- 1226 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BATUM GEZİSİ
BATUM GEZİSİ
Geçen yıl Trabzon Yazarlar Birliğinin Batum’a bir gezisi oldu. Sağ olsun Cemal Aksoy kardeşimiz bana da gelir misin? dedi. Zaten gezmeye bayılan birisi olarak sevinçle kabul ettim. Orada beni en çok etkileyen dünyanın bir çok yerinden getirilip dikilmiş ağaçların güzelliği oldu. Adeta beni büyülemişti. Botanik adı verilen bu bahçe deniz kenarında mavi ile yeşilin buluştuğu cennetten bir köşe!
Çok değerli bilge öğretmen profesör Hasan Zeki Kalay Ağabeyime kendi branşı da ormancı ve kimyacı olduğu için buraları ona anlatınca da ilk fırsatta gideriz diye sözleştik.
Geçen Cuma perşembe günü yine Cemal Aksoy kardeşim aradı Batum’a gidelim mi diye sorunca, grip olmama rağmen “tabi” dedim. Zeki Ağabeyi aradım. Çok değerli hocamız Şefik Ülken Ağabeyimizle birlikte on kasım cumartesi sabahtan yola koyulduk. Saat dokuzu beş geçe kılavuzun ikazıyla ulu önder Atatürk’e saygı ve dua ile yola devam ettik.
Çok pahalı olduğu için kafilenin çoğunluğu Botanik bahçesini gitmek istememedi, dolaysıyla bizde gidemedik , günübirlik bir gezi olduğu için diğer yerleri gezdik.
Batum Rıhtımından Acar Dağlarına doğru Kırımı hayal ettim. Rus emperyalizminin yakıp yıktığı soydaşlarımızı yerinden, yurdundan ettiği Kırıma doğru buğulu gözlerle baktım uzun uzun!
“Kırım içimde bir yara!
Kuşlar uçuyor,
Kırımın dağlarına…
Uçun kuşlar uçun,
Benden selam götürün
Cemil Kırımoğlu’na…
Acı bir rüzgar eser,
Girer kınalı parmaklı
Kızların saçlarının arasına.
Çırpınırdın Karadeniz
Bakıp türkün bayrağına!..”
Batum Rus emperyalizminden biraz kurtulmuş ama bu seferde kendini Amerikan emperyalizminin kucağında bulmuş. Kısaca içki, kumar, oteller etrafı sarmış. Tarım, sanayi yok olmuş. Böyle bir ülke nasıl devlet olacak? Çok zor.
İçimiz buruk bir vaziyette Batum’dan ayrıldık. Allah onlara şuur versin ne diyelim!
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Çok etkilemişti beni Nino ile Ali'nin aşkının hikayesi..bu yüzden gittim Batum'a... İki gün ayırmamın sebebidir oraya ki çok da memnun kalmıştım gezi den; ne çok beklemiştim biraraya gelmesini iki Çelik heykelin. ..akşam 7 de başlamıştı görsel sunum( benim uğurlu rakkamım 7 olduğundan dı izleme ısrarım 7 ton lük heykelin birleşmesini) kısa süre iç içe geçmiş ve birbirlerini arkada bırakıp ayrılmışlardı kendi yollarına... Hiç unutmam ağlamıştım.. Güzel bir yer gidilmesi gereken...
Yüreğinize emeğinize sağlık sayenizde hatırladım
Saygı ve sevgilerimle efendim
İpekyildiz tarafından 11/11/2018 9:04:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Batum eskiden bizimdi, hatta Artvin Folklorunda Orta Batum diye de bir oyunumuz vardır. Kurtuluş Savaşı sonrası Ruslara ve Gürcülere geçmiştir. Giden arkadaşlarım var çok da iyi şeyler anlatmıyorlar. Kumar ve bir dolu tantana yaşanıyormuş. Yazık çok yazık...
yusuf yılmaz
Batum, iki adım ötemde de bütün ısrarlara rağmen, ayağım oraya çekmiyor beni;
gittiğim yerde Türk Bayrağımı ve minârelerimi görmesem, aşırı derecede rahatsızlık duyarım diye korkum var...
Kıbrıs Türk Cumûriyeti Devleti’ne gittiğimde ilk göz arayışım da böyle oldu...
Bakıp sevmek için, kan çekmesi gerek...
Edebiyatla elimiz, daimâ hamurdadır; konuşmak istediğim insan, bana vatanının güzel hasletlerini anlatmalı
ve ben, hayranlıkla dinlemeliyim...
Kültür gezilerini, yine edebiyatçılarla ve o'nların gözü ile bakıp anlamak, pek güzel olsa gerek.
Kıbrıs'a tekrar ya da Kırım'a ilk gidecek olursam, birlikte yolculuk edeceklerimin millî rûh ile
seyahat amacında olduğundan emîn olmam; gitmeden önce, alacağım ilk gönül tablosu olacaktır.
Sağlık dileğimle Selâm ederim.
kadiryeter Kadir Yeter. 11 KASIM 2018 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=178192
Yusuf Yılmaz'a