- 583 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kaz Gelecek Yer
Bu atasözümüz biraz menfaatçilik koksa da, insanlarımızın genellikle davranış şekillerini çok iyi sergiler. “Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez.”
Bir başka ifade ile eğer getiri çoksa karşılığında biraz gayret etmek gerekir. Genellikle çalıştığımızın karşılığını bile alamayız ama…
Kazı hissetmeye görelim, hemen çıkartırız tavuğu gözden. Hani geçmişte gazeteler promosyon veriyorlardı da biz bir iki tabak çanak için neler yapıyorduk. Günlerce kupon biriktiriyor, sonra da saatlerce sıralarda bekliyorduk. Bu kadar küçük bir şey için yaptıklarımıza bakın, insanoğlu işte, bir bedava lafını duymaya görsün.
Siz hiç kupon topladınız mı bilmiyorum. Toplayanların amacı belli de toplamayan neden böyle bir gayrete girmez?
Ya dağıtılan şeye ihtiyacı yoktur, ya bunlarla uğraşacak zamanı yoktur ya da geçmişte de defalarca olduğu gibi muhatap şirkete güven yoktur.
Peki diyelim ki, verilen şey sizin işinize çok yarıyor, kupon toplamak için de öyle çok zahmete girmeyeceksiniz, alacağınız promosyon da çok değerli. Hatta verecek kurum da en güveniler kurumlardan biri. Yine de bir zahmet edip kupon toplar mıydınız? Daha da ötesi bir takım değil birkaç takım toplamaya çalışırdınız değil mi?
Ben bunları anlatırken belki aklınızdan da geçiyordur. Bu senin anlattıkların nerede var ki, sorusu. Sahi olsaydı çaba sarf eder miydiniz?
Var efendim var. Toplayacağınız kupon şu dünyada yapacağınız ibadetler ve hayırlar. Karşınızdaki muhatap ise Allah. Alacağınız promosyon, sonsuz cennet nimetleri. Öyleyse neden hala oturuyorsunuz?
Size cennet mi gerekli değil?
O koca ödül için yapacağınız küçücük gayret gözünüze çok mu geliyor?
Yoksa size dünya nimetlerini karşılıksız verin ve cenneti de vaat eden Allah’a mı güvenmiyorsunuz?
Ya da bir yerlerden size müjde mi geldi, kupun toplamadan da tabak çanak veriyorlar diye?
YORUMLAR
Yüce Yaradanımız nasip etmeden nasip olmuyor, İblise uyanlar sabırsız, halel nasip, sonsuz cennet isteyemiyor, haram nasip, sonsuz cehennem istiyor. İblise uyup haramlarla beslenince zehirleniyor, şuursuzlaşıyor ne istediği bilemiyor..
Yazınızı okuyup manaya varanlarınız, ömrünüz bereketli olsun İnşa Allah.