- 1066 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
HİZMETLİ VE ATATÜRK (konuşmacıdan notlar)
HİZMETLİ VE ATATÜRK
Çocuklar öncelikle hepinize günaydın demek istiyorum. Şimdiye kadarki hizmetli olarak görev yaptığım meslek hayatımda ilk kez bana böyle bir konuşmacı olarak görev verildi. Tamam ben konuşmayı çok severim. Ama görev diyince benim için hep işler değişmiştir.
İlkokula ilk başladığımda sizin gibi ben de okuma yazma bilmez iken öğretmenimiz bana birini anlattı bende dinledim. Hep birinden bahsediyordu ve durmadan “ÇALIŞMAK, VATAN,BAYRAK,ÖĞÜNMEK” gibi kelimelerden söz ediyordu. Parmaklarıyla sınıfımızın panosunda duran resmi gösteriyordu. A harfi be harfi derken heceleyerek okumaya ha başladım ha başlayacağım dediğim zamanlarda bayrak töreni yaptığımız alandaki büstteki kişinin öğretmenimizin gösterdiği kişiye benzerliğini fark ettim. “A TA TÜRK” yazısını okuduğumda okumaya başladığımı öğretmenin söyledi. Abidenin üzerindekini bir daha oku dedi. “Türk,Öğün, Çalış ve Güven”
15 yaşına geldiğimde okulu çoktan bırakmıştım. Otobüste muavinlik, kahvede çaycılık yapmaya başlamıştım.Derken belediyede işçi olarak başladım bunlar uzun hikaye… Ama hep ben çalıştım çocuklar…. Şu anda burada çalışıyorum. Bazen size kızıyorum ama sonrasında kızmaktan vazgeçiyorum. Bana siz de hak verin bu konuda.Tuvaletlerinizi temizlerken meyve suyu kutusu çıkarıyorum, sınıflarınızı yersiz kirletildiğini görüyorum, sıralarınızın altından beslenme çantanızdan çıkan kuru ekmekleri topluyorum. Biriniz hasta olduğu an sınıfın ortasındaki kusmuğu temizliyorum.
Ben tek bir şeyden ilham alarak çok çalışmayı seviyorum o da : “Türk Öğün Çalış Güven” Atatürk diyorsa ben çalışırım çocuklar ve sizde çalışın…sınıfları, okulu, çevrenizi temiz tutmayı en çok da Atatürk kadar güzel şeyler oluşturmak için dersinize, iyi bir insan olmaya çalışn. Ben her şeyinizi arkanızdan temizlerken alın terime tek altın madalya Aziz SENCER gibi içi Atatürk dolu bilim insanları görmek olacak.. 10 Kasım demek Atatürk demek Çalışmak demek… Beni dinlediğiniz için teşekkürler çocuklar….