- 460 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
“QNEFE”
“QNEFE”
Yukarıdaki sözcüğü okuyabildiniz mi, bilmiyorum. Ben bu ifadeyi tatlıcının vitrininde görünce takıldım, akıl yürütmeyle okuyabildim.
Sizi fazla zorlamayayım, bildiğiniz “künefe” .
İyi de neden böyle yazmaya gerek görmüş, derseniz, bilemiyorum. Aslında biliyorum veya tahmin ediyorum. Her şeyin başında üst düzeyde batı hayranlığı. Hatta maymunluk ölçüsünde de diyebilirsiniz. Bu tavırla ilgi çekmek istemiş de olabilir. Böylece yaptığı künefede bir harikuladelik olmamasına rağmen, maymun fıtratlı kişileri çekerim, umudu da olabilir.
Kusura bakmayın bir edebiyat öğretmeni olarak benim gösterdiğim tepkiyi içinizde belki aşırı bulanlar da olabilir. İnanın ki bu yapılan “artık yetti” dedirtti bana.
“Köpeksiz köy bulup değneksiz dolaşmak” diye bir deyimimiz var. Ne yazık ki bunu yaşıyoruz hep birlikte. Birileri kural tanımıyor, izan bilmiyor. Eğer bu tavrı Fransa’da Fransızcaya karşı yapsaydı başına neler gelirdi, bizim tatlıcının biliyor musunuz? Siz bakmayın Türkiye’de yapanın yanına kaldığına.
İşin öte yüzünde cahillik de diz boyu. Evet “Q” harfin okunuşu “kü” ama eğer alfabemize alınsaydı kalın “k” yerine kullanılacaktı. Bir başka ifade ile eski alfabemizdeki “kaf”ın karşılığı olacaktı. Bizde de olduğu gibi harfin alfabe okunuşu yazıda geçerli değildir. Mesela İngilizcedeki window sözcüğü, “dabilyu vindow” diye okunmaz. Öyleyse “qnefe” de sizin sandığınız gibi künefe, diye okunmaz. Zaten buna gerek de yoktur.
Yukarıda bahsettiğim konu çok ciddi bir kötü gidişe dur demekten öte bir şey değil. Sessiz bir çoğunluk Türkçemize sahip çıkmanın gereğini kabul etse de sesini çıkarmıyor. Bu sessizlik sizi kafanıza esen her türlü şeyi yapma özgürlüğü vermez size, kendinize gelin.
YORUMLAR
Bizim buralarda tatlıcının biri tabelaya "TATLIJIM" yazdırmış :)) fastfoodçunun biri domates yerine arapça kelime "BANADORA" yazdırmış hocam. İşi ticarete döküp, öğle vakitlerine yetiştirecekler diye 2000 kişilik sürümle döner ve kebap üreten restaurantlara kesinlikle güvenmeyin. Gastrite davet ediyorlar. Ve gerçekten dediğiniz gibi sırf dikkat çekmek içindir bunlar. Tamam Q kullanılabilir, arada ü harfi varken adam acıkmış ki yemiş galiba :) Size de hak veriyorum qnefe nerde, künefe nerde?
Tebrik ederim.
Saygı selamlarımla
Evetler evet değil, hayırlar hayır değil, Kelimelerin anlamları yerinde değil. Çoğu kelimeler bizim değil, Süt aldığımız yerde iki yazı Biri "Bismillahirrahmanirrahim" Yanında "Şarküteri ürünleri'
sorduk şarküteri nedir? Bilir misiniz? Hayır..Biz de "Domuz ürünleri satılan yer demektir" dedik..
Ya Besmeleyi kaldır, yada Şarküteriyi... çok ters birbirine... Domuz haram ne alaka. Besmele..
Pek aldırmadı.. Bizde alış verişi kestik.. Cehaletimiz vurdum duymazlığımız sınırları zorluyor...
Ömrünüz, yazılarınız, okurlarını, manayı anlayanlarınız bereketli olsun İnşa Allah.