- 481 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM E/1-25
1-Kur’an’ı anlamadan okuyanlar, içeceği göle elini yetiremediği halde, ellerini su almış gibi ağzına götürene benzer. Ne fayda görür, ne de susuzluğu gider.
***
2-Nokta kadar menfaat için, virgül gibi eğilenler, bir gün çizgi halinde yerde sürünmeye makûmdurlar.
***
3-Akılla kalbin uyum içinde olduğu zamanlar, insanın mutluluk zamanlarıdır.
***
4-Akıllı adam nerde ve nasıl konuşulacağını, hikmetli adam ise nerede ve nasıl susulacağını bilendir.
***
5-İnsan düşündüğü veye söylediği şey değil, nihai tercihi ve yaptığıdır.
***
6-Hayvanlardan ayrı dik yürür olmak Hak’tan bir şereftir. Bundan yoksun olanlar, çıkarı için peşten eğilip sürünenlerdir.
***
7-Çıkarı için peşten koşanlar, yetişemediği mesafeye çubukla sabitlenmiş ot için koşan eşeklere benzerler.
***
8-Dürüstlük, ahlaktan da, ilimden de yeğdir.
***
9-Haksızlığı ve zulmü herkes görür, ama sadece iyiler hisseder, cesur iyiler karşı çıkar ve mücadele eder.
***
10-En iğrenç şey, menfaat ve korkuya dayanan saygıdır.
***
11-Bir milletin medeniyet seviyesi, güçsüzlerine gösterdiği yakınlık ve fedakârlıkla doğru orantılıdır.
***
12-Başkalarından üstün olmak önemli değil, önemli olan dünkü halimizden üstün olmaktır.
***
13-Herkesin zirve de olmak, zırvada olmak elinde. Unutma, zirv e sözü incidir, zırva sözü incitir.
***
14-İnsanın ahlâk ve inancının kalitesi, zarar gördüğü ve tasvip etmediklerine karşı tavrında belli olur.
***
15-Zulüm acıtır, acıdır. Daha acı olan bu zulmü sessizce seyreden vicdanı iğdişliler olmasıdır.
***
16-Yoksul bir halkın, oyunu satmasına mani olmaya çalışmak, susamış bir sürünün su içmesine mani olmaya çalışmak kadar ahmaklıktır.
***
17-Veciz bir gerçeğin sahibi onu ilk söyleyen değil, ona sahip çıkıp yaşatanlardır.
***
18-Rastgele yaşamak, asla kendini gerçekten sevenlerin yaşayışı değildir.
***
19-Beyni hurafelerle dolu olanlar, gerçeklere antipati duyar, onlardan korkar ve uğursuzluk getireceğine inanır.
***
20-Hayat acımasız ve katı bir öğretmendir. Önce sınav yapar, sonra ders verir.
***
21-Ne olursan ol, kim olursan ol. Ama önce nefsinin öğretmeni, vicdanının öğrencisi ol.
***
22-Gerçekten doğruya ulaşmak istiyorsak, kuşkularımızdan da kuşku duymalıyız.
***
23-Mevki ve servet için candaş, yandaş olanlar, bu kaybedildiğinde, ilk ayrılanlar, kazanana ilk koşacak olanlardır.
***
24-Her kişinin dünyasının büyüklüğü görüş açısı kadardır. Bunun için geniş görüşlülerin dünyası daha geniştir.
***
25-Servet ve şöhret deniz suyu gibidir. İçtikçe susarsın, susadıkça daha çok içersin.
(VAVEYLA adlı şiir kitabımdan)
A.Hktnkçmz
YORUMLAR
Çok güzel ve çok anlamlı öz deyişler.. Okuyanlarınız, manaya varanlarınız, yazılarınız, ömrünüz bereketli olsun İnşa Allah..
Abdullah Haktankaçmaz
NOT: Eleştirilerinizin devamını bekliyorum.