- 2177 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BESTEKÂR SANATÇI Ahmet DALKILIÇ
İlk tanıdığım bestekârlardan biri de oydu, gönlü ve melodileri güzel bir insan Bestekâr, Sanatçı Ahmet DALKILIÇ…
Bir gün; aruz vezni ile yazmış olduğum (BAK ŞU GÖNÜL FİGÂN EDER) başlıklı şiirimi Canfezâ makamında bestelediğini haber verince ben çok sevinmiştim, böyle değerli bestekârın, şiirimi bestelemesi benim için büyük bir şanstı.
Yıl 2015’ ti ve bu yıl içinde de (TRT-Amasya Belediyesi Ortak, 11. Altın Elma Türk Sanat Müziği Beste Yarışması) nın olduğunu öğrendim. Bestekârımıza; - yarışmaya katılalım mı diye sordum? Kendisi bana; ben yarışma için istenen evrak işinden pek anlamam ama sen evrakları düzenleyip bana gönderirsen katılırız dedi ve ben de öyle yaptım. Yarışma sonucunda bu beste; 22896 no ile Trt. Repertuarına alınmıştı…
Bestekârımızın, müzik hayatın ’da bazı ünlü sanatçıların orkestrasında da yer alarak çalışmış olması nedeniyle modern bir şarkı olabilir belki diye 2018 yılında (UTANGAÇ ÇOCUK) başlıklı bir serbest vezin şiirimi kendisine gönderdim ve kendisi bu şiirimi de beğenmiş ve rock şarkı olarak melodilerle süslemiş ve seslendirmiştir…2020 yılında (PEMBE DÜŞLER) başlıklı diğer bir şiirimi hafif müzik olarak besteleyip seslendirmiş. 2021 yılında (BAHAR GELDİ MENEKŞEYLE) başlıklı şiirimi besteleyip seslendirmiştir..
Bestekâr, Sanatçı Ahmet DALKILIÇ; İlkokul da mandolin çalarak müzik hayatıma başlamış, Ortaokulda gitar dersleri almış, Lise döneminde de amatör orkestralarda gitarist ve şarkıcı olarak çalışmış, askerliğinde, Doğubayazıt orduevinde orkestrada gitar çalarak şarkı söylemiş. 1975 yılında İstanbul Şehir Tiyatrosu Harbiye’de kadrolu müzisyen olarak çalışmış. Çeşitli düğün salonların da çalmış ve okumuş. 80’li yıllarda Gökçen Kaynatan Orkestrasına ritm gitarist olarak katılmış, TRT İstanbul Televizyonunda ki canlı ve bant yayınlara enstrüman’ıyla katılmış, 40 yaşındayken Melih Kibar’ın okulunda klavye dersleri almış ve birincilik sertifikasını kazanmış. 2002 yılında ud’a başlamış değerli Hocası Hüsnü Üstün’den nazariyat ve beste analizi dersleri almıştır.
Emekli olduktan sonra, Balıkesir’in Gömeç İlçesine yerleşen Bestekârımız, Rahmetli Kayahan’la orada tanışarak, stüdyo çalışmalarına katılmıştır.
Yaklaşık 12 yıldır Burhaniye Kültür Ve Sanat Derneğinde ud çalan Bestekâr, Sanatçı Ahmet DALKILIÇ beste çalışmalarına da devam etmektedir.
Bestekârımızın TRT repertuarına kayıtlı 5 adet bestesi bulunmaktadır. Şu ana kadar 150 adedi aşkın Türk Sanat Müziği Bestesi ve 17 adet de Pop-Rock tarzı bestesi bulunmaktadır. 5 adet beste haricinde ki diğer bestelerini halen TRT Repertuarına göndermemiştir…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.