- 576 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Önyargı (Eleştrisel)
Bu yazı öncelikle Sermestsel/Sermestçe bir eleştiridir. İşin bencesidir. Toplumda insanlar o kadar kalıplara sığınıyor ve o kadar yalnızlaşma hevesindeler ki, çoğu kimseler görmüyor ne denli bir kayıp verildiğinin. Herkes kendi çıkarı amacı ve uğru peşinde. Diğerini soran, diğerine koşan yok. "Sencil" bir davranış sanırım günümüzün en hisli hikayesi. Benim sözüm/söylemim bunadır. Bu bir eleştiriden ziyade, bir isyandır.
Hata yapmak insan işidir.
İnsanlar kalıplarını o kadar kendi üzerlerine kuruyor ki, özür dilemenin lütuf olduğunu,
Sevmenin Tanrı hükmü olduğunu sanan insanlar var.
Hata yapmak mı? Bu en büyük kahır.
Okunulan görülen şeylerden ders alan insan, okumuyor ve görmüyor.
Çoğu kişi “Sevme, acı çekersin.” Veya “Kapılma, kahrolursun” tarzı şeyler söylüyor.
Tecrübesi olmayan kişi ise bunu kendine iş edinip, duvarlarını, kişiliğini bunun üzerine kuruyor.
Yahu sev. Kapıl. Bunların sonucunda kimse ölmüyor. Ama oyalama, Tüketme ruhunu karşındakinin.
Özür dile, hata yap, yenil, risk al, kasıtlı olarak kaybet.
Ama harcama ruhunun duygusunu. Makinalaştırma kendini.
YORUMLAR
BUNLARIN CİDDİ ŞEKİLDE FARKINDA OLARAK SEVEREK GÜLÜMSEYEREK VE HAK VEREREK OKUDUM. SİZİ TEBRİK EDERİM. TOPLUMA ÖRNEK OLACAK ASLINDA DAHA ÇOK ŞEY VAR Kİ... KIŞI SEVMEYİP KENDİNE KURU YAPRAK BENZETMESİ YAPAN APTAL BİR TOPLUMUN İÇİNDE YAŞIYORUZ. SİZİ OKUMADAN ÖNCE DEMİN TOPLUM, ŞAİR VE ŞİİR ÜZERİNDE KONULARIMI İÇEREN BİR MAKALE YAZMIŞTIM. YAYINLAYACAKTIM AMA HENÜZ DİĞER ÖYKÜ DERLEMEM DAHA SAYFADAN DÜŞMEDİ. BANA GÖRE DİN ÇEŞİTLİ SIKINTILARI ATLATMAK İÇİN KİTAPLARA, HAYATA TUTUNMAK İÇİN İNSANLIK VE İNSAN OLABİLMEK İÇİN EN GÜZELİNİ YAŞAMAK GEREKİR.
SAYGI SEVGİ SELAMLARIMLA
Sermestsel
Umarım en kısa zamanda düzenleme/derlemeleriniz biter ve makaleniz ve öykünüz yayıma kavuşur hocam.
Saygı ve sevgiler bizden.
En içten selamlarla.
Özür dilemek ve affet beni diyebilmek insanın kendisiyle yüzleşmesidir. Bu davranış biçimini pek çoğumuz yapamıyor maalesef. Çünkü gurur devreye giriyor. Sanki bir yeri eksilecek.
Ve hata insana mahsustur elbette. Hepimizin bilerek veya bilmeden yaptığımız hatalarımız var. Ve kendi hatalarını görebilen bir insanın tüm hatalı affedilir diye bir yerde okumuştum.
İnsanız ve söylediklerinizi yaşamak gerekir.
Yok ben yaşamak istemem bu tarz duyguları diyen varsa kendini bir manastıra kapatsın dimi ama..
Sevgiler
Sermestsel
Ben yaşamak istemem diyen insan varsa zaten, hali ortada. Sadece basit maskeler içine saklanıp beni sevin oyunu oynuyorlar. Bu daha acı.
Yaptığınız yorum için teşekkür ederim,
Saygılar ve sevgiler en bizdendir efenim.