- 4077 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
' NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ! '
( Türkiye Cumhuriyeti topraklarında yaşayan toplulukların tümüne birden Türk Milleti denir ! ) Mustafa Kemal ATATÜRK
Toplulukların sınırları uluslararası anlaşmalarla belirlenmiş, kabul edilmiş , adına vatan denilen topraklar üzerinde, aynı bayrak altında, ortak bir dil kullanarak, devlet olarak yaşayabilmeleri ve bu yaşamayı sağlam temeller üzerine oturtarak,herkese refah, bolluk, çağdaşlık, medeniyet ve güven sağlayabilmeleri için sağlam bir birlikteliğe ihtiyaç vardır. Bu birlikteliğe mutlaka bir ad verilmeli ve bu ad herkes tarafından benimsenmeli, korunmalıdır. Mustafa Kemal ATATÜRK, yoktan var ettiği bu ulusa bunun için, İstiklâl Savaşını hep birlikte, omuz omuza, Türküyle, Kürdüyle, Lâzı, Çerkezi, Arnavutu, Boşnağı ve diğerleri, hepsi, can vererek, kan vererek kazandıkları için, ortak bir ad vermiş, herkesi bu ortak adda, ortak bayrakta, eşit yurttaşlar olarak yaşayabilmelerini istemiştir. Bu ad Türk Milleti’ dir.
’ Ne Mutlu Türk’üm Diyene ! ’ söylemi, asla ırkçı amaçla söylenmemiştir ve ırkçılığa mal edilemez !
Hangimiz sarf Türk’tür ? Hangi padişahımız, onun çocukları, soyu sopu saf Türk’tür ?
Benim annem Arnavut, babam Manav. Ama övünerek Türk olduğumu ilân ediyorum. Çünkü dedelerim bu vatan için can verdiler, kan verdiler. Bu ülkeyi vatan yapıp adına Türkiye, yaşayanlara da Türk Milleti demişlerse, bana bununla iftihar etmek düşer. Kendilerinin saf Türk olduklarını iddia edenler de var ise eğer, onlara da diğer herkesi Türk Milletinin birer parçası olarak, eşit yurttaşlar olarak görme mecburiyeti vardır.
Bu topraklar kolay kazanılmadı. Hepimizin soyunda şehitler, gaziler var. Onlar omuz omuza savaşıp, vurulduklarında da bu topraklara koyu koyuna düştüler !
Bize düşen aynı vatanda, aynı bayrak altında, Türk Milleti’nin birer ferdi olarak, geçmişimizle, atalarımızla, gazi ve şehitlerimizle iftihar ederek, onların mirasına sahip çıkarak, birlik ve beraberliğimizi daha da güçlendirerek, çağdaş medeniyet düzeyine ülkemizi eriştirmek için, bizden sonrakilere güzel bir ülke bırakmak için mücadele etmektir.
Bu mücadele birbirimizle, birbirimizi dışlayarak, bölmeye çalışarak değil, herkesin eşit yurttaşlık haklarına saygı duyarak, hak, hukuk ve adalet içinde, sömürüye, hırsızlığa, kayırmacılığa, yağmacılığa, gericiliğe, yobazlığa karşı birlikte mücadele ederek olacaktır.
Ben bu ülkenin bir ferdiyim.Türk Milleti denilen kutsal topluluğun bir parçasıyım. Asla ırkçı değilim, her türlü ırkçılığı, bölücülüğü şiddetle reddediyorum. Bu topraklar üzerinde yaşayan herkesi eşit yurttaşlar olarak ve Türk Milleti bütünlüğünün ayrılmaz birer parçaları olarak görüyorum. Herkesin din, mezhep, kültür, inanç, örf, adet ve ananelerine karşı da saygım sonsuzdur.
Bu yüzden de iftiharla haykırıyorum :
’ NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE ! ’
Fikret T....