- 445 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
✓ KARADENİZ'Lİ KARDEŞ KESİLEN GERÇEK FATURA SANA DEĞİL VATANA ALOOO ✓
✓ KARADENİZ’Lİ KARDEŞ KESİLEN GERÇEK FATURA SANA DEĞİL BU AZİZ VATANA ALOOO ✓
Elektrik faturasıyla sosyal medya hesabı üzerinden kendince yaptığı duble ve Karadeniz lehçesiyle süslü bir serzenişle saraya ve meclise seslenen Karadeniz’li bir vatandaşın, hezeyanlarını dinledim bu sabah...
Kullanım bedeline razı, vergiler kısmına tahammül edemez olduğunu söylüyordu peşpeşe.
Peşinen kabul ettiği bir yönetime şirin gözükme acziyeti ile peşi sıra methiyeler düzen yığınlar geldi o an aklıma...
Mümkün mertebe yaparım ve yine yaptım. Yaptım ve kendimi o Karadeniz’linin yerine koymaya gayret ettim bir ara. Fakat olmadı. Evet olmadı. Onun baktığı pencereden kıytırık bir elektrik faturası ile bakmadım, bakamadım çünkü bu yaşıma kadar memleket meselelerine.!
Hayata başladığım baba ocağında da, okula başladığım yedili yaşlarda da, tek bir sebeple duygu fırtınası ve tek bir sebeple hüzün yumağı olurdum. "VATAN!"
"Bu yüzdendir "Andımız" için ağız dolusu küfür, küfür küfür ettiğim/iz muhabına.!"
Ama ne yalan söyleyeyim, meseleyi sadece elektrik faturası ve üç kuruş para penceresinden irdeleyen bu sığ zihniyetin gözünden görmek isterdim hayatı.!
Öyle ya ne güzel, "Para varsa koy g.tüne dünyanın, para bittiyse, yandı anam keten helvam...
İşte tüm mesele, eline elektrik faturasını alıp hezeyan ile mevcudu şahsi çıkarları doğrultusunda eleştirmek olmadığını bilen bilinçli bireylere sahip nefeslere dolu olmasıdır memleketin..
Bana dokunmayan yılan bin yaşasın düşüncesiyle yaşamış ve bugün vatansız kalmış! dün komşu, bugün ise neredeyse düşmanımız olmuş olan darmadağın ülkeler, bu işaret ettiğime en keskin ve en canlı örnektir.!
Velhasıl; kullandığın elektriği sana fatura edenin, ocu bucu ya da öcü olması neyi değiştirir ki? Sen öcünü alacağın evvelâ yenik düştüğün nefsin olmadıktan sonra.!
Bir ülkede şayet nüfusun yarısına yakını şahsi menfaatleri doğrultusunda bakar olmuşsa hayata, söylenecek tek şey var, onuda rica ediyorum yorum yapacak olan bir temiz yürek pay etsin bu cılız yazının altına.
Şair Dursun Ali Akınet’e ait olan bugünü ve bugünkü zihniyete sahipleri en iyi bu dizeler anlatabilir çünkü.
Bu ölümsüz esere bestesiyle can veren sevgili Musa Eroğlu üstada ise ayrıca teşekkür etmek istiyor ve "Vatan" dendiği zaman; "Ne Mutlu Türk’üm Diyene" diyerek Arslan gibi kükreyebilen cümle yürekleri yüreklerinden yüreğimle öperek selâmlı-yorum.
YOLUN SONU GÖRÜNÜYOR
Banane yazdan, bahardan
Banane borandan, kardan
Aşağıdan, yukarıdan
Yolun sonu görünüyor
Geçtim Dünya üzerinden
Ömür bir nefes derinden
Bak feleğin çemberinden
Yolun sonu görünüyor
Azrail’in gelir kendi
Ne ağa der, ne efendi
Sayılı günler tükendi
Yolun sonu görünüyor
Bu Dünya’nın direği yok
Merhameti, yüreği yok
Klavuzun gereği yok
Yolun sonu görünüyor
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)