- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kural Tanımazlığın Maliyeti
Kural Tanımazlığın Maliyeti
Bir toplum içinde yaşamanın gereğidir aslında kurallar. Biz kurallara uymayı gerçekte bizden uymamızı isteyenleri memnun etmek için değil, kendimiz için yaparız. Kurarlara uyulan bir ortamda yaşamak daha kolaydır. Kolaylık da bir yana daha ucuzdur.
Kimse yere çöp atmasa, daha az görevli gerekir yerleri temizlemek için. Herkes trafik işaret ve kurallarına uysa daha az polisle trafik yoluna girer. Öyleyse bize pahalıya mal olan hizmetlerin pek çoğu aslında bizim gevşekliğimizden oluyor.
Peki, neden kurallara uymuyoruz?
Bunun başta gelen nedeni iyi bir vatandaşlık bilincimizin olmaması. Her toplumda uyumsuz insanlar vardır. İyi eğitim almış insanlar bir kural konmasa bile düzeni sağlamak için gayret gösterirler. Uyumsuzlar çıksa da iç kontrolle onları uyarır, yola getirirler.
Sanıyorum bir eksiğimizde işte bu notada. Bizde kural tanımızlar dana çok belki, sayıca çokluk onlara güç de kazandırıyor. Bir hata yaptıklarında uyaramıyorsunuz bile. Sizin gibi düşünenler seslerini çıkarmazken uyumsuzlar “Sana ne”, “ seni ne ilgilendiriyor” çıkışlarıyla bizde yılgınlığa sebep oluyorlar.
Sizin şehrinizi kirletiyorlar, sesinizi çıkartamıyorsunuz; gürültü yapıp rahatsız ediyorlar sesinizi çıkartamıyorsunuz; havanızı kirletiyorlar yine sizde ses yok.
Bu kural tanımazlar o kadar yüzsüzler ki, hem zarar veriyor, hem de faturasını bize ödetiyorlar.
Bizler ne zaman müdahale etmeyi ve haklı müdahaleleri desteklemeyi öğrenirsek işte o zaman gelişmiş bir toplum oluruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.