- 624 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Milletvekili maaşları ve kriz
Toplum olarak elbette ki vekillerimizin iyi hizmet verebilmesi, hizmet adına ülkenin her yerine koşmalarını arzu eder, cüzdanlarının dolmasını isteriz.
Fakat ben bu yaşıma kadar sayıları çok az olanlar müstesna, onları tenzih ederim.Vekillerimizin malvarlıklarının veya harçlıklarının hizmet adına azaldığına şahit olmadım. Tam tersi milletvekili olabilmek için, neyi var neyi yok satıp reklâm harcaması yaptıklarına ve mallarının katmerli arttığına tanık olduk.
Türkiye şartlarında askeri ücretle geçinen, işçi, emekli ve zor şartlarda hayatını idame ettiren o kadar çok insanımız var ki, ben şahsen sayı vermeye utanıyorum.
Dünya ölçeğinden baktığımızda, kısacık ömür sermayesi içerisinde, her türlü vücut kimyası için gerekli gıdayı alamayan ve ömründe sila-i rahim yaptığı topraklara hasret, bir daha ayak basamayanlar var.
Bir eli yağda bir bal da olanlarımız azınmayacak kadar çok. Ülkemizin ciddi para getiren kaynaklarıda yok. Fakat insanlarımızın gelir seviyesi ve dağılımı çok dengesiz, bu nedenle devletimizin emekli ve askeri ücretle çalışanlarımizı kimseye muhtaç etmeyecek iyileştirmeler yapmalıdır.
Halkın hali evet inkâr etmiyoruz. Ak Parti hükümetleri zamanında ve bu yeni sistemle biraz daha rahata ermeye, yüzler gülmeye başladı. Ümit bağladıkları, aradıkları yönetim ve yöneticilere doğru gidildiğinin sinyallerinin alındıgına şahit olduk.
Cumhurbaşkanımızın, “biz halkımıza hizmet için geldik ”nidalarının sık-sık kulaklarda yankılandığı ve Amerika kaynaklı krizden çıkmaya çalıştığımız şu günlerde, halkımızın topyekûn bu krizden çıkmak için seferber olduğu zaman diliminde "Meclisteki siyasi partilerimizin Sağı, solu’yla, parti Başkanlarından ve milletvekillerimizden tık yok".
Türkiye şartlarında vekikerimizede zamlar yapılmalı, ama makul bir rakamda olmalı. Hizmetlerini güzel yapabilme adına havada, karada, bazı bir takım kolaylıklar ve ödeneklerle önleri acılabilir. Öncelik onları oraya taşıyan ”hizmet sözü alan halkta” olmalıdır.
Bir sene veya bir dönem vekillik yapmış vekiller ömür boyu istifade ettikleri veya edecekleri ayrıcalıklardan ve Kaymaklı emekliliklerden yararlanma konularında da düzenlemeler yapılmalıdır.
Diğer bir konuda teröre bulaştığı kesinleşmiş hainler asla hiç bir dönemde hiç bir haktan istifade etmemelidirler.
Hele vekillerimiz seçildikten sonra, tüm insanımızı kucaklayıcı olmalıdırlar. Kin, nefret ve ayrılık tohumlarını eritmeliler. Kardeşliği tesis etmeliler.
Bakan, milketvekli, belediye Başkanlarımız, mülki amirler, bürokratlar İşte bu halkımız kendilerine tepeden bakan, halkın içine inmeyen, onların kalp ve his dünyalarına tercüman olamayan, kişi ve kişiler her ne olursa olsun, hüsnü kabul görmüyorlar. O makamlara gelenler asla makam sahoşluguna kapılmamalı, bilakis o makam ve mevkilerin sorumlulugu altında hareket etmelidirler.
Velhasıl, şu kriz döneminde vekillerimiz, belediye Başkanlarımız ve bürokratlarımızdan da aynı özveriyi beklemekteyiz. Vesselâm.
YORUMLAR
Milletin vekilleri, amirleri, memurları bu toplumun aynasıdır, Millet kendini düzeltmeden bunların hiç biri düzelmez..Bu insanlarda bu toplumda yetişiyor... Uzaydan gelmiyorlar.. Bizimde böyle bir arkadaşımız var idi.. Devlet şunu yapmıyor, bunu yapmıyor.. Biraz bir şeyler bilince insan gayri ihtiyari sinirleniyor.. Bizde kendisine sen vatana millete, dinini bilen, edepli, şuurlu, harama yan bakmayacak evlatlar yetiştirdin mi? Hayır. Bir aksilik, bir yanlışlık, bir hainlik gördüğünde şikayet mercilerine bilgi verdin mi hayır. Bellemişler bir bana ne? sana ne? Devletin işi devlet her şeyi bilir.. Bilmesi lazım.. Tövbe haşa Devleti ..Allah(c.c) yerine koyuyorlar.. Kendileri keyif yapacaklar.. Bu dünya sınavı herkesin Her kes üzerine düşeni yanmalı.
Daha iki çocuğa sözü geçmeyenler, Aile Reisliğinin gereğini yapamayanların başkalarına söz söyleme hakkı yok tur kanaatin deyiz. Okula gönderiyor, çocuk hırsızlık mı yapıyor, Flörtleşmeye mi gidiyor. Dumanlı mı kullanıyor. içiyor mu? Takip eden Aile kaç kişi. Tek dertleri para, para, boyla cila, erkekler araba, uçkur davası, içki kumar.. Para para, Sonrada nasıl bozulduk. Bakarsan bağ olur, üzüm yersin, bakmazsan diken olur her keslere batar.. bir örnek: Adamın biri rüşvetten, torpilden şikayet ediyor. Ama biraz sıkıştı mı rüşvet veriyor, torpil arıyor.. sonra memleket düzelmiyor.. sen düzeldin mi? Yüce Yaradanımız insanlar hak ettikleri şekilde yönetilir buyurmuştur.... Güzellikleri, Adaletli merhameti isteyen evlatlar yetiştiririz..İnşa Allah.
Bereketli günlerimizi yaşıyoruz.. sanki yokluklarda kıvranıyoruz.. Karnına açlıktan taş bağlayan Ümmetin torunları bu kadar şükürsüz ve kanaatsiz olmamalı..Israfın, şımarıklığın, son haddin deyiz..
Hayırlı evlatlar yetiştirmenin azminde olanların geleceği bereketli, huzurlu olsun İnşa Allah...
Hayır için çalışanlar hayır bulur, şer için çalışanlar şer bulur..
Hayır isteyenleriniz, yazılarınız bereketli olsun İnşa Allah.
E.F.M.E.YAZICI tarafından 10/21/2018 6:10:42 PM zamanında düzenlenmiştir.