- 1127 Okunma
- 15 Yorum
- 10 Beğeni
ŞEHİDİN ANNESİNE SON MEKTUBU...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Zamanın elinden tutan yas’ın yasa değerindeki hükmünü eziyet bilip de son raddesine kadar sığıntı manevralardan kaçan bir yüreğin ülkesiyim.
Şehirler ağırlıyorum içimde.
Şehitler ağırlıyorum gördüğüm her yetim düşte.
Nadasa bıraktığım sevdamın izini sürüyorum, tebaası yenik bir şiirde.
Güncemde soluk düşler saklı; düşlerimde güller yaslı aslında hâkim kılınan hüznün en yakın şahidiyim ki müridi olduğum hüzün şehrinin bir kaynakçası yazdığım her şiir.
Beyitlerde tevekkül yüklü; yükümlü kılındığım ise hayatın ve acının devingen yükü.
Minvalinde göğün arpacık kumrusu misali sekiyorum gölgelerden kaçtığım belli olmasın diye kendi gölgemi de uyuttuğum şehrin kabzımalı bir resim kadar dingin renkler ve açılımlar saklı iken seyrüseferindeyim içimde tükenmek bilmeyen top tüfek selamımı gönderiyorum ülkeme.
Ben hazin bir rüzgârım, anne.
Sen ise gururlu bir yürek.
Aşkımı yoktan var eden yüce Yaratan tarafından seçildim bilumum insana ülkü bellediğim.
Göğün katlarında yaşıyorum ben, anne.
Sırtımı önce sen sıvazladın sonra komutanım ve halkımın dualarına tanık iken Tanrı, bedenimi siper ettim toprağa.
Ben kanadım yeter ki milletim kanamasın.
Asla kanmadım çünkü ben Türk’üm, doğruyum ve çalışkanım.
Köyümün okulundaki o tek derslikte kaç sınıf bir arada okuduk.
Öğretmenim de asker çocuğuymuş.
Hep vatanını yâd eden babasını örnek verdi bize öncesinde şanlı tarihimize şahit sayısız şehidi.
Zaman akıyor damarlarımda, anne ama damarlarımdaki kan çoktan kurudu.
Hilalime kurban oldum işte ve ay yıldızlı bayrağıma sardılar bedenimi.
Rafine edilmiş duyguları var insanların ama öncesinde Allah sevgisi sonra vatanına aşık insanlar… iyi ki de şehit düştüm anne.
Ne mutlu sana.
Ne mutlu eşime.
Ne mutlu çocuklarıma.
Ne mutlu bu şanlı bayrağın altında yaşayan milletime.
Sezinlediğim ne ise çıktı akabinde önce hayra yordum sonra şehit düştüm ve gördüm ki; rüyalarımı iyi ki hayra yormuşum.
Nice ülke yandaş.
Kimi ülke düşman ama görsün ki cihan; bizim sırtımız asla yere gelmeyecek.
Şehit düşerken bile yüreğimin üstüne düştüm, anne.
Zaman soytarı bir yalan/mış anne.
Hem askerim hem şair hem babayım hem evlat hep de ailesine hasret ama öncesinde vatanına kurban.
Döşünde yanılgı olmasın kimsenin.
Dirliği düzeni de bozulmasın asla ülkemin insanlarının ve görsün tüm cihan.
Sana yazdığım son mektup bu, anne aslında hangi ara yazdım hatırlamıyorum ama… önce abdestimi aldım ve başım secdeye varıp nice niyazımı sundum Rabbime sonra da yollara düştük tüm birlik.
Dün de böyleydi.
Bu gün de ve yarın da.
Solan çiçeklerin için üzülme anne. Ben sana tazelerini yollarım cennetten.
Allah’a emanet ol.
Kınalı kuzun.
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Tüm emniyet güçleri tüm varlıkları ile sahip çıkarken topraklarımıza ve ne yazık ki kaderin sunumunda şehit düşen nicesi.
Mekanları cennet olsun.
Çok teşekkür ediyorum canım arkadaşım.
Sevgilerimle yürek dolusu.
Sevgili Gülüm hanım öncelikle tüm şehitlerimize Rabbimden rahmet diliyorum..
Güne gelen bu duyarlı yürek sesinizi içtenlikle kutluyor Sevgiler gönderiyorum size..
Saygı ve selamlarımla..
Gülüm Çamlısoy
Haklarını ödemek asla mümkün değil ve bizler sahip çıktıkça ülkemize ve milli değerlerimize eminim onlar da huzur içerisinde uyuyacaklardır.
Dünden bu güne...acımız büyük ve mekanları cennet olsun İnşallah.
Teşekkür ediyorum sevgili Ebru Hanım.
Eksik olmayın.
Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
Mekanları cennet olsun inşallah.Çok duyguluydu yazın, Gülümm.Selam ve sevgilerimi yolluyorum, güzel yüreğe.
Gülüm Çamlısoy
Hüznün salınımında bizler dualarımız eşliğinde onları asla unutmayacağız.
Vatan toprağımızın her karesi şehit kanına bulanmış ve şerefimizle yaşarken vatan topraklarında onlar bir an bile düşünmeden siper etmekteler varlıklarını hain düşmana.
Dün de böyleydi yarın da böyle olacak.
Rabbim tüm askerimizi korusun ve ebediyete intikal eden şehitlerimizin mekanı cennet olsun İnşallah.
Teşekkür ederim sevgili Gülay.
Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum canım arkadaşım.
Eser hak ettiği yerde. Bir kaç defa okumuştum. Bazen var olanlara söylenecek söz bulunmuyor. Sükut etmek tek gerçeğimiz oluyor.
Duyarlı yüreğiniz var olsun.
Saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Sözcükler yalın seyrinden sessizliğe uzanıyor işte tam da bu noktada.
Saygı ve selamlarımla.
Gülüm Çamlısoy
Eksik olma.
Selam ve saygılarımla...
Hasan Türkistan kardeşime tamamen katılıyorum.
"Askerlik yan gelip yatma yeri değildir"
''Birkaç Mehmet şehit oldu diye Meclis'i toplamayız'' ifadesini kullanan kansızlar ve bu zihniyete hizmet edip hala kıçlarını pohpohlayan kalemşörler bugün günah çıkarır gibi şehitler üzerinden şiir yazıp hiç boşuna şaklabanlık yapıp yorulmasınlar.
İçim öfke ve hüzünle dolu sevgili arkadaşım.Tüm şehitlerimize rahmet diliyorum.
Kaleminize sağlık.
Dilek USTA tarafından 10/30/2018 12:07:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Onların hakkını ödemek asla mümkün değil.
Bizler tek yürek ve tek bayrak altında kenetlendikçe ve bu vatana sahip çıktıkça eminim ki onlar da mekanlarında rahat uyuyacaktır.
Allah gani gani rahmet eylesin.
Sevgili Dilek Hanım, o güzel yüreğinize ve duyarlı varlığınıza çok teşekkür ediyorum, sevgili arkadaşım.
Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
" Asker ölmek için maaş alıyor, bana ekstra başka bir iyilik yapmıyor"diyen ruhsuzlara ulaşmaz ama,beni çok duygulandırdı yazınız.Teşekkürler,kaleminiz yorulmasın.Saygılar selamlar.
Gülüm Çamlısoy
Acımız büyük ve dualarımız onlarla.
Mekanları cennet olsun İnşallah.
Saygılar, selamlar değerli hocam.
Bu sefer ben de üşüyorum...
Hem de "kanım donacak kadar!"
Suçluluğum diz boyu!
Utancım "mosmor!"
Sadece dua ediyorum...
"Rahmetini esirgeme Allah'ım!"
Tebrikler Gülüm Hanım.
Gülüm Çamlısoy
Dualarımız hep onlarla.
Cennet olsun mekanları.
Çok teşekkür ediyorum değerli hocam.
Saygılar, selamlar.
ZEYBEK HOCA
Ecmain.......
Hayırlı akşamlar... Saygı, selam benden Gülüm Hanım.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok sağ olun.
Gülüm Çamlısoy
Mekanları cennet olsun.
Teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla değerli dost.
Gülüm Çamlısoy
Yüreğinize selam olsun.
Teşekkür ederim sevgili dostum.
Sevgimle.
Yüreğine sağlık canım..
Artık söylenecek söz var mı ki üstüne..
Mekânları Cennettir inşallah..
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ediyorum.
Sevgiler.
Gülüm Çamlısoy
Sabır ihsan eylesin Rabbim.
Teşekkür ederim.
Selam ve dua ile.
ateş düştüğü yeri yakıyor her zaman
kalemin var olsun şaire mekanları cennet olsun şehitlerimizin
Gülüm Çamlısoy
Hayatın vakur açılımı ve yüreklerimizdeki niyazlarla erdemli birer yürek her biri haklarını ödememizin de asla mümkün olmadığı.
Çok teşekkür ediyorum.
Saygılar, selamlar.
Gülüm Çamlısoy
En iyi dileklerimle...
Selamlar, saygılar: