görüntüler
Bu aralar sürekli etrafı gözlemliyorum. Her tarafımız da ilginç olmuş . Evet insanlarla örülü bir kentten çok şey beklemişim demek ki . Gözlerimiz görmedi belki de yıllarca baktığımız şeylerde olanları .
Bakıyorum da görmüyormuşum meğer ...
Millet olarak ne kadar kabalaşmışız . Nerde o eski kafalı insanlarımız demekten kendimi alıkoyamıyorum . Otobüste yolculuk yaptığım esnada yan koltuktaki genç bir kız telefonda konuşuyordu . Yüksek sesle konuşması bir yana konuşulan şeylerin mahiyeti bir yana otobüste olmak başka bir yandaydı .. Bunların farkına varamamıştı besbelli . Dinlemek istemiyordum ama mecbur kalıyordum . Konuşmalarını dinlemekten mahkum edilmiştim yolculuk boyunca . Kafamı çevirdim gözlerinin içine bakıyorum ki bana baksın iki kelam edeyim . Mümkün değildi telefon sohbeti alıp götürmüştü . Tabi bu arada benim de başım ağrımıştı . Galiba imtihandı benim için çünkü öyle keskin duymazdı kulaklarım . Ama bu sefer yanımda oluşu çaresiz bırakmıştı . Neyse sonra kulaklık takıp radyo dinleyim dedim . yine konuşması geliyordu ve herkes onu dinliyordu . Ne kadar anlayışsız fertler yetişiyordu kutsal ülkemde . Sonra otobüsten inerken hem kıza hem de şoföre söyledim . Bir sey demediler mi yoksa diyemediler mi yoksa bir kulaktan girip ötekinden çıktı mı bilemdim . V e kız özür bile dilemedi umursamazca davrandı .Neyse dedim , Eve giderken kafamda baskın bir ağrı , başım yerde , yere tükürülmüş gördüm . Sonra böyle necis insanların da varolduğunu düşündüm . Belki bir gün sizde o pisliklerinizde boğulursunuz haberiniz olsun .Kızılayda kalabalık saatler herkes iş çıkışından evlerine gitmekteler . Caddeler sanki onlar için birer çöp kutusu niteliğinde . Kim bilir insanlarada çöp muamelesi yapıyordur bunlar .
Ve şu entelektüel görünümlü , hayvan sever insanlara da buradan iki çift sözüm olacak . Köpeklerinizi parklarda sokaklarda gezdiriyorsunuz ama onların dışkılarını insanların yürüdüğü yerlerde bırakıyorsunuz . Bi zahmet o dışkıları toplayın . Bir şeyin sahibi olmak , o şeyin her şeyine gücünü yetirmek gerekir . Hayvan bakımı sevgisi öyle hava atmak değildir .
Toplum olarak toparlanmamız gerekiyor . Evet gençlik , insanlık ve Rabbin hatırına bu gemide yol almak için ,renk renk cümbüş seyri için başkalarının mahvına neden olmamalıyız . Umutluyuz senden ama sende gayretini esirgeme bizden Ey insanlık!
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık.Duygulara tercüman olacak nitelikte bir yazı kaleme almışınız.
Nezaket, zarafet, Letafet, saygı, sevgi,empati,kavramlarını iyiden iyiye yitirdik.İster muhafazakar ister entellektüel camia olsun büyük çoğunlukla bu kavramlardan gittikçe uzaklaştık.
Gittikçe bencilleşen,kalabalıklar arasında yanlızlaşan duyguları ulu orta ifade etmeye çalışan, bu nu yaparkende yaşadığımız toplumun bir parçası olduğumuzu topluma karşı sorumlu olduğumuz bilincinden kopuk bir vaziyette yaşar hale gelmişiz.
Hal böyle olunca ne örnek alınan ne de örnek alan bir toplum olabilmek için galiba daha çooook çalışmak gerekiyor.