Borçlar ve af
AF;
İCRA DOSYASI AFFI
(Geçmiş borçların Zaman Aşımı tekniği ile affa uğratılması)
“Hukuk’un evrensel kuralına göre hiç bir suçun cezası sonsuza kadar insanı takip edemez. Her cezanın infaz zaman aşımı vardır.”
Borçlarda Varlık Şirketleri ile Bankaların sonsuza kadar alacaklıları rahat bırakmaması, borçluların yeraltına inmesine neden olmaktadır. Sonsuza kadarda takip etmektedir.
Buda toplumda yaralı bir kesim çıkmasına ve ailelerin bile dağılmasına neden olmaktadır.
-İşçi ise sigortasız çalışmakta
-Patron ise ya başkasının üzerine şirket kurmakta yada vergi kaydı olmadan çalışmak zorunda bırakılmaktadır.
Sonuçları:
-Tecrübeli patronlar sistem dışına atılmaktadır.
-Tecrübeli işçiler sigortasız çalışmak zorunda bırakılmaktadır.
-Toplumda yaralı bir kesim çıkmasına ve ailelerin bile dağılmasına neden olmaktadır.
-Toplumsal barış ciddi şekilde yara almaktadır.
Çözüm:
-Borçlara zaman aşımı getirilmeli veya uzlaşacak ortam içim helalleşme teşvik edilmelidir.
Eskiden icra dosyaları 3 yılda zaman aşımına uğrardı bu şimdi yok. Acilen 31,12,2015 ve öncesindeki tüm icra dosyaları sonladıracak bir af getirilmelidir.
-31,12,2015 ve öncesindeki tüm sicillere gerçek bir af getirilmelidir. (TCMB silse de bankalar kendi sicillerini silmemektedir.)
Din: Devlet ve millet içinde; en kolay ve en masrafsız aynı zamanda dünyevi ve uhrevi uzlaşma alanıdır. Kullanılmalıdır.