Aşk Ve Âşık
Gönül gözün açılsın nur içinde kal âşık
Aşkulllahla yananın, zevahirdir gördüğü
Görünene yanılma yansıma hepsi âşık
Kalp gözü açılanın cevahirdir gördüğü.
***
Nigâr Bedirhan
Gaflet perdesini yırtan tövbe ve içten gözyaşları.
Acizliğini bilip ben demeyi şirk saydığında kalbe gelen çağlayan huzur.
Oysa geçmişi mazisi tarumar.
Rabbimizin ol demesiyle olur her şey.
Setretmesiyle horlanırken doğru yolu bulanlara Selam olsun..
Yalnızlar yalnızıyım derken tek sığındığım her ne olsa asla kullarını terketmeyen.
Beni bana bırakmayan gaflete düşsemde uyandırana hamd olsun
Tövbeyle sinemi sızlatan vicdanımı herşeyi sorgulatan Rabbime hamd olsun.
Helaldan başkasını tatmamak yiyip içmemek isterken kolaylaştıran Rabbimize hamd olsun.
Kendimi dünya ve manevi terazide tarttırana ne kadar şükür etsem azdır..
***
Dünyadaki mal mülk hırsından uzak gönlüme tek yaratanın ismiyle dolan huzur zikrin tadını artırırken bana ne dünyanın mal mülkü..Hepsi emanet değil midir emanetçilerine terkedilecek..
Bir nebze mal için akıtılan onca gözyaşları,alınan zorla gaspedilenler..
Sahiplerini ergeç rahatsız eder.
Kişiler yaşattıklarını yaşamadan eceli yaşamazlar..
Dünya gözü hep yüzeyi zahiri seyreylerken,kalp gözü devreye girdiğinde haller değişir.
O aslını temaşa eder sanırım.
Özüne iner.Şerlerde hayırı sezer karmaşalık halde doğruyu yakalar ..
Olan olacak herşey kişiye sunulan kadardır..
Hiç kimse izin verilenin dışına çıkmaz çıkamaz..
Hak geldi batıl yok oldu.
Buna benzer bir şekilde önce süfli olan huy süzgeçten geçmeye başlar.
Kalp katılığı dünya kirlerinden arındıkça kalpler ilahi aşkla çarpar.
Her nefesde Allah ı anar kalpler anmadığında ölürler.
Dil inkar etse kalptedir coşkusu.
***
Kişilerse bihaberdir ne zaman ki affa mazhar olur ..
Allah sevdiklerinin muhabbetini sevdiklerine hissettirmez mi,hissettirir ...
Sakın gördüğüne inanma yansımadır hepisi.
Olaylar çok kez göründüğünün tersidir,bakar görür,
Bakmaz görür ..Akar görür,çağlar görür gören gözdür gördüren gerçekleri seçen seçtiren yaratan var.
Âlemi yaratan var. Mülkiyetin tek sahibi Allah ..
Dualar yalnız Allah a araya üçüncü konmadığında aciz kul acizliğini anlar.
Kalp ruh huzurda huzura erer..
Rabbim her anımı hayreyle,Ben demeden dilimi,kalbimi koru.
Benlik merkezinden uzak eylenene.Hak yolu dileyene Rabbim yollarını açar.
Zaman gelir hep diken görünen bahçede mis gibi kokan güller açar..
Allah kün fe yekün derse neler olmaz.
İnanmayan inat edenlere şaşarız bir an gelir o kalplerde bir kıvılcımla her nefesde andığının huzurunda huzuru ararlar inşaallah..
Allah her haline şahitken kalpte korku umut varken..
Fani dünya için geceyi gündüze katarken.Ahretimiz ruhumuzun kalbimizin huzuru..
Allah için Hak yolda olmak için ne yapıyoruz..
Allah ım kalbimi tertemiz eyle nasuh tövbesiyle arındır setret senin herşeye gücün yeter.
Aczini bilenlere kula kul olmayıp tek Allah a kul olanlara selam olsun..
Selam ve duâ ile..
***
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Setretmesiyle horlanırken doğru yolu bulanlara Selam olsun..
Yalnızlar yalnızıyım derken tek sığındığım her ne olsa asla kullarını terketmeyen.
Beni bana bırakmayan gaflete düşsemde uyandırana hamd olsun
Tövbeyle sinemi sızlatan vicdanımı her şeyi sorgulatan Rabbime hamd olsun.
Helaldan başkasını tatmamak yiyip içmemek isterken kolaylaştıran Rabbimize hamd olsun.
Kendimi dünya ve manevi terazide tarttırana ne kadar şükür etsem azdır..
Dualar yalnız Allah a araya üçüncü konmadığında aciz kul acizliğini anlar.
Kalp ruh huzurda huzura erer..
Rabbim her anımı hayreyle,Ben demeden dilimi,kalbimi koru.
Benlik merkezinden uzak eylenene.Hak yolu dileyene Rabbim yollarını açar.
Zaman gelir hep diken görünen bahçede mis gibi kokan güller açar..
Allah kün fe yekün derse neler olmaz.
İnanmayan inat edenlere şaşarız bir an gelir o kalplerde bir kıvılcımla her nefesde andığının huzurunda huzuru ararlar inşaallah..
***
halis bir samimi kalp ile yaratana sığınış ve hak yolunu en güzel şekilde değerli hocamın anlatması çok çok güzeldi
Allah razı olsun diyorum
vakit buldukça tekrar tekrar okumaaaaya çalışacağım.
bu maneviyatımıza çok katkısı bulunan değerli çalışmanızı can-ı gönülden tebrik ediyorum
yazınızı okuyup da huzur bulmuyorum diyen yalan söyler
gerçekten bizleri kötülüklerden alıkoyan doğru yolu bulmamızda bir vesile olan bu değerli çalışmanızı tüm değerli okuyuculara tavsiye ediyorum
selam ve dua ile
Yeganem
Zaman ayırıp okuduğun değerli yorumun beğenin okunması anlaşılması için önerilerin içinde sağ olasın.
Yazdığım tüm yazılarım şiirlerime başlamadan dua ediyorum tüm okuyan yorum bıraksın bırakmasın dualarımdalar.
Zaman harcıyor göznuruyla okuyorlar zamansa insanlara verilen en güzel hediye.
Ve manevi değeri yüksek olacağına inanarak yazdıklarımda dilekler edip dua ediyorum
Allah ım okuyup yorum düşeni anlayanın kalbine sevgi ver O kulunu koru kendine Habibine yakın eyle gibi.
Allah hak yolda olanları Allah ve hak yolda yazanları ,okuyanları konuşanları artırsın Allah kalp gözlerimizi açmaya vesile olan doğru gerçek yoldan şaşmayan eylesin.Hayat kısa emanet verilen dünya da emanet herşey bizimle gidecek olansa amel ve iyiliklerimiz..Allah razı olsun..Selam ve dua ile..
Yüce Yaradanımız okuduğunu anlayan, şuurlanmayı isteyen okurlarınızı, ve Yazılarınızı bereketlendirsin, Hayırlara vesile olur Yüce Yaradanımızın izniyle... Hayırlı, bereketli günleriniz bereketli olsun..