- 708 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Abladan Kardesine Mektup Var
Bir abladan kardesine mektup var :)
Sevgili kardesim Mustafa;
Bu gün annemden; Sefa Atakas Denizcilik Lisesine yerlestigini ögrendim. Inan cok mutlu oldum. Yaptigin bu tercihin vatana, millette, ailemize ve özellikle sana hayirli olmasini diliyorum.
Sen akıllı bir delikanlısın bundan sonraki hayatında daha dikkatli olman gerekiyor. Arkdaşlarına senden küçüklere örnek olmalisin. Duruşunla, terbiyenle; temizliğinle ;görgünle ,oturuş, kalkışınla bizleri temsil edeceksin.
Liseye başlamak demek çocukluk bitti demek.
Artık davranışların bizi ailemizi temsil edecek. O yüzden sende kendine yakışır bir düzen oturt. Artık seninde kriterlerin olsun programın olsun. Yaptıgın programları kendine koydugun kurallarla uygulamaya çalış. Artık kendi prensiplerin olmali .Cıktığın bu yolda ;çizdiğin bu çizgiyi nasıl götürecegin önemli. Lise hayatın bundan sonraki yaşmını tamamen etkileyecek. Kurdugun arkadaşlıklar çalıştıgın dersler yaptıgın güzel şeyler 50 yıl sonra bile sana faydalı olacak. Lise gerçekten çok güzel ortaokul gibi değil. Her anının degerini bil. İlk gittiğinde tembel çoçuklarla takılma.Caliskan ve terbiyeli olanlarla takıl. Konuşma esnasında sen zaten anlarsin onlarin tutmunu küfürbaz arkadaş edinme. Yüksek puanla girenlerle samimiyet kur.Her zaman centilmen bir yarışçı ol .Hedeflerini yüksek tut.Senden daha iyilere ve başarılılara yetismeye calış.Hatta onları gecebilmek icin daha çok çabala.Asla pes etme.
Herkese hemen hayatını anlatma. Biraz esrarengiz takıl . Millet gelip sana sorsun. Ya da güzel sohbet ortamlarında bulunduğunda anlat.Gizemli olmak çoğu zaman açık olmaktan iyidir.Yumusak karnını gösterirsen ilk tekmeyi oradan yersin unutma :)
Yemene,içmene, kıyafetlerine dişlerine, ayakkabılarına ,temizliğine, duruşuna hep dikkar et. Sen benim için mükemmelsin. Diğerleride seni öyle görsün. Gözlüğünü tak bilgisayara çok bakma gözün sakat gibi kalmasın yakışıklı çocuksun kendi elinle kendi gözünü mahfetme. Arada aynanın karşısına geç gözlerine bak ne kadar güzel olduklarını unutma. Bilgisayarda o güzellikleri mahfetme. Seni çook seviyorum ve sonsuza kadar seveceğim. Sen bizim gururumuzsun.
Kızlarla olan diyaloğuna dikkat et unutma seninde iki tane ablam var. Onlara her zaman sevgiyle ve saygıyla yaklaş. Kesinlikle kendini suçlu hissedeceğin bir şey yapma. Öğretmenlerine saygı,sevgi duy. Kavga ortamına girme. Kahramanlık yapma . Dinlemeden anlamadan yargıda bulunma.Coğu zaman gorduklerimiz duyduklarimiz dogru olmaya bilir. Sorgulayici, şüpheci ve arastirmacı ol.Sen eğitimli bi ailenin dürüst ve cevresi tarafından sevilen harika bir çocuğuydun.
Bunu delikanlılık çağında da kanıtla.Okul da kız öğrenciler de olur.Belki de vardır. Okulda kız öğrenci olmaması kız arkadasın olmayacagı anlamına gelmez.
Annemden babamdan gizli işler çevirme,unutma hiç bir sey gizli kalmaz. Nereye gidersen,ne yaparsan yap haber ver. Onlar zaten sana izin verirler. Sen onlara güvenirsen herseyini söylersen onlarda sana güvenir.Hayatının en güzel günlerini nese ,mutluluk ve basarilarla dolu olarak gecirmeni istiyorum.Pozitif düşün.Çözüm odaklı ol.Dürüst ve saygılı ol.En önemliside uzlaşmacı ve yapıcı ol.Seni canı gönülden tebrik ediyor kocaman öpüyorum.Ve Çokkkk seviyorum.Ablan Rukiye DOĞAN/VİETNAM 12.08.2016 /24.00