- 465 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
✓ HURDACİİİİİİ GELDİ HURDACİİİİİİ ✓
✓ HURDACİİİİİİ GELDİ HURDACİİİİİİ ✓
Önde bir, arkada iki toplam üç tekerlek ile ahşaptan imal edilmiş ve itekaka sokak sokak gezdirilen hurda toplama arabalarını görmeyen, bilmeyen yoktur..
Park edeceği zaman arka iki tekerlek bölümüne kendi ağırlığı ile baskı uygulayan hurdacının, bireysel çabası ile gezdirilir. Eğer hurda toplama amacıyla gezinirse serbest ve takdir sebebi, şayet sokak sokak meyve sebze satmak için kullanılırsa yasaktır.!
"Hurdacı diye bilinen bireysel ve vergiden muaf olan bu üç tekerlekli ahşap arabalarla ekmeğinin derdinde olan insanlara elbette saygı duyuyoruz."
Hurdacıların kendilerine has bir seslenişleri vardır. Hemen hepsi aynı şekilde bağırırlar sokak sokak.
"Hurdaciiiiii, hurdaciiiiii geldi hurdaciiiiii."
Hedeflerinde, işe yaramaz eski elektrik yada metal aksama sahip eşyalar vardır. Kablo, bakır, demir, sarı (pirinç) gibi değerli metaller hurda bile olsa her dönem el üstünde tutulur. Bu sebeple ansızın bu metallerden birini satacak olan olursa hurdacıya; abooo, "piyango olur o güne piyango." Kararmış bakır, yanmış kablo, paslanmış demir vb metaller altın olur bir anda altın."
Meyve ve sebze satan aynı araçlara santim mesafe yasak, hurdaciiiiii geldi hurdaciiiiii diyerek gezenlere ise serbest piyasa ekonomisi ardına kadar açıktır bu memlekette.!
Her hurdacı’nın hedefinde, yorulmuş ve işlevini tamamen yitirmiş metaller olmuştur...
Nereye mi bağlayacağım? Mevcut siyasi iktidarın; "Metal yorgunluğu" diyerek işaret ettiği ve kapının önüne koyduğu eski belediye başkanlarını bilmeyen yok sanırım. Heh işte mevzuu onlardan biri oldu bir anda memlekette.!
Ankara eski büyükşehir belediye başkanı sayın Melih Gökçek, metal yorgunluğu gerekçe gösterilerek istifası istenmişti hatırlarsanız. Heh işte şimdi o yorgun metal için; "hurdaciiiiii geldi hurdaciiiiii" diyerek siyaset arenasında onu arıyor bazıları.!
Alırım, şöööyle bir yağladım mı tamamdır düşüncesiyle teee Ankara’da onu arıyor duyduğumuz bir ses. " Hurdaciiiiii geldi hurdaciiiiii."
Yarım asırlık şanlı bir tarihe, yirmi yıl sonra bu hurda diyerek kapı önüne koyulanı reva görüyor olanları görünce, aklıma mukayyet ol Allah’ım diyor insan ister istemez...
Düşünün ki; yarım asırlık şanlı bir tarihi hiç edercesine ve ona gönül verenleri zerre umursamadan.! Ve herşeyden önemlisi; işleyen birer çelik gibi ışıl ışıl parlayan, yetişmiş binlerce yüreği eze eze ve avaz avaz; "hurdaciiiiii geldi hurdaciiiiii" diyerek, alnında metal yorgunluğu etiketi ve ardında sayısız dosya ile adı anılanın ismini anıyor birileri.!
Ne demiş atarımız? " Eskiye rağbet olsa, bit pazarına nur yağardı.!"
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Bilirsiniz bit pazarının müdavimleri çoktur, eskiye rağbet eder, yeniyi görmezden gelirler.
İşte o hesap arkadaşım. ve o kadar çok hurda var ki bu memlekette hepsini bir araya toplasak devasa bir metal yığını oluşur.
Mübarekler sanki bu ülkenin demirbaşı..
Kaleminize sağlık
Samim İĞDE
YOKTUR BİR EŞİN NE DE MENENDİN. SAKIN OLA Kİ BU SÖZÜMÜ NE BU YAZINA BİR ÖVGÜ NE ŞAHSINA BİR İLTİFAT SAYMA BENİ TANIYORSAN ZATEN ÖYLE DÜŞÜNMEZSİN BİLİYORUM. AMA ŞUNU DA BİLİYORUM Kİ BİZ İKİMİZ DE TAM MÜZELİK EŞSİZ İKİ BULUNMAZ ANTİKA ESERİZ.YOK HİÇ BİR YERDE TAKLİTLERİMİZ BİLE. CANSIN MUHTEŞEM KALEM CAN..