- 1162 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Seni sevmek İbadettir ATAM
Bugün , sevgimizin, minnet ve şükranlarımızın ve sonsuz bağlılığımızın yüreklere beyinlere kazındığı günde Atamızı yeniden, özlemle minnetle anacağız. Tıpkı O’nun istediği gibi : “Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine sadakat gerekir…”demişti çünkü.
En büyük eseri olan Cumhuriyetin bizlere sağladığı kazanımları son damlasına kadar hakkıyla yaşayan bireyler olarak; bizden sonra ki nesillere aktarılması, öneminin vurgulanması için gayret edeceğiz. Çünkü, Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında, yaşantısını bağımsız olarak sürdürüp; vicdanı hür olan bireyler olarak vefa, samimiyet, şükran duygusuyla, değerlerimizin ve milli birliğimizin devamlılığı için, bunu namus borcu olarak görmeliyiz.
Bugün, Atatürk’ümüzle ilgili yazılmış görüşlere göz gezdirirken yabancı devlet adamları, düşünürler, komutanlar; O’nu yakından- uzaktan tanıyan insanların yazdıklarını okuyunca gözyaşlarımı tutamadım. Tarifsiz gururla beslendim. Ve anladım ki bunca yüreğin içinde sevgiyle beslenen, vefayla yadedilip anılan Büyük İnsan için ölümden bahsedilemez. Bakınız Atamız için kimler neler demiş:
Asker-devlet adamı, çağımızın en büyük liderlerinden biri idi. Kendisi, Türkiye’nin, dünyanın en ileri memleketleri arasında hak ettiği yeri almasını sağlamıştır. Keza O Türklere, bir milletin büyüklüğünün temel taşını teşkil eden, kendine güvenme ve dayanma duygusunu vermiştir. (Douglas MacArthur, ABD’li General.)
Yüzyıllar nadir olarak dâhi yetiştirir. Şu talihsizliğimize bakın ki 20. yüzyılın dâhisi Türklere nasip oldu ve kader onu bizim karşımıza çıkardı.( David Lloyd George, İngiltere Başbakanı)
Bir ulusun hayatında bu kadar az sürede bu denli kökten değişiklik pek seyrek gerçekleşir. Bu olağanüstü işleri yapan Mustafa Kemal, hiç kuşkusuz kelimenin tam anlamıyla büyük adam niteliğine hak kazanmıştır. Ve bundan dolayı Türkiye övünebilir.( Elefterios Venizelos, Yunanistan Başbakanı)
Kendisi tarihin şeklini değiştiren bir liderdir. Ama Atatürk’ün yaşamına ait en büyük anıt, hiçbir şekilde taştan ya da mermerden inşa edilemez. Kendisinin bıraktığı en büyük miras, Türkiye’nin canlı, laik demokrasisidir.( Barack Obama, ABD Başkanı)
Ne kadar gurur verici düşünceler ve sözler bunlar. Hele, eski ABD Başkanı’nın sözü ne kadar etkileyici ve altı kalınca çizilmesi gereken bir söz ‘’ Atatürk’ün yaşamına ait en büyük anıt, hiçbir şekilde taştan ya da mermerden inşa edilemez. Kendisinin bıraktığı en büyük miras, Türkiye’nin canlı, laik demokrasisidir.’’
Bugün O’nun düşüncelerini, eserlerini anlamamakta ısrar edip; kulaktan dolma safsata ve fikirlerle heykellerine saldıranlara bir cevap olmuş adeta.
Biliyoruz ve eminiz ki hiç bir ölüm böylesine büyük bir aşkla yeniden doğup yaşatılmadı.
Elli yedi yıllık bir ömrün neredeyse tamamını milletine adamış; az zamanda çok ve büyük işler başarıp, onuda milletine, istikbalin teminatı olarak gördüğü gençlere çocuklara adanmış bir yaşama minnet ve vefamız hiç bitmeyecek.
Bugün O’nun naçiz vücudunun toprakla buluşup, fikir ve eserlerinin yani Türk Milleti ve Cumhuriyet’inin ATATÜRK adıyla birlikte ilelebet yaşadığını ve yaşatılacağını haykıracağımız gün olsun!
O halde bugün, matem günü değil ömrünün yarıdan çoğunu, savaş meydanlarında geçirmiş bir dahi Başkomutanı selamlama günü olsun!
Yazdığı ve okuduğu kitaplarla, bugünün temellerinin atıldığı Aydınlık Fikri; Büyük Devrimciyi Selamlama Günü Olsun !
Seni sevmek ibadettir ATAM 💙
Saygı minnet ve özlemle...
Gülsen Dede- 10 Kasım 2018
YORUMLAR
Büyük Önder Atatürk'e minnet ve şükranlarımızı sunuyorum ve emanetini son nefese kadar sahip çıkacağımıza söz veriyorum, bu güzel yazı için siz kadirşinas Türk evladına saygılarımı sunuyorum.
Ahmet Moran tarafından 11/10/2018 9:00:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülsen Dede
Gülsen Dede
10 Kasım Atatürk'ü sonsuz bir kez daha öğrendiğimiz tarihtir. Gönlümüzde hüznün zirveye çıkarıldığı tarihtir. Saygıyı minneti iliklerimize kadar yaşamamız gereken tarihtir.
Atamızı saygı rahmet ve minnetle anıyoruz. Ruhu şad mekanı cennet olsun Atamızın.
Saygılarımla...