türkü değil buna benzer yüzlerce İslam’a ters düşen şiir ve türküler söylenir Alevi ozan ve sanatçılar tarafından… Bu da ehli insaf Alevi ve Sünni insanlarımızı rahatsız etmektedir. Bunun üzerine bu yazıyı yazmaya karar verdim. Acaba gerçekte Alevilik nedir ? Alevilik nasıl aslından koparılarak, art niyetli insanları diline düştü.
Peki Alevilik gerçekte nedir ?
Alevilik, Hz. Ali’yi seven, onun tarafında olan, yolunu takip eden anlamlarına gelir. Bu Aleviliğin geleneksel ve genel tanımıdır. Peki kimdir Hz. Ali. ? Önce Hz. Ali’yi tanıyalım. Hz. Ali (r.a ), Hz. Muhammed ( s.a.v.) ‘in öz amcasının oğlu, öz eniştesi ve İslam’ı ilk kabul eden Müslümanlar arasındadır... İslam’ı kabul ettiğinde 10 yaşlarındaydı. Hz. Ali 63 yıllık ömrünün tamamını Allah yoluna vakfetmiş, İslam dininin en büyük fakihlerinden, İslam’ın 4. halifesi ve bütün Müslümanların sevdiği ve saygı duyduğu en büyük şahsiyetlerden birisidir. Hz. Ali efendimiz ölüm kendisine gelinceye kadar namazını kılmış, orucunu tutmuş, camiye ve cemaate devam etmiş, Allah yolunda cihada çıkmış kısaca İslam’a ve Kur’an’a dair ne hükümler varsa hepsini yaşamış ve son nefesini vererek Rabbine ulaşmıştır.
Tarihten günümüze gerek Sunni, gerek Şii, gerek Alevi, gerekse batılı müsteşrik tarihçilerin tamamı Hz. Ali’nin İslam’ın dışında farklı bir yaşayışa sahip olduğunu yazmamıştır. Yani dünden bugüne hiçbir tarihçi, Hz. Ali namaz kılmıyordu, oruç tutmuyordu, camiye gitmiyordu demedi, diyemedi. Hz. Ali’nin yaşadığı dönemde, günümüz Alevilerinin yaşadığı şekilde farklı bir yaşayış olmamıştır. Hz. Ali ile Hz. Muaviye arasında çıkan bazı siyasi kargaşalar neticesinde Müslümanlar arasında bölünmeler olmuştur. Bu bölünmeler asla itikadi veya ameli farklılarlar şeklinde olmamıştır. Yani ne Hz. Ali’nin taraftarları ne de Hz. Muaviye’nin taraftarları asla inanç esaslarını veya temel ibadetleri inkar veya terk etmemişler. Sonra ki yıllarda Müslümanlar arasına fitne ve nifak sokulmuş zamanla inanç ve ibadetlerde değişmeler ve bozulmalar başlamıştır.
Aleviler, tarih boyunca kendilerini İslam’ın dışında görmemişler, Kur’an’ı Kerimi okumuş, namazlarını kılmış, camilerde Sunni kardeşleriyle birlikte namazlarını kılmış, cem evlerini camilere alternatif olarak görmemişlerdir. Anadolu’da yaşayan Alevi kardeşlerimiz ve binlerce Alevi köylerinde hâlâ camiler var ve yapılmaya da devam etmektedir. Anadolu’da yaşayan biri olarak, Alevi vatandaşlarımızın müftülüklerden ısrarla imam istediklerini görmekteyim… Durum böyle olunca son 40- 50 yıldır bazı Ateist, sosyalist çevreler ısrarla Alevileri İslam’dan ve Müslümanlardan koparmak için var güçleriyle çalışmaktadır. Bir Sunni- Alevi çatışması çıkarmak için sürekli basın - yayın ve sosyal medya aracılığıyla propagandalar yapılmaktadır.
Benim acizane samimi ve gerçek Alevilere söyleyecek sözüm şudur: Madem ki Hz. Ali’yi seviyorsunuz. Onun gibi yaşamak zorunda değil misiniz. ? Hz. Ali efendimiz namazı terk etmedi ki sizde de terk edesiniz. Orucu terk etmedi ki sizde terk edesiniz. Kur’an okumayı terk etmedi ki sizde terk edesiniz. Camiye gitmeyi terk etmedi ki sizde terk edesiniz. Müslümanları düşman görmedi ki sizde düşman göresiniz. Hz. Ali içki içti mi ki sizde içki içesiniz. Hz . Ali eşlerinin ve kızlarının başlarını açtı mı ki sizde açasınız…Bugün aleviler üzerinde ciddi oyunlar oynanıyor. Ateist ve sosyalist çevreler Alevileri kendi inancından ve değerlerinden uzaklaştırmak istiyor. Allah’ın olmadığı ( ki Hz. Ali’ye ilah dedirtmeye çalışıyorlar ) Peygamberin olmadığı, Kur’an’ın olmadığı, İslam’ın olmadığı bir Aleviliği empoze etmeye çalışıyorlar. Bu konuda hem Alevilerin hem de Sunni’lerin uyanık olması lazım.
Ya rabbi şahit ol ki ben Hz. Muhammed ( s.a.v. ) i, diğer 3 halifeyi, Hz. Ali’yi, Hz. Fatıma’yı, Hz. Hasan ve Hüseyin’i, bütün Ehli Beyti seviyorum… Bizi bu yoldan ayırma.
Yazı : Erdinç TİP 17.11.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.